Ferrari's Finland driver Kimi Raikkonen (front) and Renault's German driver Nico Hulkenberg (behind) compete during their second practice session of the Formula One Malaysia Grand Prix at the Sepang circuit near Kuala Lumpur on September 29, 2017. / AFP PHOTO / ROSLAN RAHMAN
Vágólapra másolva!
Pénteken simán ők voltak a leggyorsabbak Malajziában, míg a Mercedesek szenvedtek, de Vettel óvatos: nem biztos benne, hogy a hétvége további részében is így marad.
Bár Szepang papíron inkább a Mercedesnek kedvez, a Malajziai Nagydíj edzésnapja meglepetésre nekik sikerült a leggyengébben az élcsapatok közül, míg a Ferrari lazán szórta a gyorsabbnál gyorsabb köröket. Sebastian Vettel péntek délután már a lágy gumikon is megdöntötte a pályacsúcsot, a szuperlágyakra váltva, az időmérő-szimulációk során elért 1:31.261-es körével pedig mindenki másra 6 tizedet vert, beleértve Kimi Räikkönent is.
Ha így marad, akkor igen, de ez még csak péntek volt. Változhat a helyzet, majd meglátjuk, mit hoz a holnap
– válaszolta óvatosan a kérdésre, hogy a Ferrari komoly előnyt kovácsolhat-e a Mercedes küszködéséből. – A délelőtt kissé kuszán alakult, délután pedig a piros zászló miatt nem tudtunk annyi időt a pályán tölteni, mint szerettünk volna, de ezektől eltekintve minden rendben ment. Pár területen azért még fejlődnünk kell."
Délelőtt, amikor az edzés az eső miatt fél órával később kezdődött a tervezettnél, az intermediate gumikon a Red Bullok voltak sokkal gyorsabbak mindenki másnál. Akkor Räikkönen és Vettel 1,7-2 másodperccel lemaradt tőlük, de mindketten úgy vélik, ez nem feltétlenül volt mérvadó, mert ők korábban beálltak a bokszba.
„Az én autóm akkor sem ment rosszul, csak nem tettünk meg túl sok kört – mutatott rá a finn. – Aki többet megy, sokkal gyorsabb lehet, de a rendelkezésre álló gumik számra korlátozott, ezért igyekeztünk spórolni velük."
A Ferrari több aerodinamikai újítással készült a hétvégére: a módosított padlólemezt a két edzés között kapták meg, s míg Vettel délután kezdettől fogva azt használta, Räikkönen autójára csak a tréning folyamán szerelték fel.
A délelőtti időjárástól és a pályával kapcsolatban a végén jelentkező problémától eltekintve minden rendben ment
– utalt a finn arra, hogy az előtte haladó Valtteri Bottas Mercedese a 13-as kanyarnál feltépett egy csatornafedelet, amelyen Romain Grosjean defektet kapott, és balesetet szenvedett. – Csak az új gumikkal követtünk el néhány hibát."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!