Csökkentik a kockázatokat a balesetveszélyes szaúdi pályán

Forma-1, Szaúd-arábiai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Esteban Ocon, Alpine
JEDDAH, SAUDI ARABIA - DECEMBER 05: Esteban Ocon of France driving the (31) Alpine A521 Renault, Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda battle for track position at the second restart during the F1 Grand Prix of Saudi Arabia at Jeddah Corniche Circuit on December 05, 2021 in Jeddah, Saudi Arabia. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A szaúdi verseny idén az utolsó előtti helyett a második állomás lesz a szezonban. A pálya szervezői bejelentették, miként reagálnak arra, hogy a vonalvezetés bizonyos részei veszélyt jelentettek az első futamon.

Tavaly sem maradt új megtanulandó helyszín nélkül a Forma-1, ezek közé tartozott a Szaúd-arábiai Nagydíjnak otthont adó dzseddai aszfaltcsík. Utcai pályaként tekintünk rá, hiszen egy nagyváros útjain fut, de korántsem az ilyen pályák sajátosságai jellemzik: a tempó hatalmas, a lassú derékszögű fordulók helyett a gyors ívek dominálnak rajta.

Amiatt, hogy utóbbi szűk bukóterekkel párosul, egyesek már az első körök előtt veszélyesnek tartották a pályát, és többen csatlakoztak ehhez a véleményhez a versenyhétvége folyamán, változtatásokat sürgetve 2022-re.

Kifejezetten durva baleset nem történt a vonalvezetésből adódóan, bár a futamot igen ritkán látható módon kétszer is meg kellett szakítani roncseltakarítás miatt.

A Forma-2 több sérülést okozó rajtbalesete máshol is hasonló következménnyel járt volna, az nem a pálya kialakításán múlt.

Izgalmas versennyel debütált a szaúdi pálya Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Dan Mullan

A pálya közleményben jelentette be, hogy az idei versenyre végrehajtanak néhány módosítást a biztonság növelése érdekében. Mint kiderült, ezek elsősorban a beláthatóságot érintik, mivel a sok gyors, enyhe ívű kanyarban nem mindenütt lehet látni, a kerítés mögött mi a helyzet, és egy kicsúszás esetén ebből komoly baj támadhat.

„Áttekintettük, mi működött és mi nem – mondta Martin Whitaker, a szaúdi motorsport-szövetség igazgatója. – Javítani akarunk bizonyos területeken a második versenyre."

„Minimális munkára van szükség, de ettől több kanyarban jobban fognak előre látni a pilóták. A kerítések elhelyezésén is módosítunk kicsit, hogy a versenyzők által választott vezetési ívhez jobban igazodjanak."

Mick Schumacher balesete okozta az első piros zászlós megszakítást a futamon Forrás: Zak Mauger / LAT Images/Motorsport ImagesTel: +44(0)20 8267 3000email: [email protected]/Zak Mauger

Konkrétan nem nevezte meg, mely kanyarok környéke változik meg, de az utolsó szektort vélhetően közöttük van. Szaúd-Arábia a naptárban tavaly hátulról nézve rendezte a második versenyt, idén viszont elölről nézve fogják: március 25–27. között, a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után egy héttel.

Whitaker hozzátette, a lelátók egy részén szintén változtatnak a kialakításon, hogy a nézők még jobban követhessék az eseményeket, illetve az első alkalommal torlódásokat okozó közlekedési rend fejlesztése is tervben van.