Bottas Hamiltont és Verstappent, a Ferrari az élcsapatokat lepheti meg

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
IMOLA, ITALY - APRIL 16: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 launches off a raised kerb during practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 16, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas és Lewis Hamilton egy körön és a hosszú etap során is hasonló tempóra képes, miközben Max Verstappen és a Red Bull formájáról nem sokat tudtunk meg az Emilia Romagna Nagydíj pénteki szabadedzésein. A versenyszimulációk során a Ferrari egyértelműen kiemelkedett a középcsapatok közül, olyannyira, hogy Charles Leclerc még a Mercedeseknél is gyorsabb körökre volt képes.

Pusztán a pénteki szabadedzések sorrendje alapján arra lehetne következtetni, hogy a helyreállt a világ, pontosabban a hibrid korszak rendje, és ismét a Mercedesé a legjobb autó. Lehetséges, hogy így van, azonban a helyzet több szempontból sem ennyire egyszerű.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Aston Martin, II. Fülöp, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Honda logo, pályaelhagyás, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Mario Isola, Frederic Vasseur, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, F1 logo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Helmut Marko, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Aston Martin, II. Fülöp, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Honda logo, pályaelhagyás, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Mario Isola, Frederic Vasseur, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, F1 logo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Helmut Marko, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Aston Martin, II. Fülöp, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Honda logo, pályaelhagyás, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Mario Isola, Frederic Vasseur, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, F1 logo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Helmut Marko, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek

Ami a legfontosabb, hogy Max Verstappen számára szinte teljes mértékben kimaradt a második szabadedzés, így az egykörös tempójára csupán a délelőtti gyakorlás alapján következtethetünk, arról pedig szinte semmilyen információnk nincsen, hogy a futamon mire lehet képes. Amellett, hogy a holland pilótának nyilvánvalóan nem jött jól a technikai hiba,

az bizakodásra adhat okot számára, hogy délelőtt 1 tizeden belül zárt a Mercedesekhez képest.

Ráadásul a címvédő a második tréningen sem tarolt, hiszen Pierre Gasly csupán 78 ezreddel maradt el Valtteri Bottas legjobb idejétől. Mindez persze azt is jelentheti, hogy a brackley-i istálló messze nem mutatott meg mindent a valós tudásából, amire a versenyszimulációk alapján is lehet következtetni.

A Ferrari, azon belül is Charles Leclerc ugyanis azonos gumikon mindkét Mercedesnél jobb tempóra volt képes, ami hatalmas meglepetés lenne, ha a futamon is visszaköszönne. Ugyanakkor a Scuderia szurkolóinak a pilótákhoz hasonlóan van okuk bizakodni, ugyanis a jelek szerint ezen a hétvégén a maranellói alakulat a legerősebb középcsapat, és az sem kizárható, hogy tempóban képesek lesznek annyira közel maradni az éllovasokhoz, hogy egy váratlan esemény helyzetbe hozhassa őket.

Egy körön nem várható meglepetés

Többek között mi is feltettük a kérdést, hogy a Mercedes képes lesz-e fejlődni a szezon folyamán a Bahreinben látott teljesítményükhöz képest. Nos, Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke elárulta,

az aerodinamikai fejlesztések beváltak, ráadásul az autó egyensúlyával is elégedettek, úgyhogy ezen a téren alighanem valóban történt előrelépés.

Ugyanakkor mindez nem feltétlenül jelenti azt, hogy egy körön utolérték a Red Bullt, hiába a szabadedzéseken megszerzett első és második hely. Az első gyakorlás egyrészt kevésbé mérvadó, másrészt a különbségek minimálisak voltak, a második tréningen pedig Verstappennek nem volt esélye megmutatni, hogy mire képes az autóval. Mondhatnánk, hogy Sergio Pérez teljesítményéhez lehetne viszonyítani, de a mexikói versenyző egy körön jelentősen elmarad csapattársától.

Verstappent egyelőre nem lehet beilleszteni az erősorrendbe Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

Azonban akármi is lesz a helyzet Verstappennel, úgy tűnik, házon belül mindenképpen számíthatunk izgalmakra. Miután Bottas Bahreinben jelentősen elmaradt Hamiltontól, Imolában mindkétszer gyorsabbnak bizonyult, igaz, csupán 41, illetve 10 ezreddel. A finn pilóta abból a szempontból bizakodhat, hogy tavaly sikerült felülmúlnia csapattársát az időmérőn.

Utánuk jó eséllyel Gasly és a két Ferrari következik az erősorrendben.

Utóbbiak helyzete különösen érdekes, ugyanis Leclerc Bottasénál is majdnem 2 tizeddel gyorsabb kört rakott össze, csakhogy pályaelhagyás miatt nem tarthatta meg azt. Ugyanakkor óva intenénk az olasz istálló rajongóit attól, hogy esetleg a pole pozícióban reménykedjenek, ugyanis Shovlin elárulta, a pénteki nap során inkább az autó viselkedésének megértésére, mintsem az egykörös tempóra koncentráltak.

Ezzel együtt a Ferrari joggal bízhat abban, hogy ezúttal ők lesznek a középmezőny élén, és még a Mercedesektől sem maradnak el túlságisan.

Az F1 és az Amazon Web Services által közösen kifejlesztett program számítása szerint a monacói pilóta hátránya 29 századmásodperc Bottashoz, és 17 század Hamiltonhoz képest. Nem ritka, hogy az algoritmus mellélő, de ha ezúttal akár csak hozzávetőlegesen is eltalálta a különbséget, akkor a Ferrarinál vélhetően igencsak boldogok lennének. Persze furcsaságok most is vannak, és itt nem csupán a Verstappen neve melletti 1,11 másodperces lemaradásra gondolunk, hanem például Nicholas Latifi 12. helyére.

A Ferrarinál van ok az optimizmusra Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

A középmezőny további sorrendjét ezúttal is borzasztóan nehéz megtippelni. Gasly tempója alapján talán az Alpha Taurinál lehetnek a legoptimistábbak, miközben a McLaren esetében úgy tűnik, hogy ezúttal nincs meg a kellő sebesség, de az Aston Martinnal és az Alpine-nal így is simán versenyben lehetnek. A mezőny végével kapcsolatban viszont nincsenek kérdőjelek, és ha a Q1-ben nem történik semmi váratlan, akkor a két Haas zárja majd a sort.

Az időmérőn kulcsfontosságú lehet, hogy ki tudja megfelelően felmelegíteni az abroncsokat, ugyanis a tavalyinál hűvösebb időjárás ezt jelentősen megnehezíti.

Shovlin elárulta, a Mercedesnél ezen a téren még küszködnek a lágy gumikkal. Emellett a vélhetően többen is megpróbálnak a közepeseken továbbjutni Q2-ből, ami szintén hozhat meglepő kiesőt, mint ahogyan az Pérezzel és Cunoda Jukival történt Bahreinben. A Pirelli becslése szerint a piros és sárga oldalfalú abroncsok között az előzetesen kalkuláltnál valamivel nagyobb, 7 tizedmásodperc a különbség.

A Ferrari közel maradhat az élcsapatokhoz

Bottas számára biztató lehet, hogy a versenyszimulációk során sem maradt el Hamiltontól, sőt, az értékelhető körök átlagát nézve még felül is múlta csapattársát. Azonban a minta elég kicsi, így például a gumikopással kapcsolatban semmi nem derült ki.

Mint ahogyan Verstappen versenytempójáról sem, a már említett okok miatt.

Ebből a szempontból a Pérezzel történő összevetés már valamivel mérvadóbb lehet: a mexikói pilóta összességében lassabbnak bizonyult a Mercedes versenyzőinél, de amennyiben csapattársa jobb tempóra képes nála, akkor ismét harcolhat a győzelemért.

A versenyszimulációk során futott körök (Gasly és Ricciardo a lágy, a többiek a közepes gumikat használták)

A Ferrariról ezen a ponton is érdemes szót ejteni, ugyanis a grafikonon is remekül látszik, hogy Leclerc még a címvédőénél is gyorsabb köröket teljesített, ráadásul mindezt azonos abroncsokon tette. A rendelkezésre álló adatok alapján nem tudjuk megcáfolni, hogy valóban a maranellóiaké a legjobb versenytempó, ugyanakkor szinte biztos, hogy a Mercedes nem hozott ki mindent az kocsiból.

Simán előfordulhatott például, hogy alacsonyabb motorüzemmódban vagy éppen több üzemanyaggal autóztak.

Ugyanakkor az már egyáltalán nem zárható ki, hogy a Ferrari jobban megszorongatja a Mercedest és a Red Bullt, mint amennyire azt a McLaren tette Bahreinben. Ebben az esetben pedig akár az is elképzelhető, hogy egy biztonsági autós fázis vagy egy esetleges zápor lehetőséget ad nekik arra, hogy valamelyik élversenyzőt maguk mögé utasítsák.

Akármi is a valódi helyzet, az biztos, hogy a Ferrari a futamot is bizakodva várhatja. Azonban mögöttük vasárnap is hatalmas lehet a kavarodás: a hosszú etapok köridői alapján az Alfa Romeo az Alpine-nál, a McLarennél és az Aston Martinnál is erősebbnek tűnik, azonban esetükben nagyjából hasonló lehet a helyzet, mint a Ferrarinál, és az ellenfelek nagyobb javulással számolhatnak vasárnapra. Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy Kimi Räikkönenék ne harcolhatnának a pontszerző pozíciókért.

A Williams szintén meglepően jól szerepelt a többi csapathoz képest.

Ezen a ponton mindenképpen szót kell ejteni egy jelenségről: két istállónál, a Ferrarinál és az Alpine-nál is megfigyelhető volt, hogy a közepes abroncsokat használó pilóta (Leclerc, illetve Esteban Ocon) jobb körátlagra volt képes a lágy abroncsokon futó csapattársánál. Mindez annak fényében kevésbé meglepő, hogy a Pirelli a vártnál nagyobb mértékű szemcsésedést tapasztalt a piros oldalfalú abroncsoknál.

A McLaren, az Alpha Tauri és a Williams lágy abroncsokat használt, a többiek közepeseket

Ha pedig a C3-as gumik már az etap elején is jobban működnek a C4-eseknél, akkor nem olyan egyértelmű, hogy a versenyszimuláció során kizárólag utóbbit használó Alpha Tauri és McLaren körátlagához mindenképpen hozzá kell adni valamennyit, hogy megkapjuk a valós sorrendet. Ez alapján pedig a faenzai istálló szintén jó hétvégére számíthat,

és a wokingiaknál sem annyira borzasztó a helyzet, bár a visszaesés így is szemmel látható a szezonnyitóhoz képest.

Emellett pedig stratégiailag is nagy szerepe lehet a keverékek közötti különbségnek, ugyanis könnyen lehet, hogy a futamon jelentős hátrányba kerül az, aki a lágyakon rajtol, és egyesek számára még a szabad gumiválasztással járó Q2-es kiesés is kifizetődőbb lehet. Ami a kemény abroncsokat illeti, az olasz gyártó szerint nincs jelentős különbség az eggyel puhább verzióhoz képest.

A pénteki szabadedzések során több baleset is történt, és az is bebizonyosodott, hogy ilyenkor jó eséllyel meg kell szakítani a körözést, ami futamon nagyjából a safety car beküldésének felel meg.

Ez pedig nagyban felboríthatja a verseny addigi alakulását. Az eső szintén hozhat izgalmakat, ugyanakkor a pár nappal ezelőtti előrejelzésekhez képest csökkent a csapadék valószínűsége.