AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 03: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 03, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Utólag kiderült, hogy Max Verstappent két, az autóján keletkezett külön sérülés is hátráltatta az USA Nagydíj alatt. Ennek tükrében a Red Bull pilótája örült, hogy versenyre tudott kelni a Mercedesekkel.
Végül nem sikerült elcsennie a győzelmet a Mercedestől, a Red Bullnál azonban így sem szomorkodnak Max Verstappen USA Nagydíjon elért harmadik helyezése miatt, ami Christian Horner csapatfőnök szerint könnyen második is lehetett volna, ha az utolsó körökben nem lett volna érvényben sárga zászló a hátsó egyenes végén.
Max Verstappen már annak is örült, hogy fel tudta venni a versenyt Valtteri Bottasszal és Lewis Hamiltonnal, mert mint utólag kiderült, az első szárnya és a padlólemeze is megsérült a futamon. A másik Red Bullban ülő Alex Albon is összeszedett pár sérülést, de vissza tudott kapaszkodni az ötödik helyre.
Galéria: Az idei vb-címről döntő USA Nagydíj képekben
32/59
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 03: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 03, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Verstappen már a rajt előtti percekben átélt néhány meleg pillanatot, az autóján ugyanis egy hajszálrepedés miatt ki kellett cserléni a hátsó szárnyat.
Nem sokon múlt, hogy kicsivel később az elsőt is ki kelljen, a rajt utáni első kanyarban ugyanis elcsípte vele Bottas autójának jobb hátsó kerekét.
Mint később kiderült, nem ez volt azonban a legnagyobb sérülés az RB15-ösön. „A futam után tudtam meg, hogy
volt egy nagy lyuk a padlólemezemen, amit nem tudok hova tenni, mivel senkivel nem értem össze
– nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnál. – Azt mondták, hogy az első szárny miatt nem volt stabil az autó egyensúlya, majd ránéztem a padlóra és azt mondtam, hogy »eléggé biztos vagyok benne, hogy az első szárny nem befolyásolta annyira az egyensúlyt, mint a sérült padló«. Nehéz megmondani, hogy enélkül mi lett volna, ez egy igen kritikus része az autónak, az egyik fele hiányzott, egy olyan aero-pályán, mint ez, ez pedig elég fájdalmas. Ezzel együtt jó eredmény, hogy harcoltunk a Mercedesekkel."
Verstappen sajnálatosnak nevezte, hogy a végén nem támadhatta Hamiltont a sárga zászló miatt.
Christian Horner csapatfőnök úgy vélte, hogy pilótájának enélkül meglehetett volna a második hely.
„Nem volt rossz versenyünk, Max összeszedett egy kis sérülést az első kanyarban, ezért az első szárny nem volt tökéletes,
talán egy-két tizeddel voltunk lassabbak nyers tempóban a Mercedesnél, a kétkiállás viszont gyorsabb volt az egynél, a sárga zászló nélkül a végén pedig szerintem megszerezte volna a második helyet"
– összegzett Horner.
A csapatfőnök az első kanyarban Carlos Sainz-cal ütköző, végül az utolsóról az ötödik helyre felzárkózó Alex Albonnal is elégedett volt. „Remek munkát végzett ma, nem volt szerencséje az első kanyarban. Három kiállásos taktikával sikerült visszazárkóznia, szerintem Carlos Sainzot nagyjából háromszor előzte meg, tizenöt-tizenhat előzést mutatott be, erős felzárkózás volt. Még tanul. Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy ez még csak az első éve, biztató fejlődést mutat, és ez egy újabb pozitív nap volt a számára."
Galéria: Az idei vb-címről döntő USA Nagydíj képekben
58/59
AUSTIN, TEXAS - NOVEMBER 03: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB15 and Carlos Sainz of Spain driving the (55) McLaren F1 Team MCL34 Renault battle for position at thestart during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on November 03, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Albon a nyilatkozatakor még nem látta a visszajátszást az első kanyaros ütközésről, de
nem akart senkit sem hibáztatni, versenybalesetnek értékelte az incidenst.
„Jó volt a rajt, a lágy gumi segített, majd az egyes kanyar kijáratán láttam Charles-t a belső oldalon, megpróbáltam olyan közel pozícionálni az autót hozzá, amennyire csak lehet, de Carlost is láttam kívül. Szerintem volt egy kis megcsúszásom, de közben arra számítottam, hogy Carlos a külső íven marad. Nem így történt, szendvicsbe kerültem. Senki nem hibázott, ez van, sérült a padlólemez és az első szárny, itt már tudtam, hogy hosszú napom lesz."