Vágólapra másolva!
A harmadik helyről indulhat el a hazai nagydíján a Ferrari pilótája, aki közel fél másodperces hátrányt szedett össze a vb-éllovas monacóihoz képest. Az eredménnyel nem elégedetlen spanyol az időmérő előtti pillanatokban összerakott autóban továbbra is kényelmetlenül érzi magát, ám szerinte Leclerc éppen az autó ezen tulajdonságából merít erőt.

Nincs változás: Carlos Sainz lemaradása továbbra is tetemes csapattársához képest. A hazai pályán versenyző spanyol a hétvége során eddig mindössze az időmérő második szakaszában tudott Charles Leclerc előtt végezni, de akkor is javarészt azért, mert nem tudott a használt lágy keverékű gumikon elég jó nyitókört menni, így fel kellett használnia egy új szettet is. A szenzációs utolsó kört teljesítő monacóitól

a Q3-ban végül 416 ezredmásodperces lett a lemaradása, és mivel Max Verstappen is megelőzte őt, végül – idén harmadszorra – a két éllovas mögött harmadikként indulhat el a futamon.

Sainz azonban nem csalódásként fogta fel az eredményt, hanem inkább bizakodva várja a vasárnapot, miközben egyre jobban igyekszik hozzászokni a megújult F1-75-höz.

Sainz – szinte szokás szerint – harmadikként rajtolhat el a vasárnapi futamon Forrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

„A 3. hely tisztességes eredménynek mondható holnapra, pozitívan várjuk a futamot, hisz ebből a pozícióból lehet támadni, mindent meg fogunk tenni a győzelemért – nyilatkozta a spanyol. –

Nagyon hálás vagyok a szerelőknek a villámgyors alvázcserért [amire az üzemanyagrendszer problémája miatt volt szükség], a rajongóknak pedig a hihetetlen támogatásukért."

Laurent Mekies, a Ferrari versenyigazgatója is egyetértett pilótájával abban, hogy a csapat munkája nagyban hozzájárult a spanyol harmadik helyéhez, akit szintén megdicsért a teljesítményéért. A francia szakember kiemelte,

a fejlesztéseik még finomhangolásra várnak, amiknek köszönhetően a következő hetekben még a mostaninál is jobb eredmények várhatók a csapattól.

Sainznak az autó hátsó részével kapcsolatos problémáját az Autosport még jobban firtatta a Spanyol Nagydíj időmérőjét követően, így a versenyző kifejtette, mik a konkrét érzései ezzel kapcsolatban.

„Kicsit trükkösebbnek, mozgékonyabbnak, hegyesebbnek találom [a jelenlegi autót], mint a tavalyit. Nyilván

Hozzá kell szoknom, hogy a hátsó rész ennyire mozog, a szimulátorban és a pályán is ez a házi feladatom. Megpróbálom erőltetni magam, hogy megszokjam ezt az egyensúlyt, de rá fogok érezni!"

Sainz már a kvalifikációt követő interjújában is elmondta, hogy a hőség és a szél miatt problémák lehetnek a gumikezelésben, ám Leclerc szerint a második és a harmadik szabadedzésen gyakorolt versenyszimulációk alapján sikerül majd megoldaniuk ezt a feladatot a futamon. Noha

közepes abroncsokon Leclerc átlagos köre az FP2-n négy tizeddel lassabb volt Verstappenénél, ez szombatra azt eredményezte, hogy az FP3-on a Ferrari a szokottnál többet készült vasárnapra, így felkészültebbek lehetnek ma délután.