Vágólapra másolva!
A lehető legtovább, és még azon is túl próbálta megállítani a Forma-1-es Miami Nagydíj létrejöttét számos helyi lakos, akik a zajártalomtól tartva tettek meg mindent a május eleji versenyhétvége ellen. A bíróság azonban (egyelőre) elutasította a kérésüket, így két hét múlva nem lesz akadálya annak, hogy Amerikában láthassuk a mezőnyt – legalábbis jogilag.

Május 6. és 8. között rendezik meg a Forma-1 történetének első miami futamát, a helyi lakosok azonban az utolsó pillanatig küzdenek a verseny ellen. Még március elején indították az első támadást a rendezés ellen, március 21-én nyújtották be az első pert, április közepén pedig újabb petíciót indítottak az ügyben, mondván, hogy

a várható zaj „jelentős zavarást és fizikai károsodást okozna" a Miami Gardens lakóinak és az egész városnak.

A Miami Herald szerint az üggyel foglalkozó Alan Fine nevű bíró felszólította az aktivistákat, hogy április 19-ig szolgáltassanak bizonyítékokat az ügyben. Erre ugyan állítólag sor került, Fine mégis úgy döntött, hogy azok és a tüntetők véleménye nem elegendőek ahhoz, hogy eltörölje a Miami Nagydíjat.

„Nem fogok előzetes tárgyalásokat kitűzni május 6. előtt – olvashatóak a bíró szavai az Autosporton. – Bár a rendezéssel járó teher igazságtalan lehet a lakosok számára, úgy gondolom, hogy minden lehetséges kár elkerülhető.

Nem mindenki várja izgatottan a történelem első Miami Nagydíját, a zajártalomtól tartva sokan próbálják bojkottálni azt Forrás: F1

Fine hozzátette, nem csak a véleménye döntött az ügyben, hiszen jogi problémákba is ütközött az, hogy ilyen kevéssel a nagydíj időpontja előtt került sor ezekre a pereskedésekre. Egy ilyen mértékű ügyet 4-5 hónapig tartana kivizsgálni, éppen ezért

a bíró nem zárta ki, hogy a május eleji futamot követően lesz még folytatása a dolognak.

Az egyelőre még csak 95 százalékban kész pályáról egyébként egyre többet lehet megtudni. Az elmúlt egy évben 24 000 tonna aszfaltot fektettek le, amely georgiai gránittal és floridai mészkővel van keverve, így

alakult ki a Hard Rock Stadium köré az 5,4 kilométeres, várhatóan közel 220 kilométer per órás átlagsebességű pálya.

A Miami International Autodrome igazgatója, Richard Cregan izgatottan várja május 6-át, és bízik abban, hogy egyrészt a maradék 5 százalékot is minél előbb teljesítik, másrészt pedig az elmúlt tizenkét hónap óriási munkálatai mind a pilóták, mind a szurkolók számára szép pillanatokat okoznak majd.