Társoldalunk:
Hírlevél

Spában is folytatódik a Mercedes-Red Bull csata, de Hamilton csak a 18. lett

2021.08.27., 11:19
rendezés

Száradó pályán rendezték meg a Belga Nagydíj első szabadedzését, amin végül Valtteri Bottas és Max Verstappen révén ismét a Mercedes és a Red Bull zárt az élen, de a csapatok eltérő programjai miatt zavaros sorrend alakult ki.

Mostoha időjárási körülmények közepette rendezték a Belga Nagydíj első szabadedzését: a 11:30-as kezdés idején 20 foknál alacsonyabb volt a pálya hőmérséklete, a levegő pedig nem érte el a 15 fokot, ráadásul a szezon leghosszabb aszfaltcsíkja helyenként még nedves volt a korábbi esők miatt.

Bottas kezdett az élenForrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Ennek köszönhetően a pilóták nem siettek ki a pályára, Marcin Budkowski, az Alpine technikai igazgatója a Sky Sportsnak ki is jelentette, hogy várják, hogy az ellenfelek megmutassák nekik, milyen is a tapadás, de sokáig ők sem várhattak, mert a további előrejelzésekben is szerepel eső, ezért ki kellett használniuk, hogy a pálya az első 10 perc során felszáradt.

Néhány kör után leváltották a pilóták az intermediate abroncsokat, a közepes és főleg a kemény abroncsok kerültek előtérbe, majd az utolsó negyedórára már feltették a lágyakat is. Ennek köszönhetően az eredményekből nehéz olvasni, sőt, a csapatok teszteltek is, a Mercedes például nagyobb leszorítóerejű hátsó szárnnyal küldte ki Lewis Hamiltont, aki így az egyenesekben lassabb is volt csapattársánál, Valtteri Bottasnál.

A Red Bull a bal első keréknél tesztelt új alkatrészeket, szokatlan módon az intermediate abroncsokkal együtt is flow-vis festékkel vonták be Max Verstappen autóját, részben ezért a holland pilótának sokáig nem volt mért köre, később viszont kemény és lágy abroncsokkal is az élmezőnyben autózott.

A nehéz körülmények miatt előfordultak botlások, de nagyobb baleset nem történt. Kimi Räikkönen és Cunoda Juki megpördült a La Source-kanyarban, majd a finn pilóta nekiment a bokszutca bejáratánál a falnak. Charles Leclerc megcsípte a kavicságyat, és sok kavicsot hordott fel a pályára.

Lando Norris a legendás Eau Rouge-banForrás: AFP/John Thys

Az eső fenyegetése egészen az edzés végéig megmaradt, rádióüzenetek szerint a kör elején ismét esni kezdett, ettől függetlenül a versenyzők még 5 perccel a leintés előtt is képesek voltak javítani az eredményeiken.

Végül a Mercedes pilótája, Bottas bizonyult a leggyorsabbnak 1:45.199-cel lágy gumikon, Verstappen 0,164 másodperces lemaradással a 2. helyezett lett, a kanyargós 2-es szektorban gyorsabbnak is bizonyult az ellenfélnél, de a gyors 1-es és 3-as szektorban a finn pilóta bizonyult jobbnak. A 3. helyre a Spában általában jól szereplő Pierre Gasly ért oda kereken 0,5 másodperces hátránnyal.

Az eredményeknél ezúttal fontosabb volt, hogy a csapatok száraz pályán is tapasztalatokat szerezzenek és különböző konfigurációkat tesztelhessenek, ennek is köszönhető, hogy Hamilton csak a 18. helyen zárt, látható műszaki probléma vagy komolyabb hiba egyik versenyzőt sem hátráltatta. Kérdés, hogy a továbbiakban milyen időjárási körülményekkel kell megbirkózniuk.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
11:03

Hamarosan újra életre kel az F1

Már három hét eltelt a Magyar Nagydíj óta, ami szokatlanul hosszú idő Forma-1-es futam nélkül, de a pilótáknak és a csapatoknak is szüksége volt a pihenésre, hogy a szezon 12. futamára 100%-os állapotban érkezzenek. 

A Belga Nagydíjjal teljes gőzzel beindul az idei szezon második fele, hiszen az előttünk álló három hétvégén egyaránt rendeznek versenyt. Előbb Spában, majd Hollandiában, végül pedig Monzában csapnak össze a pilóták.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
11:11

Rájárt a rúd a spái aszfaltcsíkra az elmúlt hetekben

A versenyzők egyik kedvenc helyszíne az Ardennekben fekvő legendás spái versenypálya, az elmúlt időszak azonban nem volt a legfényesebb az aszfaltcsík történetében. Előbb júniusban, majd júliusban is árvíz sújtotta az aszfaltcsíkot, amelyet a korábbi áradás után részben újra kellett aszfaltozni. Ezt követte Jack Aitkennek, a Williams tartalékpilótájának ijesztő sportautós bukása, amely után többen is megkérdőjelezték annak a szakasznak a biztonságát, amelyen a 2019-es F2-es futamon Anthoine Hubert életét vesztette, majd jött a megrázó hír, hogy megölték a pálya igazgatóját.

Csak remélni tudjuk, hogy az előttünk álló hétvége gond nélkül lezajlik.

GPHírek
11:13

Ralisok tartották melegen az aszfaltot

Miközben az F1 nyári szünetet tartott, a rali-világbajnokság mezőnye folytatta a versenyzést, ráadásul a belgiumi forduló egyik szakaszát pont a spái pályán tartották. Erről Makai Gergely, a WRC hivatalos fotósa készített vlogot.

GPHírek
11:24

Két éve halt meg Anthoine Hubert

Miként tavaly, úgy az idén is több pilóta lerótta tiszteletét a Raidillon-kanyarban a 2019-ben az F2-es főfutamon halálos balesetet szenvedett Anthoine Hubert előtt. Többek között a francia pilótával szoros barátságban levő Pierre Gasly, a Ferrari pilótája, Charles Leclerc, illetve a balesetben Hubert autóját eltaláló, maga is súlyos sérüléseket szenvedő, az autóversenyzéshez az idei évben visszatérő Juan Manuel Correa is virágot helyezett el ott, ahol a tragédia történt.

GPHírek
11:28

Verstappen újított

Nem először villant új sisakot félig hazai futamára a holland, aki az idén is új dizájnnal érkezik a Belga Nagydíjra. A Red Bull videójában elmondta, szerinte ez az eddigi legklasszabb sisakja, amely már 1:2-es és 1:8-as méretarányban is kapható. Szép narancssárga.

GPHírek
11:30

Esik az eső

A hétvégére ígért rossz idő már az első szabadedzésre megérkezett, 90%-al jósoltak esőtt, ami már csepereg, noha az aszfaltcsík még nem teljesen vizes. A levegő hőmérséklete 12,7, a pályáé 17,3 fokos.

GPHírek
11:32

Elindult az edzés, de egyelőre mindenki kivár

Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, de egyelőre senki nem jött ki. Könnyen lehet, hogy még egy ideig nem is fog, mivel a köztes és a teljes esőgumik száma is nagyon limitált (4, illetve 3 szett), és nagy valószínűséggel mindhárom napon szükség lehet rájuk.

GPHírek
11:35

Schumacher és a két Ferrari jött ki elsőként

Miközben Michael Masi nem nyilvánította egyelőre vizesnek a pályát, mindkét vörös autó és a családja számára kedves pályán első F1-es futamára készülő Schumacher is intermediate abroncsokon van kint. Nem sokkal később a két Alpha Tauri, Bottas, Vettel, Ricciardo és Ocon is csatlakozott hozzájuk, szintén köztes gumikon.

GPHírek
11:37

Száraznak tűnik a pálya

Egyelőre a jelek szerint nincs elég víz a köztes gumikhoz sem, így mindenki nagyon óvatosan megy, hogy ne tegye tönkre a zöld oldalfalú Pirelliket, amelyekből az egyik pénteken elhasznált helyett ugyan kapnak majd egy extra szettet a versenyzők, de így is csak 5 áll a rendelkezésükre.

GPHírek
11:39

Pérez nem szórakozik, slick gumin jött ki

16-an jártak már a pályán, egy részük pedig most is kint van, de egyedül Sergio Pérez és a Red Bull tette fel a száraz pályára alkalmas keveréket, méghozzá a keményet, ami ezen a hétvégén a C2-esnek felel meg. Szemre működik.

GPHírek
11:40

Egyelőre nem fog esni

A bokszba visszatérő Sainz érdeklődőtt a mérnökénél az előrejelzésről, mire Riccardo Adami azt mondta neki, hogy a következő fél órában nem várnak esőt.

Ez azt jelenti, hogy alighanem az interek is el fognak tűnni, és hamarosan láthatunk néhány slick gumis kört. Mért köre 10 perc után egyelőre senkinek nincs.

GPHírek
11:42

Schumacher apja előtt tiszteleg a sisakjával

Majdnem napra pontosan 30 éve, hogy Michael Schumacher ezen a pályán bemutatkozott a Jordannel a Forma-1-ben, Mick Schumacher pedig ebből az alkalomból apja akkori sisakfestésével megy a hétvégén. 

GPHírek
11:43

Norris: a pálya teljesen száraz

A Mclaren pilótája közepes gumin kezdett meg egy mért kört, miközben Vettel is kijött a sárga oldalfalú Pirellin, Räikkönen pedig keményeken jelent meg.

GPHírek
11:46

Egyelőre messze a tavalyi idők

2020-ban Bottas zárta az élen az első szabdedzést 1:44.493-as körrel, ehhez képest Norris 1:50.191-gyel kezdett, ami közel 6 másodperccel marad el ettől. De ha marad a száraz idő, akkor azért jelentősen gyorsulni fognak.

GPHírek
11:48

Räikkönen megforgatta az Alfa Romeót

A La Source-kanyarból kifelé adott túl nagy gázt a 2007-es világbajnok, aminek egy szép piruett lett az eredménye, de semmi komoly, tovább tudott menni.

GPHírek
11:49

Cunoda leutánozta Räikkönent

Pontosan ugyanott, pontosan ugyanúgy forgott meg, mint a finn, majd begurult a bokszkijáratba, végül pedig továbbment. Akárcsak Räikkönen, ő is kemény gumikon van.

GPHírek
11:51

Folyamatosan javulnak a köridők

Az imént Pierre Gasly vette át a vezetést 1:48.218-cal közepes gumin, de szinte rögtön érkezett Vettel és 1:48.119-cel letaszította az élről a franciát. Lewis Hamilton kemény gumin jelenleg 1 tizeddel elmaradva az Aston Martintól a harmadik. Mögötte Sainz, Ricciardo, Bottas, Ricciardo a sorrend.

GPHírek
11:53

A hungaroringi győztes is megjött

Esteban Oconról van szó természetesen, aki közepes gumin 1:48.087 alatt ért körbe, majd egyből 1:47.250-re javított, így jelenleg közel 6 tizeddel vezet a második helyre feljövő Leclerc előtt.

GPHírek
11:55

Russellnek volt egy kis problémája Stroll-lal

A második szektor elején tartotta fel a Williams pilótáját a kanadai, aki elégedetlenkedett egy kicsit emiatt, de azért nem borult ki túlságosan.

GPHírek
11:59

Verstappen egyből átvette a vezetést

Kemény gumin futotta első mért körét a holland, 1:46.879-nél állítva meg a stoppert, amivel 340 ezredet adott a közepes gumis Oconnak. Nem rossz kör azt tekintve sem, hogy Bottas csal a 10., Hamilton pedig csak a 12. helyen áll ugyancsak kemény gumis körrel, noha az üzemanyagmennyiséget és a motorüzemmódot természetesen nem tudjuk.

GPHírek
12:01

A Ferrari sem mozog rosszul a kemény gumin

Sainz az imént 6 körös kemény keveréken besorolt a második helyre, 310 ezredre Verstappentől, miközben Leclerc csak a 8. helyen áll, csapattársáénál 4 tizeddel lassabb körrel. 

GPHírek
12:02

Hamilton lassú az egyenesben

A rádión panaszkodott erre a hétszeres világbajnok, ami lehet túl meredek szárnyállás vagy túl gyenge motorüzemmód eredménye is. Mérnöke egy „vettemmel” nyugtázta mindezt.

GPHírek
12:05

Pérez bejött másodiknak

Ezzel jelenleg virtuálisan a Red Bullé az első sor, de persze csak szabadedzésről van szó. Verstappen közben javított 1:46.423-ra, így 744 ezred az előnye a szintén kemény gumin 1:47.167-et autózó csapattársa előtt.

Hamilton rádiózásából egyébként azt is megtudhattuk, hogy a két Mercedes eltérő szárnyállással megy, Bottasé jelenleg az alacsonyabb leszorítóerős, ezért veszít a hétszeres világbajnok vele szemben az egyenesekben.

GPHírek
12:06

Räikkönen nekiment a bokszutca falának

Kissé elmérte a bokszbejáratot az Alfa Romeo világbajnoka, és mivel túl szűken érkezett, a bal első kerekével lekoccolta a falat, majd kis híján keresztbe állt. Valamennyire sérülhetett az első szárnya.

GPHírek
12:09

Verstappen egyelőre sokkal gyorsabb mindenkinél

Legutóbbi körében 1:45.905-re tornázta le a lécet a holland, amivel szakadéknyi, közel 1,3 másodpercesre növelte az előnyét Pérez előtt. 

GPHírek
12:11

Jönnek a lágy gumis körök

Mivel az eső továbbra sem esik, néhányan már be is vetették a C4-es, ezen a hétvégén a leglágyabbnak számító Pirelliket. Nicholas Latifi azonnal felugrott velük a második helyre (1:47.101).

GPHírek
12:14

Verstappen köre egyre hihetetlenebbnek tűnik

Ricciardo az imént futott lágy gumis körével bejött ugyan másodiknak, de 778 ezreddel maradt el a holland kemény gumis idejétől. Vettel próbálkozása már valamivel jobb volt, ő csak 272 ezredet kapott, így hátrébb taszította az ausztrált.

GPHírek
12:16

Sainznak sem sikerült elkapnia a hollandot

Lila első szektor után 4 tizedet veszített Verstappenhez képest a középső szektorban, majd az utolsóban még egy kicsit, így hiába volt 1 tizedes előnyben a második mérőponton, végül 3 századdal elmaradt a Red Bulltól. Két lépcsővel lágyabb gumin.

GPHírek
12:18

Bottas agyonütötte Verstappen körét

Az első és a harmadik szektorban is legjobb időt ért el az alacsony leszorítóerőre állított Mercedesszel a lágy gumin érkező finn, aki végül 7 tizeddel ment jobbat a Red Bullnál és 1:45.199-cel az élre állt.

GPHírek
12:22

Hamilton majdnem összeakadt Latifivel

Éppen egy tizeddel volt gyorsabb a második szektorban Bottasnál, amikor utolérte a szintén gyorskörön levő Williamst, majd miután a szélárnyékban közel került hozzá, az utolsó sikán előtt kívülről megpróbálta megelőzni, de a kanadai nem vette őt észre, így a két autó kis híján összeakadt. Hamilton végül lélekjelenlétének köszönhetően védte ki a balesetet.

GPHírek
12:23

Verstappen nem tudott visszavágni

Ő is letudta a lágy gumis időmérős körét, az utolsó szektorban még szélárnyékot is kapott az egyik Ferraritól, de miután addig vezetett, ennek ellenére 3 tizeddel elmaradt Bottastól.

GPHírek
12:24

Leclerc meglátogatta a kavicságyat

A Lec Combes kijáratán vált nagyon alulkormányzottá a Ferrari, a monacói pilóta pedig nem is tudta megfogni és belerongyolt a kavicságyba. Elkezdett szemerkélni az eső, lehet, hogy a hiba is már emiatt történt.

GPHírek
12:27

Egyre jobban esik

Még tudnak slick gumin körözni a pilóták, de egyre többen jelentik, hogy a pálya több részén is szemerkél. Három perc van hátra, úgyhogy nagy gondot már nem fog okozni a csapadék.

GPHírek
12:29

Bottas is elnézte a bokszbejáratot

Az ő hibája volt, mivel egyből utána bocsánatot kért, de legalább gyorsan kapcsolt és nem vágta át a záróvonalat, amiért alighanem büntetést kapott volna. 

GPHírek
12:35

Bottas zárta az élen az edzést

Időközben lepörgött az óra, az idők azonban már nem javultak, így Bottas maradt az élen 1:45.199-es körével az 1:45.363-at autózó Verstappen előtt. Lewis Hamilton csak a 18. helyen végzett, de mindez csalóka, hiszen ött lett volna ő is az elejében, ha nem szalad rá Latifire.

Verstappen mögött Gasly, Leclerc, Sainz, Pérez, Vettel, Norris, Ocon, Alonso, Stroll, Ricciardo, Giovinazzi, Russell, Cunoda, Latifi, Räikkönen, Hamilton, Mazepin és Schumacher lett a további sorrend.

14:50 perckor jövünk vissza a második szabadedzés közvetítésével, tartsanak akkor is velünk, a viszontlátásra!

Még több bejegyzés