Mercedes AMG Petronas F1 Team's German driver Nico Rosberg heads into the pits during the first practice session for the Formula One Chinese Grand Prix in Shanghai on April 15, 2016. / AFP PHOTO / GREG BAKER
Vágólapra másolva!
A világbajnoki címvédő nem találta a helyét az autóban, de csapata sokat javított a helyzetén. Hamilton úgy véli, a gumikopás kulcskérdés lesz a Kínai Nagydíjon.
Nico Rosberg vezetésével Kínában is a Mercedesek kezdtek az élen, délután viszont a Ferrarik egy hajszálnyival gyorsabbak voltak a két Ezüstnyílnál. Ez az ilyenkor megszokott udvariasság szintjén foglalkoztatta Rosberget és a csapat technikai vezetőjét, Paddy Lowe-t, a német pilóta azonban úgy vélte, nem szabad alábecsülniük az ellenfelüket.
Úgy tűnik, itt megint gyorsak vagyunk, délután viszont láthattuk, hogy a Ferrari is az,
szóval rajtuk kell tartanunk a szemünket” – nyilatkozta Rosberg, aki F1-es pályafutása és a Mercedes jelenlegi csapatának első győzelmét is Sanghajban szerezte 2012-ben.
A német pilóta örömének adott hangot, hogy szombaton visszatér a tavaly is alkalmazott időmérő rendszer. „Nagyon várom, és remélem, hogy a rajongók is, bízom abban, hogy jó műsort csinálhatunk nekik” – tette hozzá Rosberg, aki az elmúlt öt futamot megnyerte, és vasárnap előnybe kerül csapattársával szemben, aki öthelyes rajtbüntetést kapott sebességváltó csere miatt. Ő sem lehet azonban nyugodt, mert az első szabadedzés végén kisebb motorhibával kellett visszatérnie a bokszba.
A leintés után Nico autója „hazabicegő” üzemmódba kapcsolt,
ennek az okát egy gyújtással kapcsolatos problémaként diagnosztizáltuk, és az ebédidő alatt meg is oldottuk” – mondta Lowe. „Mindkét autón megváltoztattuk a beállításokat a szünetben, és a második edzés során a versenyzők alapvetően elégedettebbek voltak” – foglalta össze a csapat technikai vezetője.
Az állításra szükség is lehetett, mert Hamilton délelőtt kétszer is megpördült, és arra panaszkodott, hogy az autó hátsó kerekei blokkolnak fékezéskor. Bár a délutáni edzésen is elhagyta kétszer a pályát, úgy vélte, a Mercedes sokat javult a két tréning között, de Kimi Räikkönenhez hasonlóan ő is küszködött a széllökések miatt.
„Délelőtt nem éreztem jól magam az autóban, a csapat azonban elvégzett néhány változtatást rajta az ebédidő alatt, és a második alkalommal már sokkal jobb volt. Meglepően meleg van, de erős szél is fúj, ami eléggé megnehezítette a dolgunkat a gyors kanyarokban. Azt már most látjuk, hogy a gumikopás nagyon fontos szempont lesz a hétvégén, ami ezen a pályán normális, de vasárnap így is mindenképpen oda kell figyelnünk erre” – szögezte le.
Hamilton vasárnap a legjobb esetben is csak a 6. helyről rajtolhat, és sokan már előre azt fejtegetik, hogy vajon megpróbál-e a lágy keverékű gumikkal továbbjutni a Q2-bőn, hogy a versenyen akár mellőzhesse is a szuperlágy keverékűeket. A Mercedes részéről Toto Wolff ezt nem erősítette meg, Lowe viszont elárulta, hogy minden eshetőségre igyekeztek felkészülni.
„Kezd megszokottá válni az új gumiszabályok miatt, hogy három különböző keverékkel kísérletezünk a két edzés során, alacsony és magas üzemanyagszinttel egyaránt, így a garázs két fele között megosztjuk a programot” – magyarázta Lowe, hogy
Rosberg délután lágy és szuperlágy, Hamilton pedig közepes és szuperlágy gumikat használt.
„A szünetek ellenére a mai etapoktól elvárt minden szükséges adatot begyűjtöttünk mindhárom gumiról. Egy körön és hosszabb távon is nagyon közel vagyunk a Ferrarihoz a három keverék alapján, szóval izgalmasnak ígérkezik a hétvége.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!