Vágólapra másolva!
Christian Horner és Max Verstappen szerint is igazságtalan az a gyűlölethullám, amit Michael Masi az Abu-Dzabi Nagydíj óta kapott. A Red Bull csapatfőnöke szerint a Mercedes taktikai hibát követett el a szezonzárón.

Már tavaly is érték kritikák Michael Masit, az F1 2019 óta regnáló versenyigazgatóját, de az idei évre mindez megsokszorozódott. Az ausztrál szakembert már a Belga és a Szaúd-arábiai Nagydíj után is rengetegen bírálták, de a pont az i-re Abu-Dzabiban került fel, amikor előbb úgy rendelkezett, hogy a lekörözöttek nem vehetik vissza a körüket, majd nem sokkal később úgy döntött, hogy a Lewis Hamilton és Max Verstappen közötti autók megelőzhetik a Safety Cart. Ez végül kulcsfontosságúnak bizonyult a verseny, illetve a világbajnokság kimenetele szempontjából.

Horner nem tartja igazságosnak azt a mennyiségű kritikát, amit Masi a szezonzáró után kapott Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Clive Rose

A Mercedesnél nem értettek egyet ezzel a lépéssel, így megóvták a végeredményt, majd bejelentették fellebbezési szándékukat. Ettől később elálltak, de üdvözölték, hogy az FIA létrehozott egy bizottságot, ami az idényzáró eseményeinek kivizsgálására hivatott. Toto Wolff csapatfőnök viszont azóta sem békélt meg a helyzettel, és kritikával illette Masi ténykedését, akinek az F1-es közvélemény jelentős része a távozását követeli. A Red Bullt irányító Christian Horner azonban a 42 éves szakember védelmére kelt.

Ez túlzás. Biztos vagyok benne, hogy [Nicholas] Latifi nem szándékosan ütközött, csupán baleset volt

– nyilatkozta a The Telegraph-nak. –A pályamunkások nagyszerűen végeztek a dolgukat azzal, hogy időben eltakarították az autót, Michael pedig a verseny újraindítása mellett döntött. Igazságtalan az a [mennyiségű] mocskolódás, amit kapott. Az egyik fél mindig elégedetlen lesz.”

A korábbi F1-es pilóta, jelenleg a Sky Sports szakkommentátoraként tevékenykedő Martin Brundle szokásos jegyzetében leírta, hogy Masinak sokkal nehezebb dolga van, mint elődjének, Charlie Whitingnak volt. Ennek kapcsán több okot is említett, például azt, hogy Herbie Blash személyében volt egy jobbkeze, de adott esetben Bernie Ecclestone-nak és Max Mosley-nak, az FIA korábbi elnökének támogatását is élvezhette. Max Verstappen hasonlóan látja a szituációt, és főnökével is egyetért.

Nagyon nehéz dolga van, azt mondják, talán segítségre van szüksége – idézi az Express az újdonsült világbajnokot. –Ez jogos, mindenkinek kell segítség, nekem is. Michael kedves fickó, aki a legjobbját nyújtja, és

igazságtalan, hogy most elkezdik gyűlölni őt, mert ez nagyon kemény munka.”

Azzal együtt, hogy a Mercedes, illetve Hamilton nyilvánvalóan peches volt az utolsó futam végén, sokak szerint összességében így is a brit pilóta volt a szerencsésebb, és a sportfelügyelői ítéletek is inkább neki kedveztek. Horner emellett úgy véli, a Mercedes részben saját magát okolhatja a vereségért.

Horner szerint a Mercedes kihozhatta volna Hamilton kerékcserére Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Semmi rosszat nem csináltunk, a pályán nyertük meg a versenyt – szögezte le. – Az incidenseket nem lehet [egymástól] elkülönítve vizsgálni. Idén számos döntés szólt ellenünk. Még az abu-dzabi futam elején is, [amikor] Hamilton nem kapott büntetést a sikán átvágásáért. Sokan mondták, hogy Lewis könnyű célpont volt Abu-Dzabiban, azonban a Mercedes taktikai hibát követett el. Megvolt a lehetőségük kiállni, úgy döntöttek, hogy ezt nem teszik meg, és ebben a helyzetben hagyták őt.”

A brit szakember szavaiból nem világos, hogy a futamnak pontosan melyik részére célzott, hiszen két alkalommal is felmerült ez a lehetőség. Először Antonio Giovinazzi megállása után, a virtuális biztonsági autós fázis alatt, majd Latifi balesetét követően. Igaz, mindkétszer pozíciót vesztettek volna Verstappennel szemben, ha utóbbi kint marad.