Nagybátyja szerint Mick Schumacher meglepetést okozhat Monacóban

Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Spanyol Nagydíj
BARCELONA, SPAIN - MAY 06: Mick Schumacher of Germany and Haas F1 talks in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 06, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Sutton -- Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A hétvégén először állhat rajthoz Forma-1-es autóval Monacóban Mick Schumacher, a Hercegégben 11 futamon részt vevő, egy dobogós helyezést és egy pole pozíciót szerző Ralf Schumacher szerint pedig ha észnél van, még meglepetésre is képes lehet.

Mick Schumacher nagybátyja, a Monacóban 2003-ban pole pozícióból rajtoló, egy évvel korábban a dobogó legalsó fokán végző Ralf Schumacher szerint a Haas újonc versenyzője akár még meglepetést is okozhat a szezon ötödik futamán, ehhez azonban arra van szüksége, hogy türelmesen vezessen a Hercegség utcáin. Eközben Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke úgy engedi útjára Schumachert és Nyikita Mazepint, hogy ha egy mód van rá, tartsák egy darabban az autójukat.

Ralf Schumacher tudja, hogy miről beszél, hiszen 2003-ban az első helyről kezdhette meg a Monacói Nagydíjat Forrás: Getty Images/2003 Getty Images/Clive Rose

A Michael Schumacher öt monacói győzelméhez képest a miniállamban mérsékelt sikerrel versenyző, ott 1997 és 2007 között 11 alkalommal rajthoz álló, legjobb eredményét az említett dobogós helyezéssel 2002-ben elérő Ralf Schumacher bizakodó unokaöccse, a 22 esztendős Mick Schumacher soron következő versenyhétvégéje előtt. Mick először vezethet majd F1-es autót a szűk utcai pályán, amelyen Ralf szerint „onnan lehet látni, hogy valaki elég gyors kört ment, hogy a gumigyártó felirata lekopott a gumi oldaláról", illetve „ha valaki átlépi a határokat, az gyorsan összetört autóban találja magát", Monaco nagy kihívása pedig az, hogy „az ember nem hibázhat."

Ralf több ízben is megtapasztalta már, hogy milyen az, amikor Monacóban valaki akár csak centikkel mér el egy kanyart vagy féktávot, 2005-ben például a Tabac-kanyarban törte ripityára nagy sebességnél a Toyotáját az időmérőn. A manapság televíziós szakértőként tevékenykedő hatszoros futamgyőztes a 2019 után az idén visszatérő Monacói Nagydíj kapcsán Mick Schumacher esélyeiről beszélt.

„Monacóban egy jó pilóta megteremtheti a különbséget – idézi a Speedweek Ralfot. – Szerintem Mick mostanáig mindent jól csinált, de türelmesnek kell lennünk vele, mert az autója jobb nem lesz. Monacóban igazi ágyúgolyófutamban lesz része egy olyan autóban, amelynek nagyon ideges a hátulja. Fontos lesz számára, hogy óvatosan kezdjen neki a hétvégének és ne törje össze a kocsit.

Ralf Schumacher szerint az óvatosság lesz a kulcsa Mick Schumacher sikeres versenyhétvégéjének, Monacóra ugyanis hatványozottan igaz, hogy mindenek előtt végig kell menni ahhoz, hogy valaki jó eredményt érhessen el.

Mick eddig egyszer, a Forma-2-es mezőny tagjaként versenyzett Monacóban még 2019-ben Forrás: NurPhoto via Getty Images/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

„Ha egyetlen tanácsot kellene adnom neki, akkor az az, hogy teljesen nyugodtan és óvatosan kezdjen neki a szabadedzéseknek és apránként, tudatosan növelje a tempót, kockázatot pedig legfeljebb a verseny végén vállaljon.

Összességében meg kell adni neki a szükséges időt a tanulásra. A modern Grand Prix-versenyzés rendkívül összetett, a dolgok nem történnek meg egyik napról a másikra. Úgy látom, hogy szépen fejlődik, folyamatosan tanul, célba hozza az autót és a csapattársa előtt van. Ennél többet nem is lehetne várni tőle."

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke sem vár többet sem Micktől, sem Nyikita Mazepintől.

Ha ezen a pályán nekimennek a védősávnak, akkor általában az az edzés ugrott, mivel edzés közben nem lehet visszaszállítani az autót a bokszba, illetve sok értelme nem is lenne, mivel ilyenkor többnyire annyira sérült, hogy úgysem lehet rögtön visszatérni vele a pályára."

Schumachernek egy dolgot kell elkerülnie: az autótörést Forrás: Getty Images/Motorsport Images/Mark Sutton

Steiner elmondta, nemcsak a nehéz vonalvezetéssel, hanem a Monacói Nagydíjra irányuló kitüntetett figyelemmel is meg kell birkóznia mind a 20 versenyzőnek, ők azonban nem akarnak terhet rakni a saját pilótáikra. „Monaco nagy kihívás a srácoknak. Nincs ennél szűkebb utcai pálya, és a nyomás is nagy. Nemcsak azért, mert nincs lehetőség hibázni, hanem azért is, mert sehol máshol nem figyelik őket ennyien.

– mondta a csapatfőnök, hozzátéve, hogy az idei verseny után jövőre remélhetőleg mindketten hasznosíthatják majd az idei tapasztalatokat egy jóval versenyképesebb autóban.