A Red Bull toronymagas esélyesként vágott neki a Mexikóvárosi Nagydíj időmérőjének, ám hatalmas meglepetésre végül az első sorból is kiszorultak, így Max Verstappen és Sergio Pérez csupán a 3., illetve a 4. helyről kezdheti meg a futamot. A két RB16B hátsó szárnya ezúttal is rakoncátlankodott, de a holland pilóta nem erre fogta a Mercedes ellen elszenvedett vereséget.
A Red Bull szerelői az időmérő előtt, valamint a piros zászlós megszakítás alatt is dolgoztak a két autó hátsó szárnyon. Verstappen kocsiján az elem bal szélét ragasztották le úgy, hogy a szalag eltakarta a Honda „A”-betűjének egy részét. A bikások az időmérő alatt tagadták, hogy az USA Nagydíj harmadik szabadedzéséhez hasonlóan ezúttal is repedést találtak volna valamelyik szárnyban, és kijelentették, hogy mindez csupán elővigyázatosságból történt, de a 24 éves versenyző ennek ellenkezőjét állította.
A harmadik szabadedzés után el voltak repedve, szóval meg kellett javítanunk, és az időmérő kezdetére lényegében olyanok voltak, mintha újak lennének
– nyilatkozta a kvalifikációt követő sajtótájékoztatón. – Nem hiszem, hogy ennek bármi köze lett volna [a vereséghez], de természetesen újra meg fogjuk vizsgálni.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a helyszínen lévő televíziós társaságoknak elárulta, a látottak alapján anyagfáradás miatt aggódtak. A brit szakember hozzátette, semmi komolyról nem volt szó, pusztán annyi történt, hogy egyáltalán nem akartak kockáztatni.
Nem ez volt az egyetlen eset, amikor felmerült, hogy Verstappen autója megsérülhetett: a világbajnokság éllovasa arra kérte a csapatot, hogy nézzék meg a kocsi bal oldali bargeboardját, miután a Q2 elején a 2-es kanyarban keresztülment a rázókövön. Végül azonban kiderült, hogy az RB16B-nek nem lett baja. „Nem – válaszolta arra a kérdésre, hogy találtak-e problémát. –
Ellenőrizték az autót, és minden rendben volt.”
A Red Bull szerint Verstappen második Q3-as gyorskörét Cunoda Juki tette tönkre, ám az autó egyébként is másképpen viselkedett, mint korábban. A holland pilóta elárulta, nem a Mercedes tempóján lepődött meg, hanem sokkal inkább a saját kocsijának vezethetőségén, a verseny miatt viszont nem aggódik.
„Szerintem a Q3-ban egyszerűen nagyon lassúak voltunk és szörnyű volt a tapadásunk – fogalmazott. – Úgy vélem, az utolsó körömben valamelyest lefaragtuk [a hátrányt] csak azzal, hogy a gumikat jobb állapotba hoztuk. Azonban ez még mindig nem az, amit szerettünk volna, az autó nem így viselkedett a szabadedzéseken, szóval ez kissé rejtélyes. Ugyanakkor nagyrészt más gumikon fogunk versenyezni, így arra számítok, hogy ismét jó lesz az egyensúly.”