„Ez jelentős lépés, hogy újra eredményesek legyünk – olvasható a csapat közleményében. – A Mercedes mind csapatként, mind beszállítóként egy viszonyítási alap, ezért örömmel fogjuk megkezdeni az együttműködést. A bejelentés jelzi részvényeseink bizalmát, és egy fontos üzenet a befektetőknek, a partnereknek és a szurkolóknak egyaránt, hogy mindent megteszünk céljaink elérésének érdekében.”
Brown a jelenlegi motorszállítójuknak, a Renault-nak is köszönetet mondott. Kiemelte, hogy a francia gyártó mindig megfelelő módon járt el velük szemben.
„A Renault nagyban hozzájárult a sikeres útra való visszatérésünkhöz, egy kiváló partner volt – jelentette ki. – Annak ellenére, hogy érthető módon a gyári csapatukra koncentráltak, végig korrekten viselkedtek velünk.” Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke hozzátette, a következő szezon végéig a Renault megbecsült szövetségesük, és egyben rettegett riválisuk is marad, a 2021-es szezont viszont mérföldkőnek tekinti, ezért fontosnak tartja, hogy a megfelelő elemekből építhessenek autót egy új korszak kezdetén.
Az együttműködés a jövőről szól
A Mercedesnél ugyancsak elégedettek az együttműködés bejelentésével. Toto Wolff leszögezte, hogy nem a közös múltra, hanem a jövőre fókuszálnak. „A két vállalat kétségtelenül remek eredményeket ért el együtt, de a megállapodás a jövőről és egy új korszak kezdetéről szól – mondta. –
A McLaren már idén is remekül szerepel a Renault-val, de most még egyet léptek előre. Reméljük, hogy a csapat vissza fog találni az élmezőnybe, ahol többek között a Mercedesszel is csatázhatnak.”
Andy Cowell, a Mercedes motorfőnöke kiemelte, hogy a hibrid korszakban a kezdettől fogva fontosnak tartották, hogy a partnercsapataik rendelkezzenek a legjobb erőforrásokkal. A szakember hozzátette, kifejezetten örül, hogy egy ilyen nagy múlttal rendelkező istálló fogja növelni a Mercedes-motoros autók számát.
Renault: A McLarennek más volt a jövőképe
A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul közleményben értékelte a McLaren és a Mercedes bejelentését. Rámutatott, hogy a woking istálló a 9. helyről a 4. pozícióba lépett előre a francia gyártó partnereként, ezért nagyon sikeres együttműködésnek tekinti a közös munkát, miután „nyilvánvaló volt, hogy a Renault és a McLaren ambíciói eltérnek a jövőben.”
Abiteboul szerint kulcsfontosságú, hogy a döntés már jóval a 2021-es előkészületek elején megszületett, és ez „összhangban van a Renault jövőképével, hogy gyári istállóvá váljon, és visszatérjen az élre. A Renault tiszteletben tartja az elköteleződését a McLaren Racing felé a következő szezon során, ahogy a hosszú motorszállítói történetünk során mindig is tettük.”