Gyors és lassú részek egyaránt vannak rajta, ugyanakkor a falak közelsége és a cseles kanyarok nagy baleseteket okozhatnak. A szimulátorban szerzett benyomások alapján sok pilótának máris megtetszett az egyik NFL-csapat stadionja körül kialakított pálya.
Megvalósult egy álom: a Forma-1 több amerikai futammal rendezi a bajnokságot, Austin mellett Miamiban is fellép idén. Ez annyiban nem újdonság, hogy évtizedekkel korábban már megtörtént, hogy évi kettő, sőt, három versenyt rendeztek az Egyesült Államokban, ettől függetlenül nagy siker a sportág jelenlegi vezetésének, hogy tető alá hozták a megállapodást a keleti parti nagyvárossal, illetve azóta Las Vegasszal, amely a jövő évtől lesz házigazda.

A környéken lakók a zajhatásra hivatkozva megpróbálták megakadályozni a Miami Nagydíj megvalósítását, de nem sok esélyük volt, a hétvégén sor kerül rá. A helyszín városi környezetben fekszik a Miami Dolphins NFL-csapatának otthont adó Hard Rock Stadium-mal a szívében, amely köré egy új, 5,4 kilométeres pályát építettek.
A vonalvezetés kicsit olyan, mintha az interlagosi pálya szétfolyt volna, ahhoz hasonlóan egyébként az óramutató járásával ellentétes a menetirány. A kör nem a leghosszabb egyenesek egyikében kezdődik, hanem a stadion mellett, majd közepesen gyors és lendületes ívek következnek. Ezután jön a két leghosszabb padlógázos szakasz, közöttük lassú kanyarok találhatók. A RaceFans összeállítása rámutat, hogy a nyomvonalra korábban számos ötletet elképzeltek, mire a végső megoldás kialakult.

A csapatok az előzetesen nekik megküldött és különböző csúcstechnológiás műszerekkel megszerzett információk alapján a szimulátoraikban már kitalálták, kezdetben milyen beállításokkal hangszereljék az autókat, az edzések szerepe viszont ezúttal hatványozottan fontos lesz az optimalizálásban. Mivel a dzsiddaihoz hasonlóan ez a pálya sem dúskál a bukóterekben, fokozott balesetveszélyre kell számítani a tempós részeken, érdemes kalkulálni a taktikában a biztonsági autó megjelenésével.
Sokak szívébe máris belopta magát
A szimulátoros élményeket és beszámolókat hallgatva a pilóták nagy részét máris meggyőzte az új helyszín. „Nagyon tetszik a vonalvezetés" – mondta Pierre Gasly.
Sok a nagy sebességű rész, a kihívás, akad néhány szokatlan típusú, nagyon elnyújtott kanyar, és sok az egyenes is.
Megerősítette Sebastian Vettel is, hogy nem lesz könnyű dolga a pilótáknak. „A szimulátorban azt tapasztaltam, hogy több kanyar is nagy próbatétel elé állít minket."
Az előzésre jó esélyt kínál a két hosszú egyenes, főleg a második, amelyre lassú kanyar vezet rá, így az üldözőnek könnyebb támadási pozícióban maradnia. Azon a részen nagyon résen kell lenniük a versenyzőknek.
„A kanyargós szakaszt nehéz lesz jól teljesíteni, és itt gondot okozhat rendesen belátni a pályát" – közölte Sergio Pérez. Ez a helyzet hasonlíthat a szaúdihoz, ahol az első verseny után azóta módosításokat is eszközöltek a feltételeken, az ebből adódó problémákat elkerülendő.

„A harmadik szektorban nagyon szűkek a kanyarok. Ha beküldik a biztonsági autót, nagy tumultus fog kialakulni, annyira szűk a tér" – tette hozzá Cunoda Juki. Ezen a részen mellesleg nagyobb szintkülönbségek is vannak. A teljesítését nehezíteni fogja, hogy a szárnyak nem itt lesznek a legvaskosabbak és a legmeredekebb állásba állítva.
Ezen a gyors pályán az autók leszorítóereje valószínűleg alacsony vagy közepes mértékű lesz, ami miatt a lendületes kanyarokban többet csúszkálhatnak, különösen a kemény keveréken
– tippelte a Pirelli sportigazgatója, Mario Isola. Ha már abroncsok: a gyártói a leggyakrabban használt gumikat viszi el Miamiba, a C2-C3-C4 kombinációt. Az aszfalt átlagosan terheli az abroncsokat, a felületét pedig nagy nyomású vizes kezelésben részesítették, hogy növeljék az érdességét és a tapadását.

A Pirelli 320 km/h-s végsebességet és 58%-ban padlógázos kört jósolt az új pályára, a Mercedes 324 km/h-val és 56-72%-kal számol (előbbi érték a köridőre, utóbbi a távra vonatkozik).
A Ferrari kivár a nagyobb újításokkal, a többiek nem feltétlenül
A pálya gyorsasága kihat az erőviszonyokra, valamint a csapatok fejlesztési ütemtervére is. A Ferrarinál kijelentették, hogy emiatt itt nem vetnek be komolyabb fejlesztéseket.
„A nagyobb újítások hamarosan, később érkeznek – szögezte le Mattia Binotto. – Lesz pár új elem az autón, de Miami gyors pálya, ezért a leszorítóerő eltér a máskor megszokottól.” Hozzátette, többek között a delfinezés enyhítése kapcsán látnak még sok lehetőséget a javulásra.

A Red Bullnál a padlólemez Venturi-csatornáinak kialakításával kísérletezhetnek tovább, míg a Mercedes jelentősebb mértékben megújulhat.
„Több megoldási irányt találtunk az autó fejlesztésében”– mondta Toto Wolff csapatfőnök.
Folytatni fogjuk a kísérletezést Miamiban, hogy megnézzük, a szimulációk eredményei tükrözik-e a valóságot, és amelyek remélhetőleg meghatározzák a fejlesztési irányt a további versenyekre.
A Mercedes mellesleg igen jól szerepelt az elmúlt években az helyszíneken, ez külön reményt adhat nekik.
Vasárnapra egyébként szórványos záporokat jósol a meteorológia, az eső külön pikantériát adna a futamnak.
A Miami Nagydíj programja
- 1. edzés: péntek 20:30-21:30
- 2. edzés: péntek 23:30-0:30
- 3. edzés: szombat 19:00-20:00
- időmérő: szombat 22:00-
- verseny: vasárnap 21:30-