Vágólapra másolva!
Több csapat háza tájáról is olyan információk érkeztek, hogy a teljesítményt csökkentő szabályváltozások ellenére az idei motorjuk már most sem gyengébb a tavalyinál, a Red Bull tanácsadója viszont ennek az ellenkezőjéről számolt be.

Természetesen az idei szezonra a technikai szabályok jelentős változása miatt maguk az autók változnak a legnagyobb mértékben, de az erőforrások sem maradnak érintetlenek, hiszen a fejlesztések befagyasztása előtt még mindegyik gyártó ki akarja sajtolni belőlük az utolsó lóerőket is. Emellett az idei évtől bevezetik az F1-ben is az E10-es üzemanyagot, azaz a keverék 10%-a etanol lesz, ami jelentősen csökkenti a teljesítményt. Ám míg a Ferrari és az Alpine ezt már visszanyerte, a Honda a hírek szerint még nem.

A Ferrari és az Alpine nem áll rosszul az idei motorjával Forrás: AFP/Joe Klamar

Korábban a Motorsport olasz kiadása közölte, hogy a maranellóiak próbapados tesztjei a vártnál jobb eredményeket hoznak, és a jelentősen átalakított idei motor már legalább olyan erős, mint a tavalyi változat. Egy, az Auto Motor und Sportnak névtelenül nyilatkozó Alpine-mérnök szerint Fernando Alonso és Esteban Ocon csapata pedig még ennél is jobb úton jár, és már most jóval erősebb az idei erőforrása a tavalyinál.

Mindezt hallva az utóbbi években a Mercedeshez felzárkózó, bizonyos területeken azt felül is múló Hondától (az idei évtől hivatalosan már nem vesznek részt a japánok a sportágban, de továbbra is ők készítik fel, és a fejlesztések befagyasztásáig ők is dolgoznak a Red Bull és az Alpha Tauri erőforrásain) is hasonlót várnánk, ám Helmut Marko, a bikások tanácsadója szerint még az új üzemanyag miatt elveszített teljesítményt sem nyerték vissza.

Meg kell várnunk, hogy összességében milyen lesz a helyzet versenyüzemmódban."

A Honda neve az idén már nem lesz ott a Red Bullokon, de ettől még az ő motorjuk dolgozik majd az autóban Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Mindez nem hangzik túl jól, de persze a tavalyi szezon alapján simán lehet, hogy Marko csak blöfföl, illetve, ha valóban ez a helyzet, még az is változhat a szezon kezdetéig. Ami pedig szintén nem elhanyagolható, hogy

nem ismerjük a csapatok motorjának egymáshoz viszonyított teljesítményét, így a Ferrari és az Alpine előrelépése még nem feltétlenül jelenti azt, hogy előrébb tartanak mint a tavaly mindkét gyártó előtt álló Honda.

Az osztrák tanácsadó mindenesetre az idei évre is a tavalyi eredményeket tűzte ki célul. „A kimondott cél a világbajnoki cím, de egy ekkora szabályváltozás esetén soha nem mehetünk biztosra. A Mercedesben és bennünk is megvan a potenciál, megvannak az embereink és a folytonosság. Ez újra a legmagasabb szinten zajló csatát vetít előre, különösen úgy, hogy nincs a mezőnyben még egy olyan pilóta, mint Max és Lewis” – vetítette előre, hogy az idén is ez a két csapat lehet az élen.