Vágólapra másolva!
A csapat korábbi kulcsembere szerint fontos, hogy a Ferrari nyugodt maradjon, és fokozatosan próbáljon javulni, a gyors kényszermegoldásokkal ugyanis ellentétes hatást érhetnek el.

Ross Brawn óriási mértékben hozzájárult a Ferrari sikereihez a 2000-es évek első évtizedében, amikor Michael Schumacher zsinórban 5 világbajnoki címet nyert az istállóval. Az F1 történetének egyik legsikeresebb mérnöke már csak kívülről figyeli az F1 történéseit, például a Ferrari küzdelmét, hogy 2007-es bajnoki címük után újra felérjenek a csúcsra. Az olaszokon egyre nagyobb a nyomás, ezért az elmúlt két évben komoly átszervezéseket hajtottak végre a csapat vezérkarában. A tavalyi 3 győzelmük bizakodásra adott okot, idén azonban 9 futam alatt még egyszer sem álltak a dobogó tetején, és a legtöbb pályán esélyük sincs legyőzni a Mercedest.

Brawn ennek ellenére úgy gondolja, az istállónak „nyugodtnak kell maradnia" ahelyett, hogy elhamarkodott döntésekkel próbáljanak azonnali megoldásokat találni a problémáikra. „Fontos, hogy tiszteletben tartsák a feladataikat, de

– magyarázta. „A mi időnkben nagyon sikeresen működött a rendszer, Jean Todt és Luca di Montezemolo egy búra alatt tartott minket, és ez lehetővé tette, hogy nyugodtan foglalkozzunk a mérnöki feladatainkkal."

Ross Brawn kulcsszereplője volt a Ferrari sikereinek Forrás: AFP

„Terveket készítettünk, mindig előre tudtuk, mit fogunk csinálni 6-12 hónap múlva, és

– tette hozzá. „Sokkal fontosabb az alapos tervezés és a megfelelő szervezés."

Visszatérhetnek a csúcsra

Brawn szerint a Ferrari újra a mezőny élére érhet, de ehhez „nem szabad túlreagálniuk a problémáikat", és pontos tervek szerint kell előrehaladniuk. „Nagyon jó szakemberek dolgoznak náluk, James Allison például kitűnő mérnök. Ha hozzájut a szükséges forrásokhoz, a megfelelő infrastruktúrákhoz és versenyzőkhöz, valamint elég időt kap, akkor jönni fognak az eredmények."

A brit úgy gondolja, a versenyzőket most sem lehet okolni a nyeretlenségéért,

elsősorban Sebastian Vettel munkája nyűgözte le.

„Nagyon jól kezeli a helyzetet, soha nem kritizálja nyíltan a csapatot – ez katasztrofális következményekkel járhatna" – magyarázta. "Hasonló a hozzáállása, mint Michaelé volt – ő is leül beszélgetni a mérnökökkel és a vezetőséggel, és együtt gondolkoznak azon, hogyan tehetnék jobbá az istállót. Természetesen versenyzőként is nagyon tehetséges, így ő is fontos összetevője lehet a sikernek."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!