IMOLA, ITALY - APRIL 18: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 launches off a raised kerb during the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 18, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedesnél hálásak, hogy a balszerencsés imolai verseny után is vezetik mindkét világbajnoki pontversenyt. Lewis Hamilton szereplése már a baleset utáni felzárkózása előtt is elkápráztatta a mérnököket.
Lewis Hamilton révén a Mercedes a pole pozícióból kezdte az Emilia Romagna Nagydíjat, de a 31. kör után úgy tűnt, lehet, hogy a világbajnoki címvédő csapat még pontot sem szerez az imolai futamon. A hétszeres világbajnok a rajt után a külső ívre szorult és megsérült az első vezetőszárnya, majd féltávhoz közeledve kicsúszott és csak jelentős időveszteséggel, törött első szárnnyal tudta folytatni a versenyt. Andrew Shovlin vezető versenymérnök viszont méltatta a pilótát.
Galéria: A legjobb képek az Emilia Romagna Nagydíjról - galéria
2/41
IMOLA, ITALY - APRIL 18: (L-R) Chase Carey, Greg Maffei, President & Chief Executive Officer of Liberty Media Corporation, Tom Garfinkel, CEO of the Miami Dolphins and Stefano Domenicali, CEO of the Formula One Group, pose for a photo following a press conference to announce the 2022 F1 Miami Grand Prix ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 18, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
„Lewis számára két részből állt a verseny. Az elejét meghatározta a sérült első szárnya, miután koccant Max [Verstappen autójával], a helyzet kissé javult, amikor a véglap alja teljesen leszakadt, de némi leszorítóerő így is hiányzott és elment a balansz. Ehhez képest kissé meglepődtünk, mert Lewis képes volt közelíteni Maxhoz az intermediate gumikkal futott etapja végén” – mondta Shovlin.
A szakember szerint jókor váltottak közepes keverékű slick gumikra,
de az abroncsok felmelegítése nehezebben ment nekik, mint a Red Bullnak. Ez hozzájárult ahhoz, hogy Hamiltonnak igyekeznie kellett a kerékcsere után, de Shovlin szerint mindenképpen nehéz dolga lett volna Verstappen ellen, mert az egyébként hosszúra nyúlt bokszkiállás során nem volt idejük állítani az első szárny állásán.
Hamilton is jónak érezte a tempóját az esőben, a bokszkiállások utáni lekörözések során viszont „talán kissé türelmetlen” volt. „Én is csak ember vagyok, ilyen hibák előfordulnak, de hálás vagyok, hogy visszatérhettem a versenybe, levadászhattam a többieket és visszajöhettem a 2. helyre.”
Shovlin hozzátette, hogy a piros zászló alatti kényszerszünet alatt a csapat megjavította Hamilton autóját
és „az utolsó etap során láthattuk, hogy mire volt képes. Lewis remekül felzárkózott és lenyűgöző volt a leggyorsabb köre.” A brit szakember szerint alapvetően bosszantó hétvégéjük volt és sok olyan területet látott, ahol fejlődhetnek a továbbiak során.
Hamilton viszontagságai eltörpülnek Valtteri Bottas kálváriája mellett, a finn pilótának Toto Wolffot idézve „nehéz első 30 köre volt”, majd összeütközött George Russell autójával és nagy sebességgel a védősávnak csapódott. Az eset körülményeivel külön cikkünkben foglalkozunk,
Hamilton szempontjából viszont pont jókor jött a nagy bukás, mert a csapat megjavíthatta az autóját és visszavehette a körhátrányát is.
„Az első körben történt incidens miatt [körönként] két tizedmásodpercnyi aero-teljesítményt vesztettünk Lewis autóján. Aztán nekiment a falnak a 31. körben, az újraindítás utáni felzárkózása viszont 10-ből 10-es volt, igazán zseniális – lelkesedett Wolff. – A körülmények miatt nehéz megítélni a mai eseményeket, de nagyon jó autónk volt az esőben és a száradó pályán. Lassan kezdjük kiismerni, de az adataink alapján az autónk és az erőforrásunk még mindig nincs a Red Bull-Honda szintjén.”