Vágólapra másolva!
Hogy miért fognak a szuperlágy keveréken nekivágni az abu-dzabi idényzárónak? Mert ki akartak próbálni valami mást. Remélik, hogy így egy kicsit elnyújthatják az első etapjukat.

Míg a többség a szokványos forgatókönyvnek megfelelően az ultralágy gumikat használta, a Red Bull versenyzői az egy fokozattal keményebb szuperlágyakon jutottak tovább az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjének második etapjából, így azokon is fognak rajtolni a vasárnapi idényzárón.

Bár ezt a húzást már többször eljátszották az idén, ezúttal meglepetést okoztak vele, mert ezt a keveréket a legtöbben mellőzték, mivel rossz kompromisszumnak tartották – a csapatok többségéhez hasonlóan a Red Bull is csak két-két szettet rendelt belőle a pilótáinak a hétvégére. A Mercedesek mögött a 3. rajtkockát 8 tizedes hátránnyal megszerző Daniel Ricciardo egyszerűen azzal magyarázta a csapat váratlan lépését, hogy

„Ha abban a helyzetben vagyunk, hogy másféle gumikkal is kvalifikálhatjuk magukat, szerintem ki kell próbálnunk, hátha ez megnyit előttünk valamilyen lehetőséget – mondta az időmérő után. – Holnap kiderül, mire megyünk vele, remélhetőleg harcban leszünk így."

Verstappen az első két etapban gyorsabb volt Ricciardónál - katt a galériához! Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

Az ausztrál, aki a Q1-ben és a Q2-ben lemaradt a csapattársától, hozzátette, hogy a Q3 már jól sikerült számára. Így tudta megelőzni a Ferrarikat is. „Az időmérőm elég vontatottan kezdődött, de a döntőben, amikor igazán számított, sikerült jó időket futnom – jelentette ki. – Elégedett vagyok, mert a 3. hely volt a célunk, és bízom benne, hogy holnap is valahol elöl lehetünk majd."

Verstappen ezzel szemben a két Ferrari mögé került, a 6. rajtkockába, mert az utolsó körében hibázott a 11-es kanyarnál.

Ő részben azzal indokolta a Red Bull gumiválasztását, hogy az ultralágyak szerinte a hosszú etapokon nem bírták jól a strapát.

„Délelőtt, amikor melegebb volt, megtettem egy hosszú etapot a szuperlággyal, és az elég jól muzsikált – vélte. – Egyszerűen kipróbálunk valami mást, mert ugyanolyan gumikon legfeljebb követhetnénk a többieket, márpedig nem ez a célunk."

„Előrébb kell kerülnöm. A tempóm egész hétvégén megvolt, a három élcsapat versenyzői közül most mégis nekem kell a leghátrébbról rajtolnom. Ezzel semmiképpen nem vagyok elégedett, de holnap érdekes verseny vár ránk, az biztos."

A csapatnál remélik, hogy a szuperlágyakkal kicsit tovább nyújthatják majd az első etapjukat,

a rajtnál viszont papíron hátrányban lesznek a jobban tapadó ultralágyakon startoló vetélytársaikhoz képest. Így Ricciardónak nehezebb lesz megtámadnia a Mercedeseket, sőt akár a Ferrarikkal szemben is sebezhetővé válhat.

A Red Bullt irányító Christian Horner azonban úgy érzi, „a stratégiánkban kevés a kockázat, teljesen biztonságos volt, hogy ezeken a gumikon kvalifikáltuk magunkat. Valamivel tartósabbnak tűntek az ultralágyaknál." Elárulta azt is, hogy a harmadik szabadedzés után hozták meg a döntést.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!