Vágólapra másolva!
A címvédő holland Max Verstappen és a monacói Charles Leclerc szerint a Forma-1-es versenyzők hamarosan ismét megvitatják a múlt hétvégén rendezett, rendkívül ellentmondásos Szaúdi Nagydíj tapasztalatait.

- mondta Sergio Pérez, a Red Bull mexikói pilótája vasárnap, miután életében először megnyerte az időmérő edzést.
Más versenyzők is panaszkodtak, hogy a pálya bizonyos szakaszai egyáltalán nem beláthatóak, néhány kanyaron pedig túlságosan nagy sebességgel kell áthajtaniuk. A szervezők a tavaly decemberi, első szaúdi futam után már végrehajtottak bizonyos módosításokat az aszfaltcsíkon, de Mick Schumacher látványos és súlyos balesete ismét rávilágított a veszélyekre.
A szombati időmérő edzés második szakaszában a Haas német pilótája körülbelül 270 kilométer/órás sebességgel a falnak csapódott, előbb a pályán lévő kórházba szállították, majd mentőhelikopterrel egy másik kórházba, teljes kivizsgálásra. A német csodával határos módon semmilyen sérülést nem szenvedett, de biztonsági okokból a csapat úgy döntött, hogy meg sem próbálják összerakni az autóját a vasárnapi futamra, így csak Magnussen állt rajthoz az amerikaiaknál.

- tette fel a költői kérdést a Ferrari spanyol versenyzője, Carlos Sainz Jr.
A pénteki, második szabadedzés a tervezetthez képest 15 perccel később kezdődött, mert a húszi felkelők több helyen, köztük a pályától húsz kilométerre található olajfinomítónál is támadást hajtottak végre. Szombat délelőtt a Forma-1 irányítói és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bejelentette, hogy a nagydíj hétvégéje az előzetes program szerint folytatódik, majd a versenyzők érdekvédelmi szervezete (GPDA) közölte, hogy tagjai több mint négy órán át, éjszakába nyúlóan egyeztettek a kialakult helyzetről.

Mick Schumacher autója darabokra szakadt a becsapódástól, ami a pilóta biztonsága szempontjából szándékosan így van tervezve, ezzel is csökkentve az esetleges második becsapódásban a rá nehezedő súlyt. Forrás: Andy Hone / LAT Images/Motorsport Images

A vasárnapi futam után a második helyezett Charles Leclerc úgy fogalmazott, ha megnyugszanak a kedélyek, mindenképpen meg kell vitatniuk újra a történteket. A futamgyőztes Max Verstappen kijelentette, az összes pilótának, a csapatfőnököknek és a vezetőségnek együtt kell tárgyalnia a jövőről.
Szaúd-Arábia 15 évre szóló szerződést írt alá, és a licencdíjak jelentősen hozzájárulnak a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media bevételeihez. A szaúdi állam tulajdonában lévő Aramco vállalat az F1 egyik főtámogatója, egyben az Aston Martin csapat egyik főszponzora is. A McLaren istállónak a szaúd-arábiai állami befektetési alap (PIF) biztosít jelentős forrásokat.