FIA: Vettelnek nincs igaza, az új rajtok nem különböznek az eredetitől

Forma-1, Toszkán Nagydíj 2020, piros zászló, rajt
SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 13: A general view as the drivers prepare to drive following the restart during the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 13, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Jenifer Lorenzini - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Michael Masi nem ért egyet Sebastian Vettellel, aki úgy véli, igazságtalan, hogy piros zászló után a mezőny állórajttal kezdi újra a versenyt. Az FIA versenyigazgatója szerint nincs jelentős különbség a futam eredeti rajtához képest.

Ugyan már 2018 óta érvényben van az a szabály, miszerint piros zászlós megszakítás esetén állórajttal kell újraindítani az adott futamot az F1-ben, de gyakorlatban erre egészen az idei Olasz Nagydíjig kellett várni. Az elmúlt időszakban viszont jelentősen megsűrűsödtek az ilyen esetek, hiszen Mugellóban kétszer is meg kellett állnia a mezőnynek, és az első három sorrendje mindhárom új rajt után változott.

Vettelnek nem tetszettek a piros zászló utáni állórajtok Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Jennifer Lorenzini

Monzában Lando Norris panaszkodott, mivel szerinte nem korrekt, hogy valaki adott esetben időveszteség nélkül cserélhet kereket. Egy héttel később Sebastian Vettel más szempontból fejezte ki aggályait a szabályok igazságosságát illetően.

A négyszeres világbajnok annak ellenére emelte fel a hangját ezzel kapcsolatban, hogy ő maga jól jött ki a második újraindításból, hiszen így sikerült megelőznie George Russellt. A német pilóta akkor úgy fogalmazott, hogy az ideális íven indulók hatalmas előnyt élveznek, mert a pálya többi részére jelentős mennyiségű gumitörmelék kerül.

Michael Masi azonban kiállt az érvényben lévő szabályok mellett, és igyekezett cáfolni a négyszeres világbajnok szavait. Az FIA versenyigazgatója rámutatott, hogy az újraindítások ebből a szempontból ugyanolyanok, mint az eredeti rajt.

– idézi az ausztrál szakembert a Racefans. – Szóval lehet beszélni az ideális ív melletti oldalról, de mindez semmiben nem különbözik más esetektől, mint például a futam eredeti rajtja, hiszen a hétvége korábbi szakaszában ugyanúgy felgumizódott az aszfalt.”

Az FIA versenyigazgatója nem ért egyet Vettel érvelésével Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Mario Renzi - Formula 1

Ami tény, hogy a három megszakításból kettő a verseny felénél vagy azt követően történt, utána pedig a 2. helyről induló mindkétszer elvesztette a pozícióját. Monzában Lance Stroll esett vissza, míg Mugellóban Valtteri Bottast Daniel Ricciardo előzte meg az indulásnál.