Társoldalunk:

Hamiltont megbüntették, de nem annyira, mint Verstappent Szocsiban

2021.10.08. 12:02

A Török Nagydíj első szabadedzése alatt hivatalossá vált, hogy Lewis Hamilton autójába beszerelték a negyedik belső égésű motort. Ennek következtében a címvédőt tíz hellyel hátrasorolják az időmérőn elért eredményéhez képest.

Hetek óta lógott a levegőben, hogy Max Verstappen után a bajnoki küzdelem másik résztvevője, Lewis Hamilton is kénytelen lesz szembenézni egy olyan motorcserével, amely már büntetést von maga után. Maga az érintett csütörtökön még ködösített, ám a Török Nagydíj első szabadedzése során tiszta víz került a pohárba. 

Hamilton megkapta a negyedik motorját, amiért büntetés jár - GalériaForrás: AFP/Ozan Kose

Az FIA ugyanis megerősítette, hogy a hétszeres világbajnok autójába beszerelték a negyedik belső égésű motort, amivel túllépte a maximálisan megengedett három darabot. Ennek következtében Verstappen után most ő kerül nehezebb helyzetbe riválisánál.

A Mercedes azonban más megoldást választott a Red Bullhoz képest, ugyanis ők (a kipufogót leszámítva, amiből még bőven a megengedett tartományon belül vannak) nem cseréltek más komponenst Hamilton erőforrásában. Így pedig a 36 éves versenyzőt nem a mezőny végére száműzik, hanem csak tíz hellyel sorolják hátra az időmérőn elért eredményéhez képest. A százszoros futamgyőztes tehát számára legjobb esetben is csupán a 11. pozícióból kezdheti majd meg a Török Nagydíjat.

„Szimulációt futtattunk az év végéig esedékes összes verseny kapcsán és összhangot kellett találnunk a műszaki hibák kockázatával – mondta Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója a Sky Sports műsorában a csere okáról. – Nyilvánvalóan azt egyáltalán nem akarjuk, hogy műszaki hiba miatt ne érjünk célba egy versenyen, és utána még büntetést is kelljen vállalni. Felmerül a teljesítmény kérdése is, hiszen az erőforrások elveszítenek néhány lóerőt az élettartamuk során.”

A brit szakember hozzátette, azért csak a belső égésű motort cserélték ki, hogy ne kerüljenek teljesen kilátástalannak tűnő helyzetbe már a rajt előtt. „A 10 helyes rajtbüntetés és a belsőégésű motor [kicserélése] révén teszünk a legtöbbet a megbízhatóság és a teljesítmény érdekében is, és jobb csak 10 helyet veszíteni a rajtrácson, mint a végéről indulni” – magyarázta.

Felmerülhet a kérdés, hogy a Mercedes később nem módosítja-e a döntését, és nem cserél-e további elemeket, Shovlin azonban leszögezte, hogy ez egyelőre nincs tervben. „Ez eléggé valószínűtlen – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Elég nagy munka kicserélni ezeket az elemeket egy versenyhétvége során, úgyhogy elégedettek vagyunk az eddig meghozott döntéssel és valószínűleg ehhez fogjuk tartani magunkat.”

Nem valószínű, hogy Hamilton autójában további erőforráselemeket cserélnekForrás: AFP/Ozan Kose

Ezzel Hamilton lett a második, akiről kiderült, hogy motorcsere miatt megbüntetik, hiszen Carlos Sainz esetében ez már korábban hivatalossá vált. A spanyol pilóta Ferrarijában minden elemet kicseréltek, és Charles Leclerc után ő is megkapta a maranellóiak továbbfejlesztett erőforrását. A 27 éves versenyző a mezőny végéről fog indulni vasárnap.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK