Nem fejlődött annyit a Gasly-Cunoda páros csapata tavalyhoz képest, mint a legfőbb riválisaik, Imolára azonban új csomaggal érkezik az AT03. A csapatfőnök Cunoda hozzáállását elemezte, a technikai igazgató és Gasly pedig kifejtette várakozásait a hétvégi nagydíjjal kapcsolatban.
Hasonlóan kezdte az AlphaTauri a szezont, mint tavaly: az első futamon Cunoda Juki, a következő kettőn pedig Pierre Gasly végzett pontszerző helyen. A Haas és az Alfa Romeo megerősödése miatt azonban ezzel jelenleg mindössze a nyolcadikak a konstruktőrök bajnokságában. Franz Tost csapatfőnök szerint 2021-ben Cunoda nem vette elég komolyan az edzéseket, és ennek is köszönhető, hogy a hétvégék jelentős részében hibázott és összetörte az autóját. Az osztrák szakember most megdicsérte a japán erőnléti felkészültségét, és biztos abban, hogy idén nem fog ilyen hibába esni, így jelentősen előre fog lépni a szezon során, miután egy nyolcadik és egy tizenötödik hely mellett egy műszaki hibával nyitotta 2022-t.

„Juki [tavaly] alábecsülte az edzések jelentőségét, de idén jóval komolyabban veszi a dolgokat, napi kétszer edz és sok órát vesz a mérnököktől a technikai oldal megtanulása érdekében – olvasható az F1 hivatalos oldalán Tost nyilatkozata. – A tervek szerint halad a fejlődése, remek szezont várok tőle, pláne, ha a második félévre gyors és megbízható autót tudunk alátenni."
Nem csak a csapatfőnök ejtett pár szót a japánról, hanem Jody Egginton technikai igazgató is megszólalt vele kapcsolatban még a legutóbbi (számára tizenötödik helyet hozó) nagydíjat követően.
„Juki [az Ausztrál Nagydíj során] pénteken és szombaton is meglehetősen elégedett volt az autójával, így rá kell jönnünk, mi okozta a vasárnapi gyengélkedését. Rengeteg dolog már még ránk a következő futamig, ugyanakkor várjuk már a kihívást."
A hétvégi, hazai közönség előtt rendezett imolai versenyre az AlphaTauri az év során először jelentős fejlesztéseket tervez, ami a padlólemezben és a fékrendszerben is érezhető lesz. Egginton reméli, hogy ezek a változtatások – az alapján, hogy az aerodinamikai beállítások milyen fontos szerepet vállalnak az idei járművekben – meghozzák a gyümölcsüket.
„A téli tesztek és az első verseny tapasztalatai alapján próbáltuk megtenni a fejlesztéshez szükséges lépéseket. Ha nem sikerültek jól, könnyen elcsúszhatunk a banánhéjon. De az utóbbi hónapokban rengeteget tanultunk, és szeretnénk megbizonyosodni arról, hogy a helyes úton haladunk."

Pierre Gaslyt csapattársához hasonlóan szintén egy műszaki probléma kényszerítette feladásra az egyik futamon – Bahreinben –, viszont az utána következő két hétvégén sem volt reális esélye a legjobbak között végezni. A hétvégére várható fejlesztések azonban izgatottá teszik a franciát, aki reméli, hogy azt a teljesítményt váltják ki az autóból, amire szükségük van a kezdeti nehézségek után.
„Nem vagyunk holtlassúak, nem sok hiányzik az előrelépéshez, de határozottan fejlődnünk kell – mondta az eddigi egyetlen futamgyőzelmét éppen Olaszországban szerző Gasly a The Race-nek. – Izgatott vagyok, hogy az Imolában aktuális új elemek milyen hatással lesznek a tempónkra. Az új szabályrendszer miatt az egész szezon a fejlesztésekről szól, nagy kihívás a csapat számára, hogy a legjobban fejlődő istállók között legyünk."