A Török Nagydíj hétvégéjének eddigi legfontosabb híre, hogy Lewis Hamilton 10 rajthelyes büntetéssel kezdi meg a futamot vasárnap. A hétszeres világbajnokot azért fogják hátrasorolni, mert megkapta a negyedik belső égésű motorját, amivel túllépte az FIA által maximálisan megengedett három darabot.
Külső szemmel nem feltétlenül egyértelmű, hogy egy ilyen szankciót mikor érdemes bevállalni. Akkor, amikor az adott pálya jellegzetességei miatt a csapat, illetve a versenyző valószínűleg így is, úgy is kikap a riválisától, vagy ellenkezőleg, azon a hétvégén, amikor normál körülmények között ők az esélyesek. Utóbbi esetben viszont azt kockáztatják, hogy nem sikerül a felzárkózás, és egy nekik kedvező helyszínen vereséget szenvednek. Látva Hamilton pénteki teljesítményét, a Mercedes ez utóbbit választotta, mivel azt gondolták, hogy a címvédő könnyen fog tudni előzni.
Nehéz, mert ha megnézzük, akkor azt mondhatjuk, hogy Mexikóban a Red Bull általában nagyon erős, a Hondának jó az erőforrása
– idézi Andrew Shovlint, a Mercedes mérnökigazgatóját a Racefans. – Belenyugodnánk abba, hogy nem tudjuk megverni őket? A másik oldalról pedig, ha nem vagyunk versenyképesek, akkor nehezebb átmenni a mezőnyön. Azt gondoltuk, hogy ezen a pályán jól fog működni az autó, ami jó lehetőséget ad a támadásra. Azonban a középmezőny [autói] gyorsak, szóval mindenhol nehéz előzni. Ugyanakkor ez sokkal inkább arról a szemléletről szól, hogy az ember akkor hajtja végre [a motorcserét], amikor nem gondolja, hogy gyors lesz, vagy akkor, amikor igen. Vasárnap meglátjuk, hogy jó döntést hoztunk-e.”
A Mercedes az előző két hétvégén Valtteri Bottas révén megtapasztalhatta, hogy milyen a hátulról történő felzárkózás. Ez alapján felemás érzéseik lehetnek, hiszen a finn pilóta Monzában felállhatott a dobogóra, az Orosz Nagydíjon viszont csupán két pozíciót tudott javítani, és 5. helyét kizárólag az esőnek és a jó ütemű kerékcserének köszönhette. A brit szakember hangsúlyozta, nagyon nehéz előre megmondani, hogy egy adott aszfaltcsíkon mennyire lesz könnyű az előzés.
Hogy dobogóra tudjuk-e segíteni Lewist, az azon múlhat, hogy mi történik az első etap során, hogy képesek leszünk-e megelőzni néhány autót [a középmezőnyből], mivel ezalatt az élen állók elhúznak tőlünk
– magyarázta. – Szocsiban nagyon nehéz volt megjósolni, hogy mennyire könnyen fogunk tudni átmenni a forgalmon. Nem volt egyszerű, mivel az utolsó szektorban alulkormányzottak voltunk, ami megnehezítette [az előzést]. Monzában azonban Valtteri remek munkát végzett. Valószínűleg azt a legnehezebb szimulálni, hogy valójában milyen közelről tudjuk követni az előttünk lévőt. Képesek vagyunk ott lenni a váltójában anélkül, hogy tönkretesszük a gumikat, vagy hogy annyi leszorítóerőt veszítünk, hogy már nem tudunk ott maradni? Ez az, amit nehéz előre megmondani.”
Az elmúlt hétvégéken leginkább a McLaren nehezítette meg a Mercedes dolgát ezen a téren, most viszont Charles Leclerc és a Ferrari okozhatja a legnagyobb fejfájást a középcsapatok közül. Shovlin elárulta, hogy a pénteki gyakorlásokon szerzett adatok alapján nem lesz annyira könnyű az előzés, mint ahogyan azt előzetesen remélték.
„Elég nehéz az előzés – jelentette ki. – Gyakran előfordul, hogy a szabadedzéseken nehezebb [mint a futamon], mert nem teljesítünk olyan hosszú etapokat, és nem látjuk a különbségeket a gumikopást illetően. A [pénteki] jelek alapján nehezebb lesz, mint amennyire szeretnénk, de az ember nem mindig kapja meg, amit akar.”
Shovlin hozzátette, ezzel együtt az autó mindkét pilótánál jól működött, ami az egyéni bajnokság szempontjából mindenképpen remek hír számukra. Ami Bottast illeti, a brit szakember leszögezte, hogy a cél egyértelmű, meg akarják vele szerezni a pole pozíciót, majd a győzelmet.