Mercedes' British driver Lewis Hamilton (L) drives ahead of Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (R) at the Yas Marina Circuit during the second free practice session of the Abu Dhabi Formula One Grand Prix on December 10, 2021. (Photo by Giuseppe CACACE / AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff bízik benne, hogy Lewis Hamilton stratégiai előnye elég lesz a világbajnoki cím megszerzéséhez. A Mercedes csapatfőnöke hozzátette, a pályán csak akkor fogják tudni megelőzni a holland pilótát, ha a címvédőnek lényegesen jobb állapotban lesznek az abroncsai.
A várakozásokkal ellentétben nem Lewis Hamilton indul a pole pozícióból az Abu-dzabi Nagydíjon, hiszen a hétszeres világbajnok kikapott Max Verstappentől az időmérőn. Egészen a Q2-ig úgy tűnt, hogy a brit pilóta a rajtelsőség legnagyobb esélyese, de a kvalifikáció utolsó szakaszában a Red Bull felülkerekedett ellenfelén.
Galéria: Az Abu-dzabi Nagydíj szombati napja - Galéria
2/39
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 11: Red Bull Racing Team Principal Christian Horner, Sergio Perez of Mexico and Red Bull Racing and Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing walk to the garage during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 11, 2021 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
„Elfogadjuk a történteket, 1–0 az állás a javukra – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. –Az utolsó etap során tökéletes tartományban voltak az abroncsaik, a szélárnyék hibátlanul működött, ezért szerezték meg a pole pozíciót. A mi gumijaink nem voltak abban a tartományban, mint az övéik.
A Q1 és a Q2 a miénk volt, egyszerűnek tűnt a helyzet, aztán hirtelen elvesztettük a teljesítményünket.”
Azonban stratégiai szempontból máris Hamilton került előnybe, ugyanis ő a közepeseken, míg riválisa a lágyakon rajtol. Wolff leszögezte, hogy nem bánták meg a döntést, ebben a helyzetben pedig kifejezetten örülnek, hogy a C4-eseken fognak kezdeni.
„A második helyről sokkal szívesebben indulunk a közepeseken – szögezte le. – A rajtnál szerintem lesz egy kis hátrányunk, és ha [Verstappen] gyors lesz és jól kezeli a gumikat, akkor az első hat-hét körben előnyben lehet, de nem nagyban. Mi ugyanakkor hosszabb ideig tudunk kint maradni, vagy éppen agresszívak lehetünk az elévágással. Este rengeteg programot és algoritmust fogunk lefuttatni.”
A Mercedes az elmúlt futamokon sokkal gyorsabb volt az egyenesekben, így felmerül a kérdés, hogy Verstappennek mekkora esélye lesz védekezni, ha esetleg arra kerülne a sor. Az osztrák üzletember szerint azonban Hamilton csak akkor előzheti meg vetélytársát a pályán, ha gumijai sokkal jobb állapotban vannak, mint a 24 éves versenyző abroncsai.
Ehhez pedig eltérő taktikával kell próbálkozni.
„Feltették neki a kisebb [leszorítóerőt biztosító] szárnyat, szóval gyors lesz az egyenesekben, vagyis ebben a tekintetben nem várható nagy különbség. Csak a gumikkal ellensúlyozhatjuk [a hátrányt], úgyhogy teljesen eltérő stratégiát kell választanunk.”
Wolff ezzel együtt hozzátette, a gumiktól függetlenül a gyorsabb versenyző fog nyerni, ami egyúttal a világbajnoki címet is jelenti számára. A 49 éves üzletember szerint az akarattal egészen biztosan nem lesz gond pilótájánál.
„Nincs szükség arra, hogy bármit is mondjak neki – jelentette ki. – Szerintem dühös lesz, ami jó. Motivált lesz, hogy levadássza [Verstappent]. Fenyegetve érezzük magunkat, aminek néha látni kell a pozitív oldalát is.”
Hamilton a leintést követő interjúk után ismét méltatta Verstappent.
A hétszeres világbajnok elárulta, a Red Bull-lal ellentétben náluk nem esett szó arról, hogy Valtteri Bottas szélárnyékot adjon neki. „Max remek munkát végzett az utolsó körében – kezdte. – A szabadedzéseken erősnek éreztem az autót, a kvalifikáción viszont nehezebb volt sebességet nyerni. Az utolsó kör rendben volt, nem panaszkodhatok, de nyilván valamivel gyorsabbak akartunk lenni.”
Bottas csupán a 6. helyet szerezte meg, ám Wolff rámutatott, hogy mindössze 1 tizeddel maradt el a 3. Norristól, vagyis a finn versenyzőnek nem volt szerencséje. A Mercedesnél az utolsó hétvégéjét teljesítő versenyző ehhez annyit tett hozzá, hogy egy régebbi motorját szerelték be az autóba, ami minimum 2 tizedes hátrányt jelentett.