Társoldalunk:
Hírlevél

A Mercedes szerint Hamilton mégis megúszhatja az újabb rajtbüntetést

2021.11.06. 15:15

Bár még mindig nem dőlt el, de Toto Wolff szavai alapján úgy tűnik, hogy Lewis Hamilton az elmúlt időszakban távolabb került az újabb motorcserétől és az azzal járó rajtbüntetéstől. A Mercedes csapatfőnöke örül, hogy az elmúlt évekkel ellentétben az erőforrásuk felveszi a versenyt a Hondával Mexikóban.

Az utóbbi hetekben a Mercedes felől érkező hírek jelentős része arról szólt, hogy megbízhatósági gondok léptek fel az erőforrással kapcsolatban. Ennek legfényesebb bizonyítékát Valtteri Bottas autója szolgáltatta, amibe az USA Nagydíjon már a hatodik belsőégésű motort szerelték be, de ugyanezen a hétvégén Sebastian Vettelnél és George Russellnél is ki kellett cserélni a hajtásláncot. 

Hamiltont újabb büntetés fenyegeti, de főnöke szavai alapján bizakodhatForrás: AFP/Alfredo Estrella

Ennek kapcsán felmerült annak a veszélye, hogy Lewis Hamilton is újabb alkatrészcserére számíthat, ami természetesen büntetést vonna maga után, és ez a világbajnoki küzdelmet is nagyban befolyásolhatja. A Red Bullnál már tudni vélik, hogy a hétszeres világbajnok nem fogja megúszni, ám Toto Wolff szavai alapján a brit pilóta bizakodhat.

Úgy gondolom, határozottabbnak érezzük magunkat egy bizonyos problémával kapcsolatban, ami úgy tűnik, megoldódott” – nyilatkozta a nemzetközi média képviselőinek a Mercedes csapatfőnöke az első edzésnap végén Mexikóban.

Az osztrák üzletember nemrég még arról beszélt, hogy nem kockáztathatják meg a kiesést, hiszen könnyen lehet, hogy az le is zárná a világbajnokságot. Ehhez képest most nagyon másképp fogalmazott a büntetésről, amit elkerülendőnek tart. Azt még nem jelentette ki, hogy biztosan nem fognak cserélni, azt viszont igen, hogy erre nem Mexikóvárosban fog sor kerülni.

Szerintem soha nem jó bevállalni a büntetést, mert manapság nagyon nehéz előzni – magyarázta. – Láthatták, hogy Valtteri [Bottas] mennyire domináns volt Törökországban, [Austinban] viszont beragadt a forgalomba a szankció után. Szóval menet közben majd eldöntjük, hogy szükséges-e a büntetéssel [járó motorcsere]. Itt biztosan nem fogjuk bevállalni, és talán a szezon végéig sem kell majd. Ez tényleg olyasmi, amit megvitatunk.”

Az elmúlt években a Mercedes-motor rendre gyengélkedett a mexikói pályán a magaslatnak betudható ritkább levegő miatt. Bár a telemetriaadatok szerint a 4-es és a 12-es kanyar előtti egyenesek végén Max Verstappen valamivel gyorsabb volt Hamiltonnál, de a célegyenesben, ahol messze a legnagyobb sebességre tesznek szert, még mindig érzékelhető volt a Honda hátránya. Igaz, ehhez azt is hozzá kell tenni, hogy a Red Bull nagyobb légellenállással ment.

Wolff szerint a Mercedes motorja ezúttal nincs hátrányban a Hondához képest MexikóbanForrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

„Az autó teljesítménye szempontjából, soha nem volt jó helyszín számunkra, annak ellenére, hogy szeretjük Mexikót, mert annyira szívesen látnak minket – szögezte le Wolff. – Úgy tűnik, nem találjuk az ideális pontot [a beállítások terén], úgyhogy [a szabadedzéseken] különböző irányokat hajszoltunk. Pozitívum, hogy a motorunk jól muzsikál. A korábbi években volt egy kis lemaradás, [de most] rendben van. Azt hiszem, számunkra az a lényeg, hogy a lehető legjobb munkát végezzük, de Max teljesítménye mellett ez talán nehéz lesz.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK