Pusztán Esteban Ocon tehetségét és elismertségét tekintve egyáltalán nem meglepő, hogy az idei szezont az oldalvonal mellett töltő 22 éves francia pilótára lecsapott a Renault és leszerződtette Nico Hülkenberg helyére a következő évtől. Az előzmények tükrében azonban kissé más megvilágítást kap a Mercedes tartalékpilótájának F1-es visszatérése, tavaly ugyanis főnöke kígyót-békát kiáltott a Renault-ra, amiért a franciák megszegték a szóbeli megegyezést és Ocon helyett Daniel Ricciardót igazolták le. Toto Wolff szerint azóta sikerült elásni a csatabárdot és továbblépni.
A Mercedes csapatfőnöke tavaly a következőt nyilatkozta a Szingapúri Nagydíj előtt: „az emberek egyszerűen nem elég tökösek ahhoz, hogy állják a szavukat." Wolff „politikát" és „hazugságot" is emlegetett, utalva arra, hogy Esteban Oconnak az év korábbi szakaszában két ajánlata is volt (egy a Renault-tól, egy a McLarentől), végül azonban mégis ülés nélkül maradt 2019-re.
Wolff végül úgy döntött, hogy a Renault lenne a kedvezőbb védencének, a franciák azonban nem szóltak neki arról, hogy közben Daniel Ricciardo is a radarjukon van,
amikor pedig az ausztrál váratlanul mégis úgy döntött, hogy Enstone-ba teszi át a székhelyét, a Renault lecsapott rá, Ocon pedig hoppon maradt, mert közben a McLaren szerződtette Carlos Sainz-cot és beígérte a másik ülést Lando Norrisnak.
Akkor nem tűnt valószínűnek, hogy az osztrák üzletemben egyhamar ismét egyezkedni fog a Renault-val, az idén azonban pont ez történt, Ocon pedig a kövtkező két évre a franciák versenyzője lett. „Soha nem veszítettük el a bizalmat egymás felé – nyilatkozta Wolff az Autosportnak. – Olyan sok közös dolog van, amit megvitatunk, mint Renault és Mercedes, mint például azt, hogy merre kellene tartania a sportágnak.
Esteban helyzete hatással volt ránk, kicsúszott néhány [oda nem illő] szó, de ez a játék része. Voltak szakaszok, amikor idegesek voltunk a másikra, utána azonban tovább kell lépni.
Mindez semmit sem változtatott a Cyril [Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója] és a Renault iránt tanusított tiszteletemen. Ezért léptünk tovább. Keményen kell játszanunk, viszont gyorsan meg kell tudnunk bocsátani."
Abiteboul beismerte, hogy nem volt a legszebb húzás kihátrálni a tavaly kötött szóbeli megállapodásból, ugyanakkor kijelentette, nem Oconnal akartak kiszúrni ezzel. „Nem éreztem valami kényelmesen magam azzal kapcsolatban, ahogyan a dolgok tavaly alakultak – nyilatkozta a Renault csapatfőnöke. – Egyértelműen nem volt jó dolog, de egyáltalán nem az volt a célunk, hogy az út szélén hagyjuk ezt a srácot és beindítsuk a láncreakciót, amit a döntésünk – hogy leigazoljuk Danielt – okozott.
Nem hiszem, hogy az összes részletet megoszthatom, de szerintem talán ennek az egésznek a dinamikáját nem kezelte jól egyik vállalat sem.
Ezért gondolom, hogy az idén jobb munkát végeztünk, kicsit világosabban fogalmaztunk a különböző paraméterekről és az időzítésről és egyszerűen csak tartottuk magunkat ehhez és a határidőkhöz. Szerintem nagyon zökkenőmentes tárgyalás volt, hihetetlenül átlátható, egyetlen egyszerű céllal."