Vágólapra másolva!
Martin Whitmarsh csapatfőnök reméli, hogy csak egy évig lesz távol tőlük a brit. A 2008-as világbajnok szép búcsúra készül Brazíliában, s pénteken mindkét szabadedzést megnyerte, csak a forróság nehezítette meg a dolgát. Jenson Button teljesen más aero-csomaggal ment, ezért rosszabb volt az egykörös tempója.

Lewis Hamilton hibátlanul kezdte utolsó versenyhétvégéjét a McLarennél. Mindkét pénteki szabadedzést megnyerte: délelőtt csak egy hajszállal (9 ezreddel) verte Sebastian Vettelt, de délután már tisztességes előnynek mondható 274 ezreddel végzett a vb-t vezető német előtt. "Ez pozitív első nap volt, remélem, fenn tudjuk tartani a formánkat, vagy akár fejlődni is tudunk holnap. Erősnek tűnünk, bár ez a hely keményen tud bánni a gumikkal, ezért egyelőre nehéz pontos előrejelzést adni."

A brit kiemelte a forróság szerepét, a levegő ugyanis 33 fokos volt Interlagosban, a pálya hőmérséklete pedig kis híján elérte az 50 fokot. "Annyira forró volt az aszfalt és a levegő, hogy majdnem úgy tűnt, mintha olvadó gumikkal csúszkálnék a pályán. A hosszú etapok legnagyobb nehézsége, hogy nagyon kell vigyázni a gumikra, a Red Bull ebben nagyon jó, mi viszont a hosszú etapokon kicsit gyorsabbnak tűntünk náluk, legalábbis (Mark) Webbernél" - folytatta.

"A körök itt hamar, 1:14 alatt véget érnek. Amikor a hosszú etapomat teljesítettem, azt hittem, csak 10 kört tettem, meg, pedig valójában 15-öt volt. Kicsit küszködtünk a kemény gumikon, de aztán a közepes gumival képesek voltunk menni egy igazán jó kört. Amikor megfutottam az eredményemet, még 8 tizeddel volt jobb mindenki másénál, bár a végén csökkentették a különbséget. Sebastian többször próbálkozott, közel került hozzám, de nem tűnt úgy, hogy meg tudja verni az időmet, Ez pozitívum számunkra."

Forrás: AFP
Hamilton is különleges sisakfestéssel készült az idei utolsó versenyre

Hamilton arról is beszélt, hogy a búcsú miatt más volt ez a péntek, mint a többi. "Remek, hogy ennyire pozitív utolsó napot tölthettem el a csapattal, ez az egyik legjobb péntekünk volt hosszú, hosszú idő óta. Mélyen átérzek minden pillanatot ebből a hétvégéből, naponta fotózni fogom a mérnökeimet és a szerelőimet."

Jenson Button sokkal kisebb leszorítóerővel ment a szabadedzéseken, mint Hamilton, hogy a McLaren össze tudja vetni a két különböző autó adatait. A brit szerint a hosszú etapokon működött az eltérő beállítás, az időmérő-szimuláción azonban nem. A vasárnapra várható eső miatt azonban valószínűtlen, hogy Button autóját szombaton is ilyen beállításokkal küldjék pályára. "Elég érdekes összehasonlítás volt, de a forróságban az alacsonyabb leszorítóerő trükkös, mert az autó többet csúszkál, ez pedig árt a guminak" - nyilatkozta a 2009-es világbajnok. "Nyilvánvalóan máshogy működik, azt akartuk, hogy ezt megérthessük. A kisebb hátsó szárny meglepően jó volt viszont a hosszú etapon , azonban az egykörös tempója nem volt olyan erős - talán azért, mert nem tudtuk a DRS-t ott használni, ahol akartuk. Nem volt meg hozzá a kellő tapadás."

Forrás: AFP
Button elhagyja a bokszot

Martin Whitmarsh csapatfőnök hasznosnak vélte, hogy minden versenyző kapott két-két szettet a 2013-as gumik prototípusából. "Sok csapat, így mi is teljesen kihasználtuk, hogy mérhetjük és megérthetjük az új gumik viselkedését a jövő évi bevezetésük előtt" - mondta. Amikor pedig arról kérdezték, hogy visszavenné-e Mercedeshez átigazoló Hamiltont a McLarenhez, így felelt: "igen, visszavennénk. Reméljük, a következő év csak egy kihagyás lesz a részéről."

Maga Hamilton is tett egy óvatos célzást a visszatérés lehetőségére a Sky-nak adott interjújában. "Átszelni a célvonalat ezzel a csapattal utoljára, ki tudja, meddig, egyfelől szomorú, másfelől viszont örömteli, hiszen új fejezetet indít el az életemben" - jelentette ki.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!