Társoldalunk:

Mick Schumacher a gokartos évek után már apja nevével akart versenyezni

2020.11.11. 10:08

Hosszabb interjút adott az F1 hivatalos oldalának Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia. A jövőre minden bizonnyal a Forma-1-ben bemutatkozó 21 esztendős versenyző részletesen beszélt a kezdetekről és arról, hogy milyen megközelítéssel jutott el idáig, valamint elárulta, szokott-e legnagyobb riválisaival az F1-be kerülés esélyeiről beszélgetni.

„Amikor nem versenyzem, a versenyzésen jár az eszem. Az álmom a Forma-1, a motorsport, ennélfogva pedig mindig erre gondolok és mindig erről álmodom." Ezek Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher Forma-1 kapujában álló fiának szavai.

Mint a legtöbb pályatársa, Mick is fiatalon kezdett el gokartozni azzal a céllal, hogy édesapja nyomdokaiba lépve belőle is Forma-1-es pilóta legyen. Mostanra eljutott oda, hogy csak egy hajszál választja el ettől, de mint mondja, nem igazán tudja, hogy mi történik a színfalak mögött, és megkapja-e a lehetőséget Ő csupán a Forma-2-es bajnoki cím megnyerésére koncentrál.

Gokartos évei alatt még nem használta a Schumacher nevetForrás: AFP/Yorick Jansens

Mick 9 évesen kezdett el gokartozni, kezdetben pedig édesanyja leánykori nevét használva Mick Betsch néven versenyzett. Később ezt felváltotta a Mick Junior. „Próbáltunk nem feltűnést kelteni olyan sokáig, ameddig ez lehetséges volt, hogy a lehető legszabadabb legyek. Ez megadta nekem a lehetőséget, hogy a saját utamat járjam és megértsem, hogy miként legyek normális gyerek és normális versenyző" – nyilatkozta az idei Forma-2-es bajnokságot 22 ponttal vezető Schumacher-utód.

A 2014-es gokartos sikereket követően 2015-ben bemutatkozott a német Forma-4-ben, immár saját nevén. Amikor elkezdtem formaautózni, tudtuk, hogy meg fog nőni a figyelem, de a teljes nevemmel akartam versenyezni és büszke vagyok rá, hogy ott van az autón és a versenyoverálomon. A média mindig egy kicsit többet foglalkozott velem, mint másokkal, de mindig is tisztelettel viszonyultak ahhoz, hogy ha egy kis magánszférára volt szükségem, akkor ezt megadták. Ezért nagyon hálás vagyok."

Első F4-es szezonjában, immár saját nevénForrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Jens Wolf

Két szezonnyi Forma-4 és két szezonnyi Forma-3 után utóbbi Európa-bajnokaként 2019-ben nagy reményekkel mutatkozott be a Forma-1 előszobájának számító F2-ben, első idényében azonban csupán a 12. helyet érte el az összetettben. Ennek oka, hogy rengeteg új dologhoz hozzá kellett szoknia, miközben tudatosan is arra törekedett, hogy mindent megtanuljon az eredményeken való aggódás helyett.

„A Forma-3-ban használt Hankook gumik tartósabbak voltak, miközben az F2-ben használt Pirellik nagyon kopnak, ezért meg kellett változtatnom a vezetési stílusomat. Aztán ott van a turbó is, valamint hogy az autók sokkal nehezebbek és erősebbek. Minden a tanulási görbéről szól. Ha szánsz időt a részletekre és arra, hogy helyesen tanuld meg a dolgokat, akkor az hosszú távon jobban fog működni, mintha megpróbálnád siettetni. Hosszú távon azt akarom, hogy tökéletes és komplett autóversenyző legyek. Ezért volt olyan fontos a tavalyi év, hogy megpróbáljak megérteni minden egyes apró részletet, mielőtt az eredményekkel foglalkozom."

Első F2-es győzelmét tavaly, a Hungaroringen szerezte megForrás: Joe Portlock / LAT Images / FIA F2 Championship/Motorsport Images/Joe Portlock

Emellett sokszor a szerencse sem pártolt mellé bemutatkozó idényében, de szerinte ebből is csak profitált. „Nem szeretek a szerencséről beszélni, de sok szempontból a tavalyi év nagyon balszerencsés volt. Volt pár megbízhatósági problémánk és pár ütközés is, ami sajnálatos, ugyanakkor mindig jó tempót mutattunk, és ez az, ami számított. Végtére is a lehető legfelkészültebben akarok bemutatkozni a Forma-1-ben, ehhez pedig kemény időszakokon is keresztül kell mennem, mert az ember ezekből tanulja a legtöbbet."

Az idei szezonra aztán már kimondott cél volt, hogy harcban legyen a bajnoki címért, a szezonja azonban egyáltalán nem indult zökkenőmentesen, 40 pontos hátrányban is volt az akkori éllovassal szemben, ezt azonban következetes jó teljesítménnyel ledolgozta, 4 futammal a szezon vége előtt 22 ponttal pedig már ő áll az élen.

„Minden napot élvezek és egyszerűen jól szórakozom. Élvezem a vezetést, a munkát a színfalak mögött, ami szerintem a kulcsa annak, hogy ebbe a pozícióba kerültem. Voltak nehéz versenyeink, hullámhegyek és hullámvölgyek, de ez juttatott el minket oda, ahol most vagyunk. Nagyon-nagyon jól érzem magam az autóban."

Az idei szezon előrehaladtával lépett elő bajnoki esélyesséForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula Motorsport Limited/Dan Istitene

Schumacher azt is kiemelte, hogy a Premával a 2016-os F4-es szezonja óta dolgozik együtt, ami szintén kulcsfontosságú a mostani sikerekben. „Ez az ötödik évünk együtt, ami több, mint bármelyik másik pilótánál a jelenlegi mezőnyben. Ez megmutatja, hogy nagyon bízom bennük és ők is bennem. Ebben a sportban ez nagyon fontos. Megpróbáltok együtt fejlődni, a Prema pedig mesés munkát végzett. Nem mondom, hogy 100%-ban készen állok a Forma-1-re, de elég közel vagyok hozzá."

Jelen állás szerint jövőre a Haas-istálló színeiben mutatkozhat majd be az F1-ben, miután az Alfa Romeo mindkét jelenlegi pilótáját megtartja 2021-re. Nincs azonban egyedül a Ferrari versenyzői akadémiáján azok között, akik az amerikai csapat ülésére pályáznak, a vele az F2-es bajnoki címért csatázó Callum Ilott, valamint a szintén Ferrari-junior Robert Shwartzman is szeretne bekerülni. Schumacher elárulta, hogy amellett, hogy nem foglalkozik vele, hogy kik az ellenfelei, nem is szoktak egymás között arról csevegni, hogy ki és mikor kaphat lehetőséget a legjobbak között.

Ilott, Shwartzman és Schumacher közül jövőre valaki Forma-1-es pilóta lehetForrás: Ferrari

„Nem mondanám, hogy ez nagyobb nyomást helyez rám, mert a célom, hogy az élmezőnyben legyek és a legjobbakkal csatázzak. Ha nem az akadémiás csapattársaim lennének azok, akkor mások. A végső cél pedig az F1, ez minden F2-ben versenyzőnél így van, de nagyon kevés az ülés. Hogy végül ki kerül be, azt csak a főnökök tudják. Mi nem is nagyon beszélgetünk erről és nem is nagyon kapunk információt. Számomra az a fontos, hogy a Forma-2-ről beszéljek, hogy erre koncentráljak 100%-ban és itt végezzek jó munkát. Ha ezt megteszem, akkor rám irányul a figyelem, az emberek odafönt pedig észreveszik, hogy mi történik."

A Forma-2-es szezon november 28-án, Bahreinben folytatódik és december 6-án, szintén Bahreinben ér véget.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK