Társoldalunk:

Hivatalos: Mick Schumacher 2021-ben bemutatkozik a Forma-1-ben

2020.12.02. 09:01

Régóta lehetett sejteni, hogy Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia jövőre versenyzői ülést kap a Forma-1-ben, a hivatalos bejelentésre azonban mostanáig várni kellett. A Forma-2-ben versenyző 21 esztendős pilóta 8 évvel apja visszavonulása után mutatkozik be a legjobbak között.

A Haas-istálló korábban bejelentette, hogy az idei szezon végén egyik jelenlegi pilótájával sem hosszabbít szerződést, azaz a Bahreini Nagydíjon balesetet szenvedő Romain Grosjean, valamint a dán Kevin Magnussen sem marad jövőre. A 2021-es felállását azonban ezután még jó ideig nem erősítette meg a csapat, amely tegnap előbb az orosz Nyikita Mazepin, ma pedig Mick Schumacher érkezését is bejelentette.

Így tudatta a világgal Mick Schumacher érkezését a Haas

„Nagy örömmel tölt el, hogy megerősíthetjük, Mick Schumacher a versenyzőpárosunk egyik tagja lesz jövőre. Már várom, hogy köszönthessem őt a csapatban – olvashatók Günther Steiner, a Haas csapatfőnökének szavai az istálló közleményében. – A Forma-2-es bajnokság régóta olyan terep, amelyen a tehetségek megmutathatják a tudásukat, az idei mezőny pedig kétségtelenül az utóbbi évek egyik legerősebbje.  Mick futamokat nyert, dobogós helyezéseket szerzett és néhány igazán kivételes tehetséget is felülmúlt 2020-ban. Határozottan hiszem, hogy a teljesítményével kiérdemelte a bemutatkozás lehetőségét a Forma-1-ben." 

„Csapatként lehetőségünk van kiértékelni és gondozni egy új pilótát, lévén ismerős csomaggal vágunk neki 2021-nek. A csapat hosszú távú növekedéséhez tesszük le most az alapokat, várom, hogy Mick ehhez a pályán is azon kívül is hozzájáruljon." 

Elképesztően boldoggá tesz, hogy a mezőny tagja lehetek jövőre, egyszerűen nem találom a szavakat – mondta Schumacher. – Köszönetet szeretnék mondani a Haas F1 Teamnek, a Scuderia Ferrarinak és a Ferrari versenyzői akadémiájának azért, hogy belém fektették a bizalmukat. Szeretném kifejezni a szeretetemet a szüleim felé, tudom, hogy mindent nekik köszönhetek. Mindig is hittem benne, hogy eljuthatok a Forma-1-ig. Óriási köszönet illeti az összes nagyszerű motorsportrajongót is, akik támogattak a karrierem során. Mint mindig, most is mindent bele fogok adni, és várom, hogy velük és a Haas F1-gyel közösen kezdjem meg ezt az utazást."

Mick azt is elárulta, hogy a 47-es rajtszámmal fog versenyezni jövőre, mivel a 4-es és a 7-es is sokat jelent neki, de már mindkettő foglalt, így összepárosította azokat.

Mick Schumacher a Haas színeiben mutatkozhat be a Forma-1-benForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Mario Renzi - Formula 1

Akárcsak Mazepinnel, Mick Schumacherrel, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher fiával is többéves megállapodást írtak alá, így édesapja, valamint hatszoros futamgyőztes nagybátyja után ő lesz harmadik Schumacher az F1-ben.  

A Haas emellett azt is bejelentette, hogy Mick a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésén, valamint a december 15-i fiatal pilóták tesztjén is vezetheti majd a Haas VF-20-ast. Előbbi egyben a bemutatkozása is lesz hivatalos versenyhétvégén.  

Mick 2008-ban, kilencévesen kezdett versenyszerűen gokartozni, eleinte álnéven, hogy minél kisebb felhajtás alakuljon ki körülötte. Ahogy teltek az évek, egyre inkább jöttek az eredmények: 2013-ban 3. lett a német juniorbajnokságban, egy évvel később pedig az Európa- és a világbajnokságon a 2. pozícióban végzett. Hazai pályán, a juniorok között szintén ezt a helyezést érte el.

2015-ben váltott formaautókra, miután 2014 végén a Jenzer Motorsport színeiben először vezetett Forma-4-es versenygépet. Hazája F4-es bajnokságában, a Van Amersfoort Racingnél mutatkozott be, és egy győzelemmel, valamint két dobogós helyezéssel 10. helyen zárt az összetettben.

2015-ben teljesítette első formaautós szezonját a német Forma-4-benForrás: Picture-Alliance/AFP/Juergen Tap / Hoch Zwei

A 2016-os esztendőre átigazolt a Premához, aminek színeiben ma is versenyez, valamint a német mellett az olasz bajnokságba is benevezett. Mindkét sorozatban harcban volt a végső győzelemért, de végül mindkettőt a 2. helyen fejezte be.

Mindez azonban nem állt Schumacher feljebblépésének útjába, így 2017-ben már a Forma-3-as Európa-bajnokság mezőnyében láthattuk a Prema színeiben. Akárcsak az F4-ben, az első szezon itt sem hozott áttörést, mindössze 12. lett az összetettben, legjobb eredménye pedig egy 3. hely volt Monzából. A 2018-as szezonra, legalábbis annak közepére viszont minden megváltozott, 

egyszer csak elkezdtek jönni az eredmények: hét versenyt nyert, ebből ötöt zsinórban, így végül nyolc győzelemmel, tizennégy dobogós helyezéssel, hét pole pozícióval és négy leggyorsabb körrel simán bajnok lett 

Dan Ticktum előtt. Ez volt az első valódi jele annak, hogy a Forma-1 közelébe kerülhet, noha a Red Bull által támogatott riválisa csalással vádolta meg a Premát Schumacher hirtelen feljavulása miatt.

2018-ban megnyerte a Forma-3-as Európa-bajnokságotForrás: Thomas Suer / suer.photo/(c) FIA F3 / Suer/Thomas Suer

A hétszeres világbajnok fiának a Forma-2 volt a logikus következő lépés, 2019-ben pedig szinte egy az egyben lemásolta első Forma-4-es, illetve Forma-3-as szezonját abban az értelemben, hogy egy-egy jó eredménytől eltekintve nem tudott beleszólni az élmezőny küzdelmeibe. Egy hungaroringi sprintfutamon szerzett győzelmet leszámítva dobogóra sem tudott állni, így az összetettben csupán a 12. lett. 

Áprilisban, a Bahreini Nagydíj után életében először Forma-1-es autót tesztelhetett, egy napot a Ferrari, egyet pedig az Alfa Romeo aktuális versenygépében töltött el.  Miután 2019 januárjában csatlakozott a Ferrari versenyzői akadémiájához, mindenki számára világossá vált, hogy az idei év sorsdöntő lehet a számára. Ha képes a bajnoki címért csatázni és adott esetben meg is nyerni azt, az belépőt jelenthet a Forma-1-be.

A Forma-2-ben az idei szezonban kezdtek el jönni az eredményekForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula Motorsport Limited/Joe Portlock - Formula 1

A 2020-as szezonja a balszerencsének is köszönhetően igen döcögősen indult, a Hungaroringen szerzett két dobogós helyezéssel azonban jelezte, hogy korai lenne őt leírni. Az ezt követő 14 futamból nyolcszor állt dobogóra, Monzában pedig megszerezte első, főfutamon aratott győzelmét is, amit Oroszországban egy újabb követett. Időközben Mugellóban átvette a vezetést a bajnoki pontversenyben, előnye a hosszabb szünetet megelőző oroszországi versenyhétvége után 22 pont volt fő riválisa, a második helyezett Callum Ilott előtt. Ez a szezon utolsó előtti fordulója után 14 pontra csökkent, két versennyel a bajnokság vége előtt azonban még mindig ő vezet.

Mint az most kiderült, a bajnoki cím megszerzésétől függetlenül ott lesz jövőre a Forma-1-ben, de nem annál a csapatnál, amelynél korábban a legnagyobb esély látszott erre. Eleinte mindenki arra számított, hogy jövőre az Alfa Romeo színeiben debütálhat, amit az is jelzett, hogy az Eifel Nagydíj első szabadedzésén a hinwiliek autóját vezethette volna, ha azt az időjárás lehetővé teszi. 

Később azonban az olasz márka által támogatott csapat meghosszabbította Kimi Räikkönen szerződését, és váratlan fordulatként megtartották Antonio Giovinazzit is, így nyilvánvalóvá vált, hogy a Ferrari támogatását élvező fiatal csak a másik partnercsapatnál, a Haasnál kaphat lehetőséget.  

Pár hete még úgy nézett ki, hogy az Alfa Romeónál mutatkozhat beForrás: Sauber Group

Ezzel a Schumacher-család lesz az ötödik, amelynek három tagja is részt vesz legalább egy F1-es hétvégén, azonban a Fittipaldi-família után csak másodszor fordulhat elő, hogy a futamig is mindhárman eljutnak, hiszen idősebb Jacques Villeneuve, Joachim Winkelhock és Gary Brabham ezt a lécet már nem ugrotta meg.

A bajnoki rivális nem kap ülést

Két nappal Mick Schumacher szerződésének bejelentése előtt az Eifel Nagydíj első szabadedzésén a Haas színeiben jelen levő, a rossz idő miatt törölt gyakorláson végül pályára lépni nem tudó Callum Ilott bejelentette, hogy jövőre biztosan nem lesz a Forma-1-es mezőny tagja. Lévén Schumacher mellett a Ferrari versenyzői akadémiájáról ő volt a legesélyesebb az amerikai istállóhoz igazolásra, ez a fejlemény is már arra engedett következtetni, hogy hamarosan érkezhet a bejelentés a hétszeres világbajnok fiával kapcsolatban. 

Itt az ideje bejelentenem, hogy közölték velem, 2021-ben nem fogok a Forma-1-ben versenyezni – írta az F2-es pontverseny jelenlegi második helyezettje a közösségi médiában. – Nyilván már pár hete tudom ezt. Csalódott vagyok, de csak még keményebben fogok dolgozni, és megteszem, amit kell, hogy 2022-ben már a mezőny tagja legyek. Különben is, meg kell nyernem egy bajnokságot.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK