Újra életre kelt a McLaren-Mercedes, beindította új motorját az McLaren-istálló

Forma-1, McLaren gyár, McLaren logo
WOKING, ENGLAND - MAY 27: A general view of the Mclaren F1 Racing team headquarters on May 27, 2020 in Woking, United Kingdom. The British government continues to ease the coronavirus lockdown by announcing schools will open to reception year pupils plus years one and six from June 1st. Open-air markets and car showrooms can also open from the same date. (Photo by Marc Atkins/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Hét év után újra a Mercedes motorjával versenyez a Forma-1-ben a McLaren, amely először indította be idei autójában a világbajnok erőforrást.

A közelgő F1-es szezon egyik jele, hogy a csapatok szép lassan elkezdik beindítani idei autójukat. Noha ez az idén kevésbé lesz izgalmas, lévén a szabályok alig változtak, a befagyasztott fejlesztések miatt pedig lényegében a tavalyi autókat fogjuk látni az idén is, van egy istálló, ahol a szokottnál is nagyobb várakozás előzte meg ezt a pillanatot.

Ez a csapat nem más, mint az idei évtől 2014 óta először ismét Mercedes-motorral versenyző McLaren. A wokingiak a Renault-t "dobták" a stuttgartiak miatt, a mai napon pedig először indították be az új erőforrással szerelt MCL35M kódjelű autót a gyárban. A csapat sokat vár a világbajnok erőforrástól, amelyet nagyon rövid idő, mindössze két hónap alatt kellett integrálniuk az eredetileg a Renault motorjához optimalizált kasztniba. Erre mindkét fejlesztési zsetonjuk rá is ment.

Zak Brown ügyvezető és Andreas Seidl csapatfőnök az első sorból nézte a Mercedes-motor életre kelését

A többi csapattal ellentétben, akik autójuk nagyjából 60%-át megtartják az idei évre, a wokingiaknak sokkal nagyobb változtatásokat kellett elvégezniük. „Míg a többiek az autójuk nagy részét átviszik erre a szezonra, az új motor miatt esetünkben ez másként van” – nyilatkozta Piers Thynne, a gyártás vezetője az Autosportnak.

Thynne elmondta, hogy gyakorlatilag a teljes "csomagolást" újra kellett tervezni a hűtéstől a különböző csövek elhelyezésén át a huzalozásig. „A költségplafon bevezetésével van néhány jelentős elem, amit áthozunk a tavalyi autóról. Az FIA csinált egy listát olyan alkatrészekről, amelyek kívül esnek a költségplafonon. Ezeket az elemeket használhatjuk az idei autón, ha rajta voltak a tavalyi kocsin is. Ezt a szabályozást mi a végletekig kiaknáztuk, hogy a lehető legtöbb mindent hozhassuk át erre az évre, mint például a váltó belső részeit és néhány felfüggesztés-elemet, hogy ne kelljen a 2021-es költségvetésünk egy részét ezek tervezésére és gyártására fordítani."

A 2022-es autót is fejlesztik (a kép illusztráció) Forrás: McLaren

A csapat eközben nem tétlenkedhet a 2022-es autójával sem, amelynek aerodinamikai fejlesztése január 1-jétől ismét engedélyezett. „Ami a 2022-es autó gyártását illeti, még nagyon korán van. Jelenleg főként a különböző elemek szélcsatornás tesztjére fókuszálunk. Ahogy egyre jobban körvonalazódik az aerodinamikai koncepció, egyre több és több elemet fogunk gyártani szélcsatornai tesztelésre.

Ezek a tesztelemek a határokat kell feszegessék, mert így nyerhetünk teljesítményt. Ha működnek, az nagyszerű, de ha nem, még mindig léphetünk egyet vissza. A csillagos eget kell célozni, mert pontosan így fogunk tudni visszatérni a mezőny elejére."