Ugyan már 2018 óta érvényben van az a szabály, miszerint piros zászlós megszakítás esetén állórajttal kell újraindítani az adott futamot az F1-ben, de gyakorlatban erre egészen az idei Olasz Nagydíjig kellett várni. Az elmúlt időszakban viszont jelentősen megsűrűsödtek az ilyen esetek, hiszen Mugellóban kétszer is meg kellett állnia a mezőnynek, és az első három sorrendje mindhárom új rajt után változott.
Monzában Lando Norris panaszkodott, mivel szerinte nem korrekt, hogy valaki adott esetben időveszteség nélkül cserélhet kereket. Egy héttel később Sebastian Vettel más szempontból fejezte ki aggályait a szabályok igazságosságát illetően.
A négyszeres világbajnok annak ellenére emelte fel a hangját ezzel kapcsolatban, hogy ő maga jól jött ki a második újraindításból, hiszen így sikerült megelőznie George Russellt. A német pilóta akkor úgy fogalmazott, hogy az ideális íven indulók hatalmas előnyt élveznek, mert a pálya többi részére jelentős mennyiségű gumitörmelék kerül.
Michael Masi azonban kiállt az érvényben lévő szabályok mellett, és igyekezett cáfolni a négyszeres világbajnok szavait. Az FIA versenyigazgatója rámutatott, hogy az újraindítások ebből a szempontból ugyanolyanok, mint az eredeti rajt.
[Mugellóban] mindkétszer, főleg az első eset után alaposan megtisztították a célegyenest a seprűk segítségével
– idézi az ausztrál szakembert a Racefans. – Szóval lehet beszélni az ideális ív melletti oldalról, de mindez semmiben nem különbözik más esetektől, mint például a futam eredeti rajtja, hiszen a hétvége korábbi szakaszában ugyanúgy felgumizódott az aszfalt.”
Ami tény, hogy a három megszakításból kettő a verseny felénél vagy azt követően történt, utána pedig a 2. helyről induló mindkétszer elvesztette a pozícióját. Monzában Lance Stroll esett vissza, míg Mugellóban Valtteri Bottast Daniel Ricciardo előzte meg az indulásnál.