Mélyponton a Ferrari, de azt mondják, más is rászolgált a kritikára

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc races during the first practice session for the Formula One Mexico Grand Prix at the Hermanos Rodriguez racetrack in Mexico City on October 28, 2022. (Photo by RODRIGO ARANGUA / AFP)
Vágólapra másolva!
Válaszokat keresnek az óriási lemaradás okára, amit nem tudnak kizárólag a motorral kapcsolatban végrehajtott kényszerű változtatásokkal magyarázni. Mattia Binotto megemlítette, hogy nem csak ők szoktak mellényúlni a stratégiával.

Mexikóban a Ferrari versenyzői egyperces hátrányban értek célba a győztes Max Verstappen mögött, még a Mercedes pilótái is könnyedén megelőzték őket. Az egyéni tabellán a 2.-ról a 3. helyre visszaeső Charles Leclerc szerint innen csak felfelé vezet az út.

mondta. – Nem számítok ennél rosszabb versenyre. Bizonyára ez volt az egyik legrosszabb futamunk, a spáival együtt. Ott jól megértettük, mi siklott félre, és úgy érzem, utána Monzában elég jól reagáltunk."

Leclerc a mexikói versenyhétvégén Forrás: AFP/Rodrigo Arangua

Több problémával küszködött, és főnökéhez hasonlóan nem tudott kielégítő magyarázattal szolgálni a tetemes hátrány okára. A nagy tengerszint feletti magasságon fekvő pálya különleges kihívásokat támasztott a hajtáslánc felé, de nem csupán ez okozott bökkenőt.

„Az erőforrással végrehajtott kompromisszumok nem voltak a legjobbak, de ez nem ad teljes magyarázatot a lemaradásunkra – idézte Mattia Binottót a formu1a.uno. Alaposan ki kell elemeznünk a történteket, nincs egyszerű válaszunk rájuk. Sok dolog nem működött."

„Remélem, ez nem válik megszokottá, hanem egy kivételes eset volt. Bízom benne, hogy Sao Paulóban visszatérünk a korábbi versenyképességi szintünkre."

Binotto reméli, megtalálják a magyarázatot a gyenge mexikói szereplésre Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Dan Mullan

Binotto nem felejtette el megemlíteni, hogy az általuk vétett bakikat mintha nem rónák fel ennyire másoknak. „Kritizáltak bennünket a Magyarországon elkövetett hiba miatt, ami előfordul rossz döntések esetén" – nyilatkozta.

„A futam előtt arra jutottunk, az optimális stratégia az, ha a lágy gumin indulunk, majd a közepesre váltunk." A győztes Verstappen szintén ezt a haditervet követte. Binotto hozzátette, Leclerc kezdeményezett egy második kerékcserét, de a csapat a forgalom és az előzés nehézsége miatt elvetette az ötletét.