Többeknél kiverte a biztosítékot Max Verstappen austini büntetése. Az ítélet értelmében ör másodpercet hozzáírtak a végeredményéhez, mert a pályát levágva előzte meg Kimi Räikkönent az utolsó körben, így hiába ért célba a 3. pozícióban, a hivatalos rangsorban csak 4.-ként regisztrálták.
Még a Mercedes egyik csapatvezetője, Niki Lauda is azt mondta, még sohasem látott ilyen rossz sportfelügyelői döntést a Forma-1-ben, Verstappen pedig egyenesen idiótáknak nevezte a testületet tagjait, és mérgesen kifejezte azon reményét, hogy az austini nézők jövőre távol maradnak a nagydíjtól.
A büntetés kapcsán bizonyára záporozni fognak még az érvek pro és kontra, de maga a téma nem újkeletű: az elmúlt években számtalanszor fordult elő, hogy a pálya határait jelző fehér vonalak rendszeres vagy alkalmi átlépéséből bonyodalmak adódtak.
Ezeket egyszer így, egyszer úgy ítélték meg, és a Red Bullt irányító Christian Hornernek is a következetlenség a leginkább zavaró.
Ez versenyen belül is gyakran megfigyelhető.
"A következetesség hiánya bosszantó. Hol húzzuk meg a határt? A rajongóknak és az átlagnézőknek is egyértelművé kell tennünk" - szögezte le, felhívva a figyelmet arra, hogy Valtteri Bottas nem kapott büntetést, amikor a futam elején Daniel Ricciardóval csatázva szintén elhagyta a pályát az 1-es kanyarnál.
Hogy lehet, hogy az ő manővere rendben volt, Maxé viszont nem?
Más sportokban, aki elhagyja a pályát, az elhagyja. Az nem lehet, hogy valahol elfogadható a pályaelhagyás, máshol meg nem."
"A szurkolók versenyt akarnak látni. Ha azt akarjuk, hogy az autók ne lépjék túl a pálya határait, tegyünk oda magasabb kerékvetőket, vagy helyezzünk el kavicságyakat, esetleg valami mást" - vetette fel, visszhangozva Lauda véleményét.
Elkapkodták a döntést
A Red Bull csapatfőnöke "megkérdőjelezhetőnek" minősítette a sportfelügyelői testület tevékenységét, melyet minden versenyen más tagok látnak el. "Ez már korábban is téma volt.
A bíráskodás következetessége attól függ, az adott napon kik a felügyelők. Néhányan közülük kiválók, mások viszont nem azok
- nyilatkozta. - A baj az, hogy mindnyájan rengeteg pénzt fektetünk az autóversenyzésbe, és következetes, profi ítélkezést akarunk."
"Rossz döntést hoztak a pillanat hevében, mert a dobogó volt a tét, és azt akarták, hogy a megfelelő versenyző állhasson fel rá."
Azt azonban nem gondolja, hogy a sportfelügyelők kipécéznék valamelyik csapatot, szerinte egyszerűen csak rosszul döntöttek Verstappen előzésénél.