A legnagyobb figyelem a Forma-1 2021-es reformjai előtt természetesen a topcsapatokra és az autógyártókra irányul abban a tekintetben, hogy folytatják-e a részvételt a száguldó cirkuszban az új érában is. Egyelőre csak a Honda erősítette meg, hogy 2021-ben is ellátja majd motorokkal a Red Bullt és a Toro Rossót, a Mercedes és a Renault egyelőre nem ismertette még a terveit.
Nem tett ilyesmit az F1-ben 2016-ban bemutatkozó Haas istálló sem, amelynek csapatfőnöke nem szeretné meggyőzni a tulajdonos Gene Haast arról, hogy érdemes folytatnia, mivel szerinte nem sok minden fog változni 2021-től, győzelmekért legalábbis aligha fognak tudni harcba szállni a középcsapatok.
A 2021-es reformok célja az, hogy fenntarthatóbbá tegyék az F1-et, valamint kiegyenlítsék az erőviszonyokat, hogy ne csak a Ferrari-Mercedes-Red Bull hármas legyen képes versenyeket nyerni.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke ennek ellenére nagyjából kizártnak tartja, hogy a mostani középcsapatok majd a futamgyőzelmekért küzdhetnek, ezt pedig a csapat tulajdonosának sem akarja "beadni", aki még nem döntötte el, hogy elköteleződik-e a 2020 utáni időszakra is.
„Naivitás lenne ezt gondolni, mivel ez nem fog megtörténni – nyilatkozta Steiner az Autosportnak arra a kérdésre, hogy tudnak-e majd győzelmekért küzdeni 2021-től. – Nehéz olyasmit mondani [Gene Haasnak], amivel meggyőzhetném erről, mivel neki kell meggyőznie saját magát, legalábbis szerintem. Ezt ő tudja a legjobban.
Nem hiszem, hogy sok mindent tehetnék a meggyőzése érdekében, neki kell meggyőznie magát arról, hogy ezt akarja csinálni, ebbe akarja fektetni a marketingre szánt pénzét.
Elég jól ismeri a dolgokat ahhoz, hogy ha azt mondom neki, hogy 2021-ben nyerhet, talán azt fogja válaszolni, hogy »Steiner nem tudja, mit csinál.« És egyet kellene értenem vele, úgyhogy nem tudom. Még mindig annyi a nyitott kérdés, hogy nem tudom, kellene-e már most döntenie [a folytatásról]."
A középcsapatok dolgát elsősorban a 2021-ben életbe lépő költségplafon hivatott könnyíteni, amit 175 millió dollárban határoztak meg, viszont többek között a versenyzők, a fontosabb csapattagok és a motorral kapcsolatos költségek sem tartoznak bele.
Steiner úgy véli, a határt túl magasan, a legtöbb középcsapat mostani költségvetése fölött húzták meg, ezért nem lesz majd valódi segítség nekik a szabályozás, mivel így is kevesebbet fognak költeni a tehetősebb istállóknál.
„Szerintem lennie kell egy második lépcsőnek a költségplafonban, mert máskülönben a kisebb csapatok nem fognak harcolni a győzelemért, mert a juttatások nem lesznek olyan jók, hogy ezek a csapatok elérjék a költségplafon tetejét – utalt a csapatfőnök a bevételek elosztására, amelyet ugyan igazságosabbá tesznek, a hiányzó összeget azonban a középcsapatok valószínűleg így sem fogják onnan megkapni. – Szerintem egyik kisebb csapat sincs felkészülve arra, hogy ennyi pénzt költsön el, mert egy ponton túl már nem térül meg a befektetés.
Talán 2022-re csökkenhet a különbség, a jó lépés viszont az lenne, ha lejjebb vinnék a költségplafont. Szerintem ezzel senki nem vitatkozna."
A Haas a Romain Grosjean-Kevin Magnussen kettőssel kezdi meg az idei szezont, a tavalyi, meglehetősen gyengére sikerült idény után Steiner pedig úgy véli, hogy annak ellenére előreléphetnek, hogy nem változnak a szabályok, mivel 2017-ről 2018-ra is jelentőset fejlődtek, noha nagy módosítások a tavalyi idényre sem történtek.