Társoldalunk:

Animáción mutatjuk, melyik F1-es csapat volt a kerékcserék királya

2020.12.31. 06:01

A Red Bull nyerte a kerékcsere-versenyt 2020-ban, egyedül ők mentek 2 másodperc alá. Látványos animációnkon megmutajtuk, hogy következetesen hozták a jó szintet, miközben a Ferrari-motort használó csapatok többször bakiztak.

A Red Bull évek óta élen jár a kerékcserék iramában, és a DHL hivatalos mérései szerint idén is ők hajtották végre a legfürgébben a műveletet, a Portugál Nagydíjon 1,86 másodpercet látták el Alexandor Albont. Ezzel új hivatalos rekordot ugyan nem állítottak fel, de igen közel kerültek hozzá és az emberi teljesítőképesség maximumához is, ennél sokkal gyorsabban még tét nélkül, gyakorlás közben sem lehet végrehajtani a műveletet. Összevetésképp: 52 alkalomból 42-szer jobb eredményt produkáltak a sereghajtó Haas legjobbjánál (2,75 mp).

A Red Bull felszerelésének tervezésében egy magyar mérnök, Hegedűs Andor is közreműködött.

Az alábbi animáción időtartammal együtt összegyűjtöttük a csapatok összes olyan bokszkiállását, amikor csak ép (nem szétroncsolt, pl. defektes) kereket cseréltek az autón, vagyis nem raktak fel például új orrkúpot, és a pilótának sem kellett időbüntetést letöltenie (amely során a szerelőknek tilos hozzányúlni az autóhoz).

A mezőny egyetlen pont nélküli csapatának, a Williamsnek az nyújthat némi vigaszt, hogy a bokszutcában övék volt a második leggyorsabb brigád (2,00 mp), ők szintén hosszabb ideje jól teljesítenek a depóban.

Látható, hogy a Red Bull és a 2,22 mp-ig jutó Mercedes szerelőit a jó tempó mellett a következetesség is jellemzi, alig volt 5 másodpercnél tovább elhúzódó „sima" kerékcseréjük. Ebből a szempontból az Alpha Tauri, a Racing Point és a Renault teljesített legjobban. (A Mercedesnél nem szerepel a szahíri botlás Valtteri Bottas kiállásánál, mivel a finnek végül az eredeti gumiszettet rakták vissza.)

A Ferrari és a motorjait használó másik két csapat, az Alfa Romeo és a Haas versenyzői ellenben többször rostokoltak feleslegesen a depóban. Mint kiderült, a Ferrari kerekein nem elég erős a csavarmenet, ezért küszködtek gyakran a felhelyezésükkel a szerelők.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK