Verstappen nyert, de a Ferrarinak sikerült túljárni Sergio Pérez eszén és Leclerc az utolsó futamon és a bajnokságban is elvette a 2. helyet a mexikóitól. A búcsúzó Vettel versenye sem alakult jól, Hamilton és Alonso kiesett.
Max Verstappen nyerte a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjat, de Sergio Pérezzel rosszul taktikázott a Red Bull, így fennállása során még mindig nem érte el azt, hogy a bajnokság első két helyén az ő versenyzői végezzenek, a futamon és az összetett tabellán is Charles Leclerc lett a második. A mexikói nagyot hajrázott, pont lőtávolba kerülhetett volna az utolsó körben, de a lekörözéseknél peche volt.
A rajtnál simán eljött az első két helyen a két Red Bull, majd a második féktávon Leclerc megpróbált beszúrni Pérez mellé. Nem járt sikerrel, ahogy a hosszú egyenes végén csapattársa, Carlos Sainz sem Lewis Hamilton ellen. A hétszeres bajnok vitatható módon tartotta maga mögött Sainzot, levágta a sikánt (közben ugratott egy hatalmasat az egyik hurkán). A Mercedes emiatt néhány kör múlva megkérte, hogy adja vissza a pozíciót, hogy az 5. fordulóban újfent, immár tisztán visszavegye azt.
LAP 1/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Lift off for Hamilton after tussling with Sainz with Turn 6
The Mercedes driver runs wide and cuts the corner at Turn 7 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/SnZuXWknZd
Verstappen, Pérez, és Leclerc az első három helyen senkitől sem zavartatva vezetett, Hamilton viszont hamarosan visszaesett a 6. helyre, miután Sainz és George Russell lehagyta. A brit a motorerő hiányára panaszkodott, de a Mercedes szerint egyszerűen csak kifogyott a hibrid energiából, a lassulását az autó aljának sérülése okozta, amit az első körben szenvedett el az ugratásnál.
A bokszkiállások első hullámát Pérez nyitotta meg, ennek köszönhetően mire minden közvetlen riválisa letudta a műveletet, felzárkózott az 1. helyezett Verstappenre. Leclerc azonban a frissebb gumikkal fokozatosan közeledni kezdett hozzá, Pérezzel erre egy újabb korai kerékcserével válaszoltak a 34. körben.

A Ferrarinál megkérdezték Leclerc-t, tudná-e tartani a tempóját a C-terv esetén (a pilóta igennel felelt), ami feltehetően arra utalt, hogy nem hívják ki többször kerékcserére. Nem is érkezett Leclerc, így Pérez hajráján múlt, hogy kettejük közül melyikük szerzi meg a futamon és a bajnokságban az ezüstérmet. A távot Leclerc-hez hasonlóan egyetlen kerékcserével teljesítő Verstappen csak annyiban tudott segíteni csapattársának, hogy megüzente neki, nyugodtan támadjon, ne aggódjon, a gumik bírni fogják a leintésig.
Amikor a 46. körben a mexikói maga mögé utasította az addig 3. Hamiltont, a hátránya nagyjából 10 másodperc volt a Ferraritól. Gyors ütemben közeledett hozzá, de Leclerc előnye pont kitartott a célig, miközben Verstappen nyert.

A szezonzárón az elmúlt hetekben meglepően erős Mercedes kevésbé volt tényező, Russell egy csendes napon 5. lett, míg a szintén egykiállásos taktikát követő Hamilton műszaki hiba miatt kiesett az utolsó körök egyikében, így nem derült ki, maga mögött tartotta volna-e Sainzot a 4. helyért vívott harcban.
Az utolsó futamán Sebastian Vettel nagyszerű csatákat vívott az Alpine párosával, a kerékcserék után őt utolérő gyorsabb autóknak sem könnyítette meg a dolgát, de az egykiállásos stratégiával nála sem igazán vált be, és csak Hamilton kiesése juttatta ponthoz.
LAP 39/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Latifi Schumacher
Replays show Schumacher tapping Latifi sending both drivers spinning off. The Haas driver gets a 5-second time penalty for causing a collision#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/EDmZe9EEdn
Hamilton mellett Nicholas Latifi és Fernando Alonso esett ki, mondhatni szokás szerint műszaki hiba rövidítette le a spanyol utolsó versenyét az Alpine-nál. A(z átmenetileg?) búcsúzó Daniel Ricciardo pontszerző 9., Mick Schumacher 16. lett, utóbbinak volt egy művészi piruettet tartalmazó ütközése is Latifivel.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
Ez a pillanat is eljött
Köszöntjük Olvasóinkat a szezon utolsó élő közvetítésében, az Abu-Dzabi Nagydíj előtt! Az egyéni és a konstruktőri vb-cím is eldőlt már, úgyhogy a tavalyihoz hasonló izgalmakra nem kell számítani a szezonzárón, de így is rengeteg kérdésre nem kaptunk még választ. A Red Bullé az első, a Ferrarié a második, a Mercedesé pedig a harmadik sor a rajtrácson, de ez könnyedén változhat az év utolsó 58 körében.
Vettel volt a hétvége középpontjában
Jöjjön néhány búcsúüzenet a visszavonuló négyszeres világbajnok részére.
A többiek a pilótaparádé előtt tapsolták meg a németet.
A class act #AbuDhabiGP #DankeSeb pic.twitter.com/6zOvaQ87JA
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Élete utolsó pilótaparádéján Vettel hálálkodott az utóbbi érzelemdús időszakért, de a mostani versenyen még mindent bele fog adni.
Gonna be emotional ??#AbuDhabiGP #DankeSeb pic.twitter.com/hSoFUQ9lWJ
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
A Ferrari és a Red Bull is elköszönt
Az olaszoktól Vettel a 2018-as Ferrarijának motorborítását kapta, rajta a csapattagok üzeneteivel és aláírásával.
Grazie di tutto, RAGAZZO ?? #essereFerrari #Seb5 #DankeSeb #AbuDhabiGP pic.twitter.com/0OQYFb2hwd
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 19, 2022
Christian Horner a Red Bull nevében egy ugyancsak üzenetekkel teli hátsó szárnyvéglapot adott neki az egyik bajnoki autójáról.
Danke Seb ?? One more race to come tomorrow pic.twitter.com/ioQDdwnfxL
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 19, 2022
Még Schumacher is az alpakákat kapó mentorával törődött
Érzelemdús üzenettel búcsúzott jó barátjától és honfitársától.
Mick's farewell message to Seb
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Watch the grid say their goodbye #DankeSeb #F1
A német Sky szintén nem mindennapi ajándékkal lepte meg a négyszeres világbajnokot.
Unser Abschiedsgeschenk für Seb! ?? #SkyF1 #F1 #Formel1 #SV5 pic.twitter.com/Xsjhv0Mzrv
— Sky Sport Formel 1 (@skysportformel1) November 19, 2022
Már az abu-dzabi paddockban is a foci-vb volt a téma
A legtöbb pilóta a saját hazáját tippelte a magyar idő szerint 17 órakor kezdődő világbajnokság győztesének – még Albon is, aki nem igazán volt képben sem a vb létezésével, sem Thaiföld szereplésével.
? x ??
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Our grid predicts the winners of the World Cup! #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/dyaPIAowrs
Sisakcserék
Az év újoncának választott Csou (amely díjat nem volt nehéz egyedüli újoncként kiérdemelnie, noha elismerésre méltó szezont futott) Ricciardóval, Verstappen pedig Vettellel cserélt sisakot.
Nothing shows admiration and respect between drivers better than a helmet swap @danielricciardo and Sebastian Vettel got one last lid for their collections, courtesy of @ZhouGuanyu24 and @Max33Verstappen!#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/FlM1L5739j
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
A Mercedesnél rendkívül csalódottak voltak
A Red Bull és a Ferrari pilótái, valamint Lando Norris viszont teljesen elégedettek voltak az időmérő után.
Nem látunk ma lágy gumikat?
A Pirelli legalábbis úgy ítéli meg, hogy a kétkiállásos lesz az optimális stratégia, ráadásul közepesek keverékű abroncsokon rajtolva, lágyak nélkül. Hamarosan kiderül, megfogadják-e a gumigyártók tanácsait.
And these are the possible strategies. Which one do you think the #Fit4F1 drivers will go with for the #AbuDhabiGP? #F1 #Formula1 #Pirelli #Pirelli150 @F1 pic.twitter.com/PeE34Hs9dQ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 20, 2022
Amerikai pilóta az F1-ben!
A délelőtti F2-es főfutamon – ami annak a sorozatnak a szezonzárója volt – Logan Sargeant bebiztosította az összetettbeli negyedik helyét, amellyel az utolsó kritériumot is teljesítette ahhoz, hogy jövőre Alexander Albon csapattársa legyen a Williamsnél.
Aki számolgatni szeret, annak ezekre kell figyelni
Az egyéni bajnokság második helyéért holtversenyből (290 pontról) indul Leclerc és Pérez, az ötödik pozícióért pedig Carlos Sainz küzdhet nagyot Hamiltonnal (6 pont Ham előnye). A két Alpine közül Ocon áll 5 ponttal jobban, nekik a konstruktőri 4. hely lehet a cél.
A csapatok számára – anyagilag – még fontosabb konstruktőri pontversenyben ráadásul még a második (a Ferrari előnye 19 pont a Mercedes előtt), a negyedik (az Alpine előnye 19 pont a McLaren előtt), a hatodik (az Alfa Romeo előnye 5 pont az Aston Martin előtt) és a nyolcadik (a Haas előnye 2 pont az AlphaTauri előtt) hely sem dőlt el.
Még több statisztika
– ez a 11. szezonzáró Abu-Dzabiban, ennél több sehol nem volt, ugyanennyi is csak Adelaide-ben
– a Red Bull még sosem szerzett kettős győzelmet az összetettben (Vettel vb-címei során Mark Webber háromszor harmadik, míg egyszer hatodik volt, tavaly pedig Pérez negyedikként zárt)
– Pérez még sosem végzett ötödik helynél előrébb Abu-Dzabiban
– Hamilton 2014 óta mindig dobogóra állt itt, de 2010-ből és 2011-ből is van pódiuma
– Valtteri Bottas a 200. F1-es versenyén áll rajthoz
– az eddigi 13 itteni futamból nyolcszor a pole-ból, négyszer a második helyről nyertek, az egyetlen kivétel 2012 és Kimi Räikkönen a negyedik pozícióból
– Ricciardónak ez a 232. egymás utáni versenye, ennél a teljes F1-ben csak Hamiltonnak volt hosszabb (265-ös) sorozata (Vettelnek ez a 299. nagydíja, de a 2016-os bahreini futamot és az idei első kettő versenyt kihagyta)
A körülményeknek fontos szerep juthat
A levegő 29, az aszfalt pedig 35 fokos jelenleg, de várhatóan mindkettő csökkenni fog, ugyanis magyar idő szerint 14:34-kor lesz napnyugta Abu-Dzabiban.
Not long 'til lights out now! #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/kuNyZDA2Mk
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
A mezőny nagy része hallgat a Pirellire
Magnussen és Bottas keményeken, Gasly lágyakon rajtol, a többiek a közepesek mellett döntöttek.
Felvezető kör
Elindult a mezőny a gumik bemelegítésére, mielőtt nekivág az 58 körös szezonzárónak.
A mezőnyből szintén távozó Ricciardo 3 helyes rajtbüntetést kapott, a többieket nem sorolták hátra az időmérőn elért helyezésükhöz képest.
His last race for McLaren
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Go well today @danielricciardo #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/myNOfycQbr
Rajt: az egyik Ferrari visszaesett
Sainzot megelőzte Hamilton, Pérez pedig bebújt Verstappen mellé, de a holland maradt az élen.
??????????
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
??????????
LIGHTS OUT FOR THE FINAL TIME IN 2022! #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/4oFTHOwJ6s
1. kör: Hamilton autója a levegőben
Sainz visszaelőzte Hamiltont, de úgy, hogy leterelte a pályáról a britet, akinek az autója el is emelkedett a talajról. Norris megelőzte Russellt, Alonso az ígéretét betartva megvédte Vettelt.
LAP 1/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Lift off for Hamilton after tussling with Sainz with Turn 6
The Mercedes driver runs wide and cuts the corner at Turn 7 #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/SnZuXWknZd
2. kör: Sainz méltatlankodik
Hamilton ugyanis a pályát levágva a spanyol elé került és nem adta vissza a pozíciót – ez nem tetszik neki.
3. kör: a Red Bull máris megszökött
Majdnem három másodperc az előnye Verstappennek Leclerc előtt, de Pérez is inkább a csapattársához van közel.
4. kör: Hamiltonra mégis rászóltak
Rádiós utasításra elengedte Sainzot, úgyhogy visszaáll az eredeti sorrend az első öt helyen.
5. kör: újabb helycsere a 4-5. helyen
Most már önerőből került Sainz elé, így ismét Hamilton a negyedik. A spanyolra ráadásul tapad Russell is, aki időközben visszaelőzte Norrist.
LAP 5/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Hamilton isn't behind Sainz for long and retakes P4 from the Spaniard the following lap #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/GzPP8sgXBJ
6. kör: Russell Hamiltonra panaszkodik
Sainz DRS-távolságon belül van Hamiltonhoz képest, így egyelőre nincs esélye a spanyollal szemben. Ezért kérte a rádión, hogy szóljanak Hamiltonnak: menjen gyorsabban.
8. kör: Visszaesett a Mercedes tempója
Eddig úgy tűnt, gyorsabbak a Ferrarinál, de Sainz visszaelőzte Hamiltont, Russell pedig ismét kezd leszakadni tőlük.
Vettel Oconnal csatázik a 8. helyért.
9. kör: mit csinál Hamilton?
Az első körök remek tempója után nagyon visszaesett a hétszeres világbajnok, Russell nagyon könnyedén ment el mellette.
10. kör: Leclerc-nek egyelőre nincs esélye Pérez ellen
Három másodperc fölé nőtt a hátránya a mexikóihoz képest, de ugyanekkora a különbség Verstappen és Pérez, valamint Leclerc és Sainz között is. A spanyolt Russell 2 másodperccel követi.
12. kör: Vettel harcias
Erőszakosan támadja Ocont, de a francia tartja a nyolcadik helyét, ráadásul ezzel Alonso is felzárkózott erre a párosra.
LAP 12/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Vettel has Ocon in his sights but also has Alonso breathing down his neck #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/0cfrbcN1Bj
13. kör: Váratlan fordulat a 2. helyért
Pérez tempója elkezdett csökkenni: Verstappen és Leclerc között ugyanúgy 6 másodperc van, a mexikói és a monacói között azonban már kevesebb, mint másfél másodperc a különbség. Stroll és Albon a bokszban.
14. kör: Az első bokszkiállások
Ocon, Gasly, Cunoda és Schumacher is követte a bokszba az előbb említett párost.
15. kör: Pérez sem bírja tovább
A mexikói mellett Russell és Norris is a bokszban – Russellt veszélyesen rá is engedték a honfitársára –, Vettel így jelenleg az ötödik és maga mögött tartja Pérezt.
17. kör: Jó hír a Ferrarinak
Pérez nagyon nehezen előzte meg Vettelt, rengeteg időt veszített, így pedig Leclerc könnyedén elé kerülhet majd a bokszkiállás után.
18. kör: Hamilton és Sainz is a bokszban
Már csak hét pilóta nem volt kint, köztük a jelenlegi negyedik helyért harcoló Vettel és Alonso.
19. kör: Vettel emlékezetessé teszi az utolsó futamát
Pérez után Sainzot is maga mögött tartja huzamosabb ideig, majd miután megelőzte őt a Ferrari, kihasználja a szélárnyékát. Így Alonsónak sincs esélye ellene, az Alpine spanyolját hívják is a bokszba.
20. kör: Helycsere az élen
Verstappen nem sokkal jött vissza Pérez elé a keményeken.
LAP 21/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Verstappen pits. It's a slick stop and the Dutchman returns to the track in P2 in front of team mate Perez#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/0Zx6scK84i
21. kör: Leclerc csak a 3., de előnyben
Visszaáll az első négy sorrendje az eredeti állapotba (Verstappen, Pérez, Leclerc, Sainz), de Leclerc kemény gumijai 6 körrel frissebbek, mint Pérezé, ez később kifizetődhet.
22. kör: Vettel nagyot nyerhet a taktikájával
Egyedüliként van még mindig a pályán azok közül, akik közepeseken rajtoltak. A tempója ugyan nem a legjobb, de még mindig a hetedik, és innentől nyilvánvaló az Aston Martin egykiállásos stratégiája.
23. kör: Megbüntették a Mercedest
Konkrétan Russellt, 5 másodpercre, a nem biztonságos kiengedésért a kerékcsere után. Jelenleg éppen ekkora az előnye Hamilton előtt az 5. helyen, de még féltávnál sem vagyunk.
LAP 22/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
George Russell has been penalised for the incident with Norris in the pits - stewards hand him a 5-second penalty for an unsafe release #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/pZ8taeJm8f
25. kör: Eddig vártak Vettellel
Nem túl gyors (4 másodperces) kerékcsere után keményeket kapott és csak Latifi van mögötte, de a felzárkózása várhatóan csak most kezdődik.
26. kör: Így áll a Pérez-Leclerc csata
Verstappen előnye 2 másodperc Pérez, 6 Leclerc, 8 Sainz, 11 Russell és 15 Hamilton előtt.
27. kör: Vettel drámai fordulata
A kerékcseréjekor túl hamar inaktiválta a sebességlimitert, így az utolsó métereken átlépte a 80 km/h-s sebességkorlátot. Ez pedig várhatóan nem marad büntetés nélkül.
28. kör: Elképesztő balszerencsével búcsúzik Alonso
A spanyol a szezonban megszokott műszaki hibával és a futam feladásával zárja az utolsó Alpine-os futamát...
Féltáv: Begyorsult a Ferrari
A Red Bullnál is gyorsabbak jelenleg, így nemcsak Pérezre, de Verstappenre is zárkózik Leclerc és Sainz.
31. kör: Russell gondolkodik
A büntetés által sújtott Mercedes-pilóta minél tovább ki akar várni a második kerékcserével, szerinte akkor veszít a legkevesebbet. Közben a keményeken rajtoló Bottas és Magnussen közepesekre váltott, így mindenki volt már a bokszban.
32. kör: Váratlant húzott a Red Bull
Máris megtörtént Pérez második kerékcseréje, ismét keményeket kapott és Hamilton mögé, a hatodik helyre esett vissza.
34. kör: Verstappenre rászóltak
Túl gyors a második szektorban, ezáltal jobban kopnak a gumijai, mint a Ferrariknak. A hollandot a rádióban kérte a csapat, hogy vegyen vissza a tempóból.
35. kör: C-terv a Ferrarinál
Leclerc-től azt kérdezték, tudja-e tartani a mostani tempóját a C-terv mellett is. A monacói igennel válaszolt, ez pedig jó eséllyel az egykiállásos taktikát jelenti számára. Jelenleg 18 másodperc az előnye Pérez előtt.
LAP 38/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Perez (P6) is being told by his engineer that they think Leclerc (P2) is now going to the end without pitting again
The gap between the two is currently around 15 seconds #AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/KDnsixKJjA
36. kör: Vettel körideje továbbra is ígéretes
Jelenleg a 13., de a környezetében mindenkinél gyorsabb a német, ráadásul ő már valószínűleg nem áll ki a bokszba.
37. kör: Sainzon múlhat minden
Legalábbis az egyéni második hely, ugyanis Pérez rohamosan zárkózik az élmezőnyre. Az dönthet, hogy meddig tudja feltartani majd a mexikóit a spanyol.
38. kör: Schumacher és Latifi balesete
Egymással és a fallal is ütköztek, de folytatni tudták a versenyt. A németet 5 másodpercre büntették.
Latifi resolveu se despedir do muro também, achei justo. pic.twitter.com/4WXEwKS7Gm
— Carol Politta (@politta_c) November 20, 2022
40. kör: Újabb kerékcserék az élmezőnyben
Sainzcal nem vártak, ahogy Russell-lel sem, utóbbi letöltötte a büntetését.
41. kör: Hamilton nem várna
A hétszeres világbajnok mindenképpen ki szeretne még egyszer állni a bokszba, pedig a mostani tempója az egyik legjobb a mezőnyben. Verstappen mögött 16, Leclerc mögött 9 másodperc a hátránya, míg Pérezt 2-vel előzi.
43. kör: Leclerc vitázik a rádión
A Ferrari szerint muszáj kiállnia még egyszer, de a monacói úgy véli, abban az esetben esélytelen lenne visszaelőzni Pérezt.
44. kör: Vettel már pontszerző helyen
Most a tizedik, éppen csapattársa előtt.
45. kör: Hamilton Leclerc-nek segít
A brit Pérezzel harcol az átmeneti harmadik helyért: a mexikói megelőzte, majd elfékezte, így ismét Hamilton van előrébb. Leclerc előnye így marad 10 másodperc a duóval szemben.
46. kör: Pérez már a harmadik
Újra megelőzte Hamiltont és most előtte is maradt. De 11 kör alatt kéne 10 másodpercet ledolgoznia Leclerc-rel szemben.
LAP 45/58
— Formula 1 (@F1) November 20, 2022
Perez and Hamilton battle for P3
The Mexican prevails... in the end#AbuDhabiGP #F1 pic.twitter.com/0m9yiyDmjs
48. kör: Hamilton bizonytalankodik
A brit most már nem biztos abban, hogy megérné kiállni, a csapat szerint akkor is lenne esélye az 5. helyre.
49. kör: Vettel visszaesőben
Elfogytak a kemény abroncsai, Stroll már vissza is előzte, így jó eséllyel nem fogja pontszerző helyen zárni a versenyt.
50. kör: Elképesztően izgalmas hajrá elé nézünk
Épp annyira közeledik Pérez Leclerc-re, hogy az utolsó körökre fog megérkezni közvetlenül mögé.
51. kör: Nagy csata a pontszerzésért
A 10. helyért Ricciardo, Vettel és Cunoda küzd, szorosan egymás mögött. Előttük Norris 7., Ocon 8. és Stroll 9. helye nincs veszélyben.
52. kör: Verstappen bekavarhat
Hirtelen kezdett lassulni a holland, majdnem egy másodperccel lassabb kört teljesített, mint Leclerc. Így is 7 másodperc az előnye a monacói előtt, akinek további 4,5 Pérez előtt.
53. kör: Hamilton panaszkodik
„Ki kellett volna állnunk" – mondta a rádióban. Pályafutása során először futamgyőzelem nélkül fog zárni egy F1-es szezont és a versenybeli 4. helye is komoly veszélyben Sainz által.
55. kör: Pérez megérkezett
Három másodperc, három kör. Ezen múlik az egyéni pontverseny második helye. Leclerc vagy Pérez?
55. kör: Hamilton pontot sem szerez
Váltóhiba miatt lelassult a brit, ezzel Vettel ismét pontszerző helyen.
56. kör: A lekörözött pilóták döntik el?
Gasly és Albon van kettejük között és nem sikerült könnyedén megelőznie őket Péreznek. Két kör, két másodperc a hátránya!
Még egy kör: Az utolsó körön múlik minden
Most nem hozott annyit Pérez Leclerc-en, másfél másodperc feletti a hátránya, amikor elkezdődik az utolsó kör.
Cél: Verstappen 15., de nincs Red Bull-történelem
15 futamgyőzelemnél áll meg Verstappen idei győzelmi száma, Leclerc azonban megtartotta a második helyét, így ő az összetett ezüstérmese is, azaz nincs kettős Red Bull-siker.
1,3 másodperc döntött, Vettel ponttal zár
A dobogósok mögött Sainz, Russell, Norris, Ocon, Stroll, Ricciardo és Vettel a pontszerző.
A konstruktőri pontverseny sorrendje nem változott, az Aston Martin hiába érte utol az Alfa Romeót, maradt a hetedik.
A pilóták gumiégetéssel, mi pedig ezzel köszönjük meg az egész szezonon át tartó figyelmüket, az összefoglalóval és az értékelésekkel hamarosan jelentkezünk!