Vágólapra másolva!
A tavasszal megtett 1300 kör után nem erre számítottak Barcelonában. Megint Hamilton szenvedett, de szerinte a köridők nem árulnak el sokat, Rosbergnél közben beváltak az új fejlesztések is.

A pénteki szabadedzések alapján úgy tűnik, hogy Spanyolországban a Ferrari a szokásosnál közelebb van a Mercedeshez, de az első tréningen az Ezüstnyilak nem használták a lágy abroncsokat, délután pedig a forgalom vetette vissza Lewis Hamilton legjobb körét, így a második szabadedzésen is kikapott az egyik Ferraritól. Ennek praktikus jelentősége egyelőre nincs, de a beállításokkal való küszködés annál kellemetlenebb a világbajnoki címvédő számára.

„Nem volt könnyű napom, végig szenvedtem az autóm balansza miatt, különösen délután volt nagyon trükkös vezetni” – mondta a brit. „A gyors körömön forgalomba kerültem, úgyhogy az idő nem festi le az egész képet.”

Pénteken Rosbergnek jött ki jobban a lépés - kattintásra galéria nyílik! Forrás: Daimler AG

„Az viszont nyilvánvaló, hogy este még rengeteg munka vár ránk, hogy olyan legyen az autó, ahogy vezetni szeretném. Este átrágjuk magunkat az adatokon, és holnapra biztosan fordítani tudunk a helyzeten.”

Paddy Lowe, a Mercedes technikai vezetője sem tagadta, hogy az előszezoni teszteken megtett 1300 kör után meglepetten néznek szembe a beállításokkal kapcsolatos nehézségekkel.

Lowe elsősorban a melegebb időjárás számlájára írta, hogy mindkét autójuk balanszával elégedetlenek,

de a mai napra betervezett feladataikat így is el tudták végezi, köztük az új első szárny kipróbálását, ami az elvárt eredményeket hozta.”

Rosberg mindkét edzésen gyorsabb volt Hamiltonnál, és bár csak a másodikon végzett az időtáblázat élén, úgy vélte, a Mercedes a rövidebb és a hosszabb etapokon is jól teljesített. „Nagyon jól érzem magam az autóban, miután felszereltünk néhány új alkatrészt, mindegyik működőképesnek tűnt. Ezen a pályán a Ferrari nagyon erős ellenfél, úgyhogy várom már a szombati harmadik szabadedzést, és az időmérőt is, hogy lássuk, mire lehetünk képesek.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!