Az már biztos, hogy Silverstone-ban, Monzában és egy eddig meg nem nevezett helyszínen teljesen felborul a hétvége eddig megszokott menetrendje, ugyanis ezeken a pályákon pénteken rendezik a kvalifikációt, szombaton pedig körülbelül 100 km-es sprintversenyt, vagy hivatalos nevén időmérős futamot tartanak. Az Egyesült Királyságban ráadásul az időpontok is változnak a megszokotthoz képest, hiszen mind a péntek, mind a szombat délutáni program később kezdődik a megszokottnál.
Azonban elképzelhető, hogy jönnek még olyan módosítások, amelyekkel az F1 rajongói legfeljebb más sorozatokban találkozhattak. Stefano Domenicali ugyanis elárulta, lehetséges, hogy nem csupán a sprintfutamon elért eredményekért járhat extra pont.
A pilóták esetében fontolgatjuk, hogy bónuszpontokat kapjon az, aki megcsinálja a Grand Slamet, vagyis megszerzi a pole pozíciót, valamint megnyeri a sprint- és a főversenyt
– nyilatkozta a La Gazzetta dello Sportnak. – Ha ez beválik, akkor később rendre ebben a formátumban tarthatjuk meg a legnagyobb hagyománnyal rendelkező futamokat.”
Domenicali új értelemben használta a „Grand Slam” kifejezést, ugyanis ez valójában azt jelenti, hogy valaki a pole pozícióból rajt-cél győzelmet arat, és a leggyorsabb kört is megfutja. A Forma-1-ben korábban semmilyen formában nem ért pontot a rajtelsőség, ellenben sok más kategóriában egy pilóta már önmagában a pole pozícióval is növelheti egységeinek számát. Konkrétumok egyelőre nem hangzottak el, de ha az elképzelés megvalósul, akkor
egy sprintfutamos hétvégén akár 30 pontot is lehet gyűjteni, hiszen a szombaton elért diadal 3, míg a főversenyen győzelem 25 pontot ér, emellett ott van a leggyorsabb körért járó egység is.
A sprintfutamok bevezetéséről sokféle vélemény látott napvilágot, többek között mi is megírtuk, hogy mik lehetnek az előnyei és a hátrányai. Domenicali azonban úgy véli, a televíziós társaságoknak több tartalmat biztosítanak ezzel a lépéssel, a szervezőknek pedig lehetőségük lesz folyamatosan fenntartani az érdeklődést.
Azok után, hogy tavaly a hétvégék túlnyomó többsége nézők nélkül zajlott le, idén korlátozott számban, de Bahreinben, Spanyolországban és Monacóban is ott lehettek a szurkolók a helyszínen. (Igaz, Barcelonában csupán ezren, és ők is csak a futam napján.) Domenicali bízik benne, hogy a Hungaroringhez hasonlóan más pályák is beengedhetik a rajongókat, sőt, Silverstone-ban a teltházat sem tartja kizártnak.
„Monacóban már naponta 7500 ember volt, közülük mindenki [negatív] COVID-teszttel rendelkezett – mondta. – Elméletileg Ausztriában, Franciaországban és Németországban [utóbbi nem szerepel a jelenlegi versenynaptárban – a szerk.]is lesznek nézők, és ha jóváhagyják, Silverstone-ban még teltház is lehet. Texasban normalizálódott az egészségügyi helyzet, és remélem, ez szeptemberig Monzában is megtörténik.”