A szaúdi verseny idén az utolsó előtti helyett a második állomás lesz a szezonban. A pálya szervezői bejelentették, miként reagálnak arra, hogy a vonalvezetés bizonyos részei veszélyt jelentettek az első futamon.
Tavaly sem maradt új megtanulandó helyszín nélkül a Forma-1, ezek közé tartozott a Szaúd-arábiai Nagydíjnak otthont adó dzseddai aszfaltcsík. Utcai pályaként tekintünk rá, hiszen egy nagyváros útjain fut, de korántsem az ilyen pályák sajátosságai jellemzik: a tempó hatalmas, a lassú derékszögű fordulók helyett a gyors ívek dominálnak rajta.
Amiatt, hogy utóbbi szűk bukóterekkel párosul, egyesek már az első körök előtt veszélyesnek tartották a pályát, és többen csatlakoztak ehhez a véleményhez a versenyhétvége folyamán, változtatásokat sürgetve 2022-re. Kifejezetten durva baleset nem történt a vonalvezetésből adódóan, bár a futamot igen ritkán látható módon kétszer is meg kellett szakítani roncseltakarítás miatt. A Forma-2 több sérülést okozó rajtbalesete máshol is hasonló következménnyel járt volna, az nem a pálya kialakításán múlt.

A pálya közleményben jelentette be, hogy az idei versenyre végrehajtanak néhány módosítást a biztonság növelése érdekében. Mint kiderült, ezek elsősorban a beláthatóságot érintik, mivel a sok gyors, enyhe ívű kanyarban nem mindenütt lehet látni, a kerítés mögött mi a helyzet, és egy kicsúszás esetén ebből komoly baj támadhat.
„Áttekintettük, mi működött és mi nem – mondta Martin Whitaker, a szaúdi motorsport-szövetség igazgatója. – Javítani akarunk bizonyos területeken a második versenyre."
Egy-két helyen csekély mértékben módosítunk a pályán, hogy a versenyzők többet lássanak.
„Minimális munkára van szükség, de ettől több kanyarban jobban fognak előre látni a pilóták. A kerítések elhelyezésén is módosítunk kicsit, hogy a versenyzők által választott vezetési ívhez jobban igazodjanak."

Konkrétan nem nevezte meg, mely kanyarok környéke változik meg, de az utolsó szektort vélhetően közöttük van. Szaúd-Arábia a naptárban tavaly hátulról nézve rendezte a második versenyt, idén viszont elölről nézve fogják: március 25–27. között, a szezonnyitó Bahreini Nagydíj után egy héttel.
Whitaker hozzátette, a lelátók egy részén szintén változtatnak a kialakításon, hogy a nézők még jobban követhessék az eseményeket, illetve az első alkalommal torlódásokat okozó közlekedési rend fejlesztése is tervben van.