Általában a sportigazgatók feladata, hogy egy vitás szituációban érveljenek Michael Masiank, de előfordul, hogy a csapatfőnökök is úgy érzik, hogy meg kell szólalniuk. Így történt ez az Abu-dzabi Nagydíjon is, ami sokaknál kiverte a biztosítékot, mivel nem tartották helyesnek, hogy akár Toto Wolff, akár Christian Horner befolyásolni próbálja a versenyigazgatót.
Előbb a Mercedes csapatfőnöke követelte Antonio Giovinazzi megállása után, hogy ne küldje be a biztonsági autót,
hiszen így Max Verstappen utolérhette volna Lewis Hamiltont. A versenyigazgató ekkor még csak virtuális safety cart rendelt el, Nicholas Latifi balesete után viszont nem maradt más választása. Ekkor jött a Red Bullt irányító szakember, aki követelte, hogy a lekörözöttek visszavehessék körüket, biztosítva pilótájának a támadási lehetőséget az utolsó körben. Wolffot ebben a szituációban csak a döntés meghozatala után lehetett hallani, amikor már kétségbeesetten bizonygatta Masinak, hogy rosszul határozott.
Mindez sokaknál kiverte a biztosítékot, és többen meg is védték a rengeteg kritikában részesülő versenyigazgatót, hogy ekkora nyomás alatt nem lehet normálisan dolgozni. Hasonlóan látja a helyzetet az F1 felső vezetése is, és Ross Brawn elárulta, tesznek róla, hogy jövőre ne forduljanak elő hasonló szituációk.
„Ezt jövőre meg fogjuk szüntetni – idézi az Auto Motor und Sport az F1 2022 végén leköszönő sportigazgatóját. – Elfogadhatatlan, hogy a csapatfőnökök ekkora nyomás alá helyezik Michaelt a verseny alatt. Ez olyan, mintha a futballban az edzők a játékvezetővel tárgyalnának. Toto nem követelheti, hogy ne legyen biztonsági autó, Christian Horner pedig nem mondhatja, hogy a [lekörözött] autóknak vissza kell venni a körüket.