Vágólapra másolva!
Gyerekkorában sokat gyakorolt a hóban, szerinte ezért nem végződött balesettel az interlagosi megpördülése. Vettel SMS-ben tisztázta vele a brazíliai nézeteltérésüket, majd a gumikról panaszkodott a hollandnak.

Hiába telt el majdnem két hét a Brazil Nagydíj óta, Max Verstappen szenzációs versenyzése még az Abu-dzabi Nagydíj előtti csütörtökön is az egyik legfőbb téma a paddockban. Pedig a holland versenye kis híján idő előtt véget ért, amikor a 38. körben a célegyenes előtt egy pillanatra elvesztette az uralmát az autója felett, keresztbe csúszott a vizes pályán, és alig tudta elkerülni a pályát övező korlátot. Verstappen a Red Bull egyik csütörtöki sajtóeseményén beszélt arról, hogyan sikerült elkerülnie a biztosnak látszó ütközést.

Verstappen magabiztos volt az interlagosi esőben Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

"Amikor megcsúsztam, rátapostam a fékpedálra, emiatt mind a négy kerekem blokkolt. Utána egyenesbe állítottam a kormányt, mert ha elforgattam volna, tovább pörgök. Ezért inkább négy kerékkel drifteltem - magyarázta. - Láttam, hogy az autóm eleje jó irányba csúszik, tökéletes helyzetben voltam, és még a falat is sikerült elkerülnöm. Felengedtem a féket, ezután újra forogni kezdtek a kerekeim, és a tapadás is visszatért. Itt már én irányítottam az autót."

Verstappen elismerte, szerencséje is volt, mert az incidens kezdetén nem tudta befolyásolni az autója mozgását, de a gyerekkorában elsajátított képességeit is használnia kellett.

- árulta el. - Minden necces pillanatnál megpróbálok korrigálni, ezt már kiskorom óta gyakorlom."

A holland megtiszteltetésnek érzi, hogy a brazíliai teljesítménye után olyan korábbi esőmenőkhöz hasonlítják, mint Ayrton Senna vagy Michael Schumacher, de most már a következő feladatára szeretne koncentrálni. "Remek verseny volt, de már vége van, mostantól csak előre tekintek" - jelentette ki Verstappen, aki nem bánta, hogy a többi pilóta nem követte azt a módszerét, hogy a Safety Car mögött eltöltött körökben keresgélte a pálya legjobban tapadó részeit.

"Ezt az apámtól tanultam, ő mondta, hogy mindig a legjobb tapadást kell keresnünk, akkor is, ha a Safety Car mögött lassabban haladunk. Ez különösen esőben hasznos - mondta. - Számomra ez mindig természetes volt, nagyon régóta alkalmazom ezt a taktikát, már a Forma-3-ban is csináltam."

Most Vettelnél húzta ki a gyufát

Verstappen a Brazil Nagydíjat sem úszta meg a társai kritikái nélkül, ezúttal Sebastian Vettel érezte úgy, hogy a Red Bull pilótája leszorította őt a pályáról az előzése után. Verstappen Abu-Dzabiban elárulta, később SMS-eket kapott Vetteltől - a német egyrészt tisztázni akarta az incidenst, másrészt a Pirelli sokat szidott esőgumijairól is panaszkodott a riválisának.

- mondta, majd hozzátette, nincs harag közte és a négyszeres világbajnok között. - Mindketten autóversenyzők vagyunk, és szerintem elég gyorsan belátta, hogy amúgy sem tudott volna maga mögött tartani."

"Ha nagyobb harc lett volna közöttünk, talán érthetőbb lenne a kritikája, de ez egy teljesen sportszerű előzés volt - tette hozzá. - A 4-es kanyarban ő is ugyanezt próbálta megcsinálni ellenem, de hamar rájöttem, mire készül, ezért visszavettem, és inkább mögötte maradtam. Később ugyanezt tettem, és megelőztem. Egymás mellett haladtunk, és ő a külső íven maradt - egy idő után nem tudtam mit tenni, mert a belső ív sokkal csúszósabb volt. Valójában nem is értünk össze."

Nem a 4. helyért jött

Verstappen nem igazán tudja eldönteni, mennyire jogos Vettel kritikája az esőgumikkal kapcsolatban. "Biztosan lehetne rajtuk javítani, de én még nem vezettem másfajta esőgumikkal F1-es autót, ezért nehéz megítélnem a Pirelli abroncsait - mondta. - Nehéz dolgunk volt, amikor állt a víz a pályán, de biztos vagyok benne, hogy a Pirelli mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobb gumit adja nekünk."

Verstappen az utolsó futamon akár a világbajnoki pontversenyben is megelőzheti Vettelt, aki mindössze 5 ponttal előzi meg őt a tabella 4. helyén, de a holland ezt kevésbé tartja fontosnak.

- mondta a szezont a Toro Rossóval kezdő pilóta. - Az sem gond, ha az 5. helyen végzek a bajnokságban, nem igazán számít. Azért vagyok itt, hogy nyerjek, a második hely sem érdekel."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!