Megsejtették a Red Bull trükkjét az ellenfelek?

Forma-1, Japán Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 07: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Japan at Suzuka International Racing Course on October 07, 2022 in Suzuka, Japan. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedeséhez hasonló tavalyi megoldással lehetnek gyorsak az egyenesben, csakhogy ezt igen nehéz kivitelezni az új szabályok mellett. A felfüggesztés környékén érdemes keresni a választ.

A Red Bull részben azzal kerekedett a mezőny fölé és halad mindkét bajnokság magabiztos megnyerése felé, hogy az egyenesekben nagyon jó teljesítményt nyújt. Ez nem volt jellemző rájuk, sőt, 2021 előtt kifejezetten a gyenge pontjuknak számított a végsebesség.

Mivel a motorok kivételes módon szinte azonos szinten vannak a mezőnyben, máshol kell keresni a titok nyitját, és az Auto Motor und Sport utánajárt, hogy az ellenfelek mit gondolnak erről.

Arra jutottak, hogy egy olyan trükköt alkalmaznak sikeresen, amit tavaly a Mercedes honosított meg, csak az idei szívóhatású autókkal és az egzotikus hidraulikus futóművek betiltásával, hagyományos rugókkal már nagyon nehéz reprodukálni.

A Red Bull látványosan erős az egyenesekben Forrás: Getty Images/2022 Getty Images/Mark Thompson

Konkrétan úgy hírlik, a változatlanul viszonylag meredek padlószöggel működő Red Bull megoldotta, hogy nagy tempónál lesüllyedjen a padlólemez alja.

– nyilatkozta névtelenül a német szaklapnak az egyik megkérdezett Mercedes-mérnök, aki a futóműves trükk felvetéséről azt mondta, „hely- és tömegigényes megcsinálni ilyesmit a hagyományos eszközökkel."

Ez alapján nem váratlan, hogy a Red Bull autója sokáig igencsak túlsúlyos volt. A megfigyelések szerint különösen az egyenesek második felében kiemelkedő a csapat autóinak sebessége, ez is alátámaszthatja a vázolt elméletet, hogy minél nagyobb a tempó, annál jobban leereszkedik a kocsi alja. A szaklap azt írta, a Mercedes és az Alpine is kísérletezett a megoldással, de az elháríthatatlan akadályok miatt lemondtak erről az irányról.

A Mercedes tavalyi megoldásáról itt olvashatnak részletesebben.