Vágólapra másolva!
A második héten sem szereztek pontot a magyar versenyzők az F1 Esports Pro Seriesben. Bereznay Dániel kettő, míg Sipos Patrik egy futamon kapott lehetőséget, előbbi az utolsó futam rajtja után balesetet szenvedett.

Szerdán és csütörtökön rendezték a virtuális Forma-1-es bajnokság, vagyis az F1 Esports Pro Series negyedik, ötödik és hatodik futamát. A magyarok, ahogyan két héttel ezelőtt, úgy most is Bereznay Dánielnek és az újonc Sipos Patriknak szurkolhattak.

Itt nézheti vissza a silverstone-i és a monzai futamot

A mostani versenyhét egyikük számára sem indult jól, mivel Silverstone-ban mindketten arra kényszerültek, hogy csupán kívülről szemléljék az eseményeket. Az Alpine-nál a két tapasztalt pilóta, Nicolas Longuet és Fabrizio Donoso kapott lehetőséget, míg a McLarennél a sanghaji viadalhoz hasonlóan Josh Idowu foglalta el Bereznay helyét. Utóbbi aztán Monzában már beülhetett a virtuális volán mögé, de az időmérő nem sikerült jól, ugyanis

a Q1-ből sem jutott tovább, és mindössze a 16. helyen végzett.

Annak ellenére, hogy a hét első viadalán egyik honfitársunknak sem drukkolhattunk, a silverstone-i futamot is érdemes volt megnézni, ugyanis a győzelem kérdése az utolsó kör vége felé dőlt el. A Hangar egyenesig Daniel Moreno állt az élen, ám ott Frederik Rasmussen a DRS segítségével elment mellette, és megnyerte a versenyt. Mögöttük Lucas Blakeley látta meg a kockás zászlót.

A következő, monzai viadalon Bereznay nem kapta el jól a rajtot, így Michael Romanidisszel és Filip Prešnajderrel szemben is pozíciót vesztett. A 2. körben ugyan a szlovák versenyzőt sikerült visszaelőznie, de Joni Törmälä mindkettejüket maga mögé utasította. Innentől kezdve a kiállásokig nem változott a sorrend körülötte.

Bereznay viszonylag későn, a 8. körben cserélte le a közepes gumikat lágyakra, és miután mindenki megtette ezt, a magyar pilóta visszakerült az eredeti rajthelyére, köszönhetően annak, hogy Törmälä és Brendon Leigh még a 7. körben második kerékcserére kényszerült. A közvetítésből nem derült ki, hogy mi történt, de mivel közvetlenül egymás mögött haladtak, minden bizonnyal összeütköztek.

Ezt követően sokáig csendes futama volt a McLaren pilótájának, de három körrel a vége előtt nagy hajrába kezdett.

A 17. kör elején Simon Weigang mellett ment el, a következőben pedig előbb

Matthijs van Ervent, majd Romanidist utasította maga mögé. Az utolsó métereken pedig a korábban az élmezőnyben csatázó, de egy összeérés következtében visszaeső Longuet-t is megelőzte. Mindez azonban így is csak a 12. helyre volt elég, ami David Tonizza büntetése miatt végül a 11. lett, de Bereznay ezzel együtt is pont nélkül állt a táblázaton öt futam után.

A szezon felénél járva Bereznay pont nélkül áll a tabellán Fotó: Csudai Sándor - Origo

A futamot Marcel Kiefer nyerte, és sokáig úgy nézett ki, hogy kettős Red Bull-siker születhet, ám Rasmussent a18. kör végén, illetve az utolsó elején mindkét Mercedes megelőzte, ráadásul a dán versenyző megpördült a Rettifilóban, így csak a 8. pozícióban intették le. Csapattársa mögött így Moreno és Jarno Opmeer ért célba, ám előbbit, valamint az utánuk befutó Tonizzát utólag megbüntették, így Blakeley ismét elkönyvelhetett egy 3. helyet.

A két héttel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan a magyarok számára ezúttal is jól indult a csütörtöki nap, hiszen Bereznay mellett Sipos is lehetőséget kapott, ismét Donoso helyén. Az Alpine versenyzőjének Belgiumban is a Q2 jelentette a végállomást, és a 13. helyről várhatta az esti versenyt. Honfitársa viszont idei legjobb kvalifikációját produkálta, és az 5. pozíciót szerezte meg, és közvetlenül csapattársa, Bari Boroumand mögül indulhatott.

A futam nedves pályán kezdődött, ami stratégiai szempontból kifejezetten érdekesnek ígérkezett,

mivel a 2. Rasmussen, valamint a mezőny hátsó fele intermediate-eken, a többiek extrém esőgumikon rajtoltak. Bereznay azonban érdemben nem vehetett részt a küzdelemben, ugyanis az Eau Rouge felé menet balesetbe keveredett, aminek következtében visszaesett az utolsó helyre, messze lemaradva a többiektől, ráadásul még ki is kellett állnia. A felvételeken nem látszott egyértelműen, hogy volt-e kontakt Rasmussen és közte, mindenesetre a McLaren eltalálta a falat, majd keresztbeállt a pályán. Sipos szintén járt a bokszban az 1. kör végén, mert úgy ítélte meg, hogy a zöld oldalfalú abroncsok nem bizonyultak jó választásnak. Az Alpine versenyzője így a 18. pozícióban tért vissza a pályára.

Sipos a 4. körben javított egy pozíciót, miután Moreno lecserélte az esőgumijait. A mezőny nagy része, beleértve a magyar pilótát is, a 7. körben tette meg ugyanezt, és így az újonc visszaesett a 18. helyre. Végül azonban a 16. pozícióban intették le, miután Leigh és Moreno másodszor is kereket cserélt, de a spanyol versenyző utólag elé került, mert Sipos több büntetést is összeszedett. Ami Bereznayt illeti, Prešnajder kiesése miatt a 19. helyen zárt, közel 1 perces lemaradással mindenki máshoz képest.

Itt nézheti vissza a spái futamot

Végül kiderült, hogy azok jártak jól, akik intereken indultak: Rasmussen a verseny első részében folyamatosan esett vissza, de mivel nem kellett kiállnia, végül könnyedén megnyerte a futamot. Opmeer hasonló taktikával lett 2., míg Tonizza a pole pozícióból indulva a virtuális dobogó legalsó fokára állhatott fel. A holland versenyző 101 ponttal áll a táblázat élén, 14 egységgel megelőzve Blakeley-t, és további 9-cel a Red Bull pilótáját. A magyaroknak a bajnokság első felébennem jött össze a pontszerzés.

Az egyéni pontverseny állása hat futam után

Helyezés

Versenyző

Pont

1.

Jarno Opmeer

101

2.

Lucas Blakeley

87

3.

Frederik Rasmussen

78

4.

Marcel Kiefer

62

5.

Bari Boroumand

55

6.

Nicolas Longuet

42

7.

Daniel Moreno

39

8.

Fabrizio Donoso

31

9.

David Tonizza

28

10.

Álvaro Carretón

24

11.

Brendon Leigh

20

12.

Sebastian Job

16

13.

Daniele Haddad

8

14.

Simon Weigang

8

15.

Joni Törmälä

5

16.

Michael Romanidis

2

17.

Filip Prešnajder

1

A csapatok közötti bajnokság állása

Helyezés

Csapat

Pont

1.

Red Bull

140

2.

Mercedes

140

3.

Aston Martin

96

4.

Alpine

73

5.

McLaren

55

6.

Ferrari

48

7.

Williams

26

8.

Alpha Tauri

20

9.

Alfa Romeo

9

10.

Haas

0