Társoldalunk:
Hírlevél

Ennyibe kerülnek a Las Vegas-i pálya megépítésének előkészületei

2022.05.16. 15:09

Nem sajnálja a pénzt a Liberty Media a 2023-ban már F1-es futamnak otthont adó vegasi helyszínre, a népszerűsítéséért mindent megtesznek. A Stefano Domenicali szerint remek utóhangú miami hétvégét követően még nagyobb várakozásokkal tekintenek a szervezők a jövő őszi eseményre.

Sok panasz érkezett főként a pilótáktól, ám összességében sikeresnek titulálta a Miami Nagydíjat a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali. A hatalmas érdeklődéssel övezett, első alkalommal megrendezett floridai hétvégén nem csupán nézőkből, hanem sztárokból sem volt hiány, az olasz szakembert pedig magával is ragadta ez a felhajtás.

Domenicali a miami hangulatot látva rendkívül lelkessé vált az amerikai nagydíjakkal kapcsolatbanForrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

„Abszolút pozitív a megítélés. Látták az embereket? Őszintén szólva, még soha nem láttam ennyi érdeklődőt, mindenki itt akart lenni. Nagy perspektívából nézve csodálatos volt, főleg hogy kilenc hónappal ezelőtt nem volt itt semmi – mondta Domenicali az Autosportnak. – Megbeszéljük részleteiben is, de elképesztő munkát végeztek [a szervezők]. Mindenki azt kérdezte, mikor lesz már végre Las Vegas-i futam. Jelentem, már csak egy év!"

Az F1 március utolsó napján jelentette be, hogy megkötötte a szerződést Las Vegasszal, és 2023-tól ismét a versenynaptár része lesz. Mostanra az is kiderült, hogy a Striptől keletre fekvő 39 hektáros terület megvétele, ahová a pálya, a bokszutca és a paddock is kerül, mekkora összeg a nevadai szervezők számára: 240 millió dollárba, azaz mostani árfolyamon közel 90 milliárd forintba kerül ez a tranzakció. A tervek szerint Monacóval és Bakuval ellentétben ráadásul két Las Vegas-i futam között a telken fekvő épületek bérbe sem lesznek adva, hanem a miami és a szingapúri pályához hasonlóan egész évben szabadon fognak állni. Továbbá várhatóan ez a 39 hektár nem is lesz elég mindenre, így majd plusz telek vásárlására is szükség lesz.

Greg Maffei (középen) Miamiban már talán azon mosolygott, milyen jó döntést hoztak azzal, hogy befurakodtak az amerikai piacraForrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Jared C. Tilton

„A döntésünk, hogy [a Live Nationnel együtt] mi promotáljuk a Las Vegas-i helyszínt, okai vannak – nyilatkozta Greg Maffei, a Liberty Media igazgatója. – Egyrészt a közelség, hiszen Denvertől [a főhadiszállásuktól] viszonylag könnyű Vegasba jutni a munka elvégzése céljából. Valamint tudunk egyet s mást az amerikai piacról is. Úgy gondolom, hogy Vegas hatalmas és talán egyedülálló lehetőség lesz. Pénzügyi szempontból tehát úgy gondoljuk, hogy ez elég jól be van állítva ahhoz, hogy megérjen extra időt fordítani arra, hogy promóterré váljunk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK