Vágólapra másolva!
Beigazolódtak a pletykák és az Aston Martin jogelődje, a Racing Point arculatát meghatározó korábbi főszponzor helyett a brit autógyár csapata immáron új partnerrel készül az F1-es visszatérésre.

Véget ér az eddigi rózsaszín arculatot kölcsönző BWT és a továbbiakban Aston Martin néven versenyző Racing Point együttműködése, és a brit autógyár csapata a 2021-es szezontól hivatalosan Aston Martin Cognizant Formula One Team néven áll rajthoz.

Új partnert jelentett be az Aston Martin Forrás: Aston Martin F1 Team

A korábbi partner a hírek szerint ragaszkodott ahhoz, hogy az autó továbbra is rózsaszín maradjon, az viszont nem lehetett összeegyeztetni az Aston Martinhoz kötődő brit versenyzölddel, így kapóra jött, hogy

az amerikai IT-vállalat nemzetközi terjeszkedésre készül, és az Aston Martin névadó főszponzora lett.

A csapat közleménye rámutat, hogy a Forma-1-ben a technológia és az innováció központi szerepet tölt be, ehhez a Cognizant nem csupán szponzorként vagy a háttérben szolgáltató beszállítóként, hanem „valódi digitális átalakítást” végző partnerként csatlakozik. Az együttműködés több évre szól, ennek részeként az istállót a lehető legjobb IT infrastruktúrával és szoftverekkel is ellátják.

„Mérföldkő a sportág történetében, hogy az Aston Martin több, mint 60 év után visszatér a Forma-1-be – jelentette ki Lawrence Stroll, a csapat elnöke. – Mindenki tudja, hogy az Aston Martin mit képvisel, és a Forma-1-es csapat lehetővé teszi a számunkra, hogy a márka esszenciáját új helyekre is eljuttassuk a csapat korábbi iterációi által lefektetett erős alapokra építve.”

„Napjainkban digitális forradalom zajlik és nem tudok elképzelni olyan partnert, ami jobban passzolna és értékesebb lenne a számunkra, hogy az Aston Martint a sportág egyik legnagyszerűbb csapatává tegyük.”

Forma-1, Aston Martin Cognizant F1 Team, Cognizant logo Forrás: Aston Martin Cognizant Formula One Team

Otmar Szafnauer csapatfőnök hozzátette, nem csupán márkázásról van szó, a Cognizant technológiáját az épülő új gyárban és a pályán zajló munkában is hasznosítani tudják. Ez az első jelentős megállapodás, mióta Jefferson Slack, a csapat kereskedelemért és marketingért felelős ügyvezetője munkába állt.

„Miközben ezt az ikonikus márkát visszavisszük a versenyzés csúcsára, óriási motiváció, hogy a Cognizant révén egy Fortune 200-ba tartozó vállalat támogat minket csaknem 300 ezer munkatárssal. Ez egy multinacionális vállalat, ami világszerte igazi változást hoz Brian Humphries és a felsővezetés nagyszerű víziói révén. Cognizant főszerepet játszik majd a jövőbeli sikereinkben és a legőszintébb formában

Ahogy az Aston Marton, ez a vállalat is agresszív a céljaival és ambícióival kapcsolatban, kivirágzik majd a Forma-1 globális rivaldafényében.”

Vettel révén egy igazi világsztár lesz az Aston Martin egyik pilótája Forrás: Aston Martin Cognizant Formula One Team

A csapat a megújított honlapján egy sejtelmes képet is közölt, amin látható a márka logója az autó oldalán, és azt is felfedték, hogy az autó teljes megjelenését március elején mutatják majd be az autógyártó központjában, az angliai Gaydonban. A honlapon Sebastian Vettelről is kiadtak egy képet a csapat zöld overalljában, de további részletek egyelőre nem látszanak rajta.