Vágólapra másolva!
A pénteki szabadedzésekből kiindulva egy ember veszélyeztetheti reálisan a Ferrari és a Red Bull bakui fölényét: Fernando Alonso. A spanyol tudott mindkét gyakorláson a legközelebb maradni a két élcsapathoz, az FP2-n ráadásul Carlos Sainzot maga mögé is tudta utasítani.

Alonso már a nyitányon is mutatta az ötödik helyével, hogy Azerbajdzsánban ő lehet a középmezőny egyik legjobbja, ám akkor még a többiekhez képest később felrakott lágy gumiknak is lehetett tulajdonítani a részsikert. A mérvadóbb második edzésen viszont ennél is előrébb tudott lépni a kétszeres világbajnok, és egy másodpercen belül maradt a gyakorlást megnyerő Sergio Pérezzel szemben, ráadásul egy Ferrari is mögötte ragadt. A középmezőny másik, pénteken eredményes pilótája,

Pierre Gasly is elismerően nyilatkozott Alonsóról, ijesztőnek nevezve az Alpine tempófölényét az egyenesekben az AlphaTaurihoz képest,

noha a szintén mindkétszer a legjobb tízben záró Esteban Ocont ő és Cunoda Juki is meg tudta előzni pénteken.

„Ma gyorsnak tűntünk, különösen az egyenesekben – ismerte be az Alpine spanyolja is. – Úgyhogy azon fogunk dolgozni, hogy ezt a tempót megőrizzük szombatra is."

A spanyol egy esetleges sikeres hétvégével több rekordot is ünnepelhetne.

21 éve, 3 hónapja és 8 napja debütált a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjon, amivel Michael Schumacher korábbi "leghosszabb időt felölelő karrier"-csúcsát adja át a múltnak. Egy másik statisztikában is utolérheti a németet: 221-edszerre szerezhet pontot a pályafutásában – a hétszeres világbajnoknak is éppen ennyi van.

Ha pedig legalább ötödikként végez, átlépi a 2000 pontos álomhatárt, ami eddig csak Lewis Hamiltonnak és Sebastian Vettelnek sikerült (köszönhetően az egyre növekvő pontokat osztó pontszámítási rendszernek is).

Alonso azonban tisztában van azzal, hogy a pénteki jó szereplés nem garantálja a hasonlóan eredményes folytatást, ebben pedig a más utcai pályáktól eltérő bakui aszfaltcsíknak is komoly szerepe van.

Alonso nagyon koncentráltnak tűnik Bakuban, aminek meg is lehet az eredménye szombaton és vasárnap is Forrás: AFP/Ozan Kose

„Az utcai pályákon, mint Monaco és Szingapúr, általában a lehetséges legnagyobb leszorítóerőt próbálod elérni, és elsősorban a tapadást igyekszel megérezni a kanyarokban, és az időmérőt tekinted fontosnak.

– nyilatkozta a kétszeres világbajnok. – Itt az alacsonyabb leszorítóerő lehet a helyes út. Noha emiatt kevésbé tapad az autó, így könnyű hibázni a kanyarokban."