Társoldalunk:

Marko: Úgy hisszük, nagy dobás az új Red Bull

2019.02.15. 21:40

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy érzi, nagy durranás lehet az RB15-ös modell, amely az energiaitalosok első Honda motoros F1-es torpedója.

Az idei F1-es élmezőny sötét lova egyértelműen a Red Bull, amely a 2019-es szezontól Honda motorokkal versenyez, a váltástól pedig sokat remél. Az energiaitalosok a Mercedesszel azonos napon és helyszínen, Silverstone-ban járatták be idei konstrukciójukat, az RB15-öt, amely első ránzésére, valamint a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko szavai alapján is összetéveszthetetlenül magán hordozza a sztártervező Adrian Newey keze nyomát. Hogy mire lehetnek képesek az idén, azzal kapcsolatban óvatosan fogalmaznak, Marko azonban nagy dobást emleget.

Valóban nagyot szólhat az idei Red Bull?Forrás: Red Bull Content Pool

Magával az autóval az elmúlt években sem volt baj, a Red Bull a kevésbé motorerő-igényes pályákon rendre megmutatta, hogy képes felvenni a versenyt a legjobbakkal, sőt, le is tudja győzni őket. A többi helyszínen azonban a gyenge és sokszor megbízhatatlan Renault-motorral esélyük sem volt.

A Hondától azt várják, hogy ha nem is lesz egy szinten a Ferrarival és a Mercedesszel, legalább lőtávolba segítheti őket az első helyhez.

Új motorpartnerre váltani sosem könnyű, erről a McLaren tudna mesélni, amely a Renault-tól várta a megváltást tavaly, ehelyett már a teszteken komoly gondokkal szembesült. Adrian Newey különben is híres arról, hogy az aerodinamikai hatékonyság érdekében nagyon szűkre szabja az autóit, komoly fejtörés elé állítva a motormérnököket, ebbe pont a McLarennél bukott bele többször. Az idei kocsit elnézve nemhogy nem szakított ezen a szokásán, hanem még egy lapáttal rátett, a szintén nem a megbízhatóság mintapéldájának tartott Honda pedig akár gondokba is ütközhet emiatt – gondolhatnák sokan, Marko azonban optimista.Úgy hisszük, hogy nagy dobást hajtottunk végre az új autóval. Ez egy tipikus Newey-kocsi, azonban mindent, beleértve a hűtő légbeömlőit, a Hondához igazítottunk – mondta az Auto Bildnek. – Az autó az első perctől fogva tökéletesen működött a bejáratáson."

Max Verstappen és Christian Horner egyaránt megosztotta első benyomásait a silverstone-i bejáratásról

Verstappen megjegyezte, hogy a kezdeti drukkja hamar elmúlt, ahogy kihajtott az autóval megnyugodott, és visszaállt a novemberben félbehagyott kerékvágásba.Az első kifutásom után mosolyogtam, nagyon boldog voltam attól, ahogyan az autó és a motor viselkedett, ez nagyon pozitív– írta a közösségi oldalán. Christian Horner csapatfőnök is lelkes volt, de egyben óvatos is, mondván a kezdet jó, de azért a teszteken sok kilómétert meg kell tenniük, hogy rendese felkészüljenek az első futamra. „Mindig jó látni, ahogy egy új autó megteszi az első métereit. Az RB15 az első autónk Honda motorral, ragyogóan néz ki az egyszeri festéssel. Természetesen a nap a filmezésről szólt, de egyben nagyon értékes lehetőség is volt leellenőrizni, hogy minden rendszer működik, és az autó alapvetően jó formában van, mielőtt a jövő héten megkezdjük a teszteket Barcelonában, ahol remélhetőleg egy kicsit melegebb lesz. Fontos, hogy a nyolc tesztnapból kihozzuk a legtöbbet, és maximalizáljuk a pályán töltött időt."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK