MIAMI GARDENS, FLORIDA - MAY 04: The Formula One First Place trophy is displayed ahead of the Miami Grand Prix on May 04, 2022 in Miami Gardens, Florida. Eva Marie Uzcategui Trinkl / Anadolu Agency (Photo by Eva Marie Uzcategui Trinkl / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
A pálya tervezői örülnek, hogy a kihívások miatt "őrült" ötleteket is megvalósíthattak a pályával. Teltházas lesz az első versenyük, részben a hatalmas érdeklődés okozta a kirívóan magas jegyárakat.
A hétvégén rendezik az első Miami Nagydíjat, melyet hatalmas érdeklődés övez. A Dolphins NFL-csapatának stadionja körül kialakított pálya látványosnak ígérkezik, és hivatalosan is teltházas lesz. A pályát tervező cég alapítója elmondta, hogy a vonalvezetés kialakítása nem bizonyult egyszerűnek, cserébe remek megvalósítást hozott.
„Sok mindent meg kellett változtatnunk, miután kiderült, hogy a 199th Street nem jöhet szóba" – idézte az AutosportClive Bowent.
Ez viszont lehetővé tette, hogy kicsit őrültebb dolgokat tervezzünk.
„Ahelyett, hogy a nyugati parkolót és a 199th Street-et használtuk volna, szűkebbre vettük a vonalvezetést a nyugati felvonóknál. Áthaladunk a Miami Open teniszkomplexumon, képzelhetik, ez mennyire népszerűtlen ötlet volt. Ki kellett találnunk a megoldást a szintezésre, a vízelvezetésre, arra, hogy a teniszpályák kapcsolatai használhatók maradjanak."
A vonalvezetés korábbi terveiről itt nézhetnek meg összeállítást.
Bowen felhívta a figyelmet rá, hogy a pálya több része más pályákat imitál:
megjelenik a gyors Beausset (Paul Ricard), a bakui lendületes utolsó szektor vagy a montreali Bajnokok Falának motívuma. Ez a sok rokon vonás más pályákkal a másik amerikai helyszín, Austin esetében is megfigyelhető.
Bowen hozzátette, a két hosszú egyenes közül hiába vezet az elsőre egy tempós ív, ami mindig megnehezíti az előzést, úgy kalkuláltak a tervezésnél, hogy ez sem lehetetleníti el a csatákat.
Együtt dolgoztunk a Forma-1 műszaki szakembereivel, hogy megértsük, hogyan fognak viselkedni az új autók. A szívóhatás figyelembe vételével terveztük meg a pályát.
– mondta. – Azt reméljük, az autók elég közel maradnak egymáshoz a 8-as kanyar kijáratánál, és támadhatnak utána a 11-esnél." A számozást nem tévesztettük el, a kettő között egyszerűen van két, 9-es és 10-es számmal jelölt padlógázos ív.
Nagyon drága a jegy
A Motorsport-total.com azt írja, a teltház igen borsos jegyárak mellett jött össze, 240 ezer néző érkezhet majd a versenyhétvége folyamán. Egy csak péntekre érvényes belépő például 120 dollárt kóstál (több mint 40 ezer forintot), ami négyszerese a Magyar Nagydíj hasonló bilétájának.
Akkora volt az érdeklődés, hogy ez megjelenik a jegyárakban.
– nyilatkozta a rendezvény főnöke, Tom Garfinkel. Egy jegy ára a célegyenes főlelátójára vasárnapra pedig 1200 dollár volt, amíg lehetett venni.