Társoldalunk:
Hírlevél

Egy döntés átírhatta volna Schumacher pályafutását és az F1 történetét

2021.07.08. 19:03

A Mercedes korábbi sportigazgatója, Norbert Haug felidézte, hogy a 2000-ben kezdődött Ferrari-sikerkorszak előtt felmerült, hogy leigazolják Michael Schumachert, de ez végül meghiúsult.

Gyakori gondolatkísérlet a Forma-1-et kedvelők körében, hogy miként alakult volna a versenyzők pályafutása és ezáltal a sportág története akkor, ha egy adott pillanatban átigazolnak egy másik csapathoz vagy maradnak a helyükön. Ez elkallódott tehetségek és sikergyárosok esetében egyaránt releváns kérdés.

Schumacher volt az egyetlen, aki 1998-ban fel tudta venni a versenyt a McLaren-MercedesszelForrás: AFP/Antonio Scorza

Ebből adódóan természetesen az F1 történetének egyik meghatározó alakja, Michael Schumacher kapcsán is gyakran felmerülnek teóriák: vajon, mi kellett volna ahhoz, hogy még több világbajnoki címet nyerjen vagy mi lett volna, ha nem vár öt évig a Ferrarinál az első világbajnoki sikerére.

A Mercedes-Benz Motorsport korábbi igazgatója, Norbert Haug felidézte, felmerült a lehetőség, hogy megakadályozzák a 2000-ben elkezdődött Ferrari-korszakot, de végül úgy alakult, hogy az első F1-es pályafutása során nem tudták Schumachert visszacsábítani a Mercedes kötelékébe azután, hogy finanszírozták őt az F1-es szereplésééig.

„Michaelt már akkor ismertem, amikor a Forma-3-ban versenyzett, én pedig még újságíró voltam, ő már azelőtt a Mercedeshez került, hogy én csatlakoztam – nyilatkozta Haug a Beyond the Grid podcastban. – Az 1991-es évben Michael már a Jordannél versenyzett Spában, 1992-ben a Benettonnál, két évvel később pedig világbajnok lett” – emlékeztetett.

Elment a Ferrarihoz, és öt évbe telt neki, mire 2000-ben megnyerte velük az első közös világbajnoki címet. „Nagyon kiélezett küzdelmet vívtunk, de a pályán és a paddockban is mindig jó kapcsolatban maradtunk. Viccelődtem vele, hogy egy napon együtt is kellene versenyeznünk. 1998-ban voltak titkos tárgyalások, de sohasem álltak össze a dolgok.”

Schumacher és Haug később a gyári Mercedes-csapatnál egyesítette az erőit, de együtt nem voltak sikeresekForrás: Getty Images/2012 Getty Images/Mark Thompson

Erről korábban Ron Dennis, a McLaren egykori csapatfőnöke is beszélt. A brit üzletember szerint megállapodott Schumacherrel, de végül is az üzleti feltételekben nem tudtak egyezségre jutni, ebben valószínűleg az is szerepet játszott, hogy a Mercedes csúcsvezetése nem akarta erővel visszaszerezni Schumachert a Ferraritól.

Elméletileg megtörténhetett volna, de sohasem jött össze – utalt vissza Haug az 1998-ban történtekre. – Nem lett volna teljesen lehetetlen, mert [a McLaren-Mercedesszel] nagyon jók voltunk 1998-ban. Adrian Newey autója minden versenyző számára vonzó volt” – mondta az MP4-13-as autóról, ami az egyéni és a konstruktőri világbajnokságot is megnyerte Mika Häkkinennel.  

„Michael már korábban megnyerhette volna [a harmadik] világbajnoki címét, a balesete nélkül 1999-ben győzhetett volna, és 2000-ben is nyerhettünk volna az autó meghibásodása nélkül – elevenítette fel az 1999-es Brit Nagydíj és a 2000-es USA Nagydíj eseményeit. – Nagyszerű időszak volt és nagyon feszült küzdelem, amit a 2000-es spái verseny jellemez a legjobban.”

Amennyiben Schumacher 1998 végén átigazolt volna a McLarenhez, a Ferrari valószínűleg nem tudta volna egyben tartani az 1999-es szezontól zsinórban hat konstruktőri és Schumacherrel öt egyéni világbajnokságot nyerő csapatát. A McLaren közben 1999-ben, 2000-ben és 2001-ben a 2. lett a konstruktőri világbajnokságban, 2002-2003-ban a 3. helyezett, 2004-ben pedig az 5. a sorban.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK