Vágólapra másolva!
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke nem akarta megmondani, hogy mennyit nyertek az Orosz Nagydíjon bevetett új fejlesztéssel, de elismerte, Charles Leclerc-nek segített a felzárkózásban.

A Ferrari az Orosz Nagydíjon bevetette legújabb fejlesztésű hibrid rendszerét, amellyel elsősorban már 2022-re készülnek, de az idei szezonban is hasznát vehetik a McLaren ellen a konstruktőri harmadik helyért zajló csatában. A Scuderia egyelőre csak Charles Leclerc autójába szerelte be az újítást, a monacói pilóta pedig jól is teljesített vele, de egy rossz stratégiai döntés miatt végül csak a 15. helyen végzett. Mattia Binotto csapatfőnök szerint az új rendszer jobb, mint a régi, de hogy mennyivel, azt nem volt hajlandó elárulni.

Leclerc autójában egész hétvégén az új hibrid rendszer dolgozott Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Colombo Images

Leclerc a 19. helyről kezdte meg az Orosz Nagydíjat, majd a kemény gumis első etapját követő kerékcsere után a közepes gumikkal egészen a 8. pozícióig jött előre, és már Max Verstappenhez közelített, amikor elkezdett esni, és a túl késői kiállása miatt visszacsúszott a mezőnyben.

Bár pontot nem szerzett, a Ferrari így is találhatott pozitívumokat a versenyében, az első etapban ugyanis sikerült Verstappenhez hasonló tempót autóznia. Mattia Binotto csapatfőnök egyértelművé tette, hogy Leclerc-nek „jól jött" az új hibrid rendszer, mivel „a régi erőforrás sem rossz, de van különbség az új javára", amellyel „Carlos [Sainz] még jobban teljesíthetett volna."

A svájci olasz szerint az új fejlesztés „jelentett némi köridőt, megbízhatóan működött és hozta azt, amit vártunk tőle", kérdésre azonban nem volt hajlandó elmondani, hogy pontosan mekkora előrelépést jelentett.

Egyértelműen segített a 2022-re történő tapasztalatszerzéssel kapcsolatban. Örülök, hogy Charles már megkapta, és a szezon hátralevő részében használni fogja, ami előrelépés."

Sainz is hamarosan megkaphatja az újítást Forrás: Sputnik via AFP/Vladimir Astapkovich

Binotto ezzel együtt nem volt teljesen elégedett a csapattal, mert „néhány másik területen, például a gumikezelés, a bokszkiállások és Charles utolsó kerékcseréjének időzítésekor nem úgy dolgoztunk, ahogy kellett volna".

A Ferrari terve most az, hogy minél hamarabb Sainz rendelkezésére bocsássa az új hibrid rendszert, hogy ne csak Leclerc profitálhasson belőle. „Amint lehet, be akarjuk vetni, mivel úgy gondoljuk, hogy előnyt jelent. A pálya és az előzési lehetőségek mérlegelése alapján kell döntenünk. Azt nem tagadom, hogy minél hamarabb szeretnénk megtenni" – mondta Binotto.