A Q2 során minden bizonnyal előkerülnek a közepes abroncsok, ugyanis könnyen lehet, hogy stratégiai szempontból ez lesz az előnyösebb. A Pirelli szerint a piros és a sárga oldalfalú gumik között fél másodperc a különbség, Mario Isola, a gyártó sportigazgatója pedig úgy fogalmazott, hogy mindkét keverék fontos szerepet játszhat. Verstappennek és a Mercedeseknek egészen biztosan beleférne, ha a lassabb abroncsokon próbálnának meg továbbjutni, a többieknek viszont már át kell gondolniuk, hogy mekkora kockázatot érdemes vállalni.
Vasárnap a Red Bull lesz a gyorsabb?
A semleges drukkereknek jó hír, hogy a versenyszimulációk alapján nehéz megjósolni a Red Bull és a Mercedes közötti erősorrendet. Ami tény, hogy Verstappen valamivel jobb körátlagokat hozott, mint Hamilton.
Ugyanakkor elképzelhető, hogy vasárnapra már megfordul a helyzet, ha a hétszeres világbajnok és a Mercedes így vagy úgy, de megtalálja a probléma forrását.
Bottast nem lehet összehasonlítani velük, ugyanis a finn pilóta két etapot teljesített, melyek közül az elsőn lágy abroncsokon ment. A kilencszeres futamgyőztes a puhább keverékek ellenére elmaradt riválisaitól, ez viszont nem feltétlenül jelenti azt, hogy aggódnia kell, sokkal inkább arra kell gondolni, hogy a C3-as lesz az ideális versenygumi.
Ezt az elméletet erősíti, hogy a mezőny fele ezeken az abroncsokon kezdte a versenyszimulációt, a csapatok közül pedig tízből nyolc rendelkezik legalább egy ilyen versenyzővel. Ennek tudatában mi is ezeknek a pilótáknak az eredményeit vettük figyelembe, ahol lehetett.
A papírformának megfelelően az első öt körből az értékelhetőek átlagát figyelembe véve Verstappent és Hamiltont Pérez követi, mindössze 1 tizeddel lemaradva csapattársától. Ezzel együtt a mexikói pilóta nem biztos, hogy ennyire közel lesz, ugyanis a későbbiekben már jelentősen nőtt a differencia közöttük.
A körátlagokat szemléltető táblázatra ránézve a Ferrari következne, ám a képet jelentősen árnyalja, hogy Alonso a C2-es gumikon 3 és fél tizeddel gyorsabb volt Oconnál.
Mindez azt jelenti, hogy a spanyol pilóta csupán 23 századdal maradt el a kettővel lágyabb keverékeken autózó Sainztól. Igaz, Leclerc szintén a kemény abroncsokat használta, és ő valamivel jobb átlagot produkált, mint a 40. életévében járó versenyző.
Ami viszont biztosnak tűnik, hogy az élcsapatok után ez a két istálló következik az erősorrendben, a többiek pedig messze mögöttük vannak. A McLarennél ráadásul Norris és Ricciardo is lágyakon kezdett, de egyáltalán nem biztos, hogy ennek érdemes nagy jelentőséget tulajdonítani. A Haas pedig ezúttal is kilátástalannak tűnik,
hiszen még a Williamstől is több mint 1 másodperccel marad el körönként.
A Pirelli nem említette meg, hogy egy vagy két kiállásra számít a futamon, ám a köridők alapján úgy tűnik, a gumikopás mértéke nem elég nagy ahhoz, hogy normál körülmények között kétszer kelljen meglátogatniuk a bokszutcát. Ugyanakkor, ha valóban szoros lesz a csata az élmezőnyben, akár a kerékcsere időpontja is eldöntheti a futamot.
A biztonsági autó beküldésére jóval kisebb az esély, mint az előző két helyszínen, hiszen a hatalmas bukóterek miatt ritkák a nagy balesetek. Az időjárás viszont hozhat fordulatokat, hiszen az előrejelzések szerint van némi esély az esőre. Az biztos, hogy a Paul Ricardra ráférne egy izgalmas viadal, hiszen az előző kettő nem igazán sikerült emlékezetesre.