A csapatfőnök Mattia Binotto tagadta azt az elképzelést, hogy a padlólemezekre vonatkozó szabályok szigorítása ártott nekik, és elárulta, hogy a költségvetési keret miatt hónapokkal ezelőtt kénytelenek voltak befejezni az idei autó fejlesztését.
A Ferrari ismét az élmezőnybe ugrott idén, az év első felében több győzelmet aratott, ennek ellenére Charles Leclerc bajnoki reményei fokozatosan elhalványultak a szezon előrehaladtával. A csapatfőnök egy prózai magyarázatot adott rá, miért alakult így.
Nem volt választási lehetőségünk, egyszerűen elfogyott a pénzünk, elértük a költségvetési plafont.– ismerte el Mattia Binotto. – Nem volt lehetőségünk tovább fejleszteni az autót, azzal kellett mennünk, ami megvolt."

„A jövő évi autó fejlesztését nem áldoztuk fel, de a jelenlegiét befejeztük, ugyanis a szokásos fejlesztések mellett pótalkatrészeket is kell készíteni hozzá."
Ez elvileg megerősíti Binotto azon korábbi állítását, hogy nem a nyári szünet után életbe lépő, úgynevezett technikai direktíva formájában meghozott szabálymódosítás okozta a csapat visszaesését. Spától szigorodtak a padlólemezek hajlékonyságára vonatkozó vizsgálatok, a Ferrari autója innentől maradt le látványosan a Red Bullétól.
Nem akarom azt mondani, hogy a technikai direktíva az oka.– jelentette ki nemrég Binotto. – Minél alacsonyabban van az alja, annál gyorsabban kanyarodik az autónk. Ez mindegyik autó esetében így működik, de a miénknél különösen."
„Éppen ezért mi jellemzően alacsonyabb hasmagassággal és feszesebb futóművel megyünk, így bizonyos pályákon jobb szenvedünk, mint mások."