Vágólapra másolva!
Szerinte apró beállításbeli problémák miatt volt sokkal lassabb Bottasnál, de a Mercedesnél még nem tudják, hogy kapcsolhatnák be hamarabb a gumikat.

Lewis Hamilton két olyan pályán – Szocsiban és Monacóban – is kínosan lassú volt a csapattársához képest, ahol sima az aszfalt, és a három leglágyabb keverék állt a versenyzők rendelkezésére. A hercegségben még a Q3-ba sem tudott bejutni, csak 14. lett az időmérőn, miközben Valtteri Bottas 2 ezredmásodpercre közelítette meg Sebastian Vettelt, és a Mercedesnél elismerték, hogy nem értik, miért nem tudta mindkét pilótájuk egyformán munkára fogni a gumikat.

A Mercedesnél már értik, mi volt Hamilton gondja Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Nem sikerült egyszerre az elsőket és a hátsókat is bent tartaniuk az üzemi hőmérsékleti tartományban. Hamilton Monacóban még azt állította, egyforma beállításokat használtak Bottasszal, de Montrealban már úgy nyilatkozott, hogy a csapat nyomozása szerint apró eltérések vezettek jelentős különbséghez a gumihasználat terén.

„Szocsiban máshogy volt beállítva az autónk – mondta az Autosportnak. – Először nem tűnt jelentősnek az eltérés, csak nüanszokról volt szó. Például a kanyar bejáratánál, közepén és kijáratánál más volt az autók balansza és stabilitása. Az enyém a bejáratnál nagyon instabil volt, amit csak úgy tudtam ellensúlyozni, hogy középen alulkormányzottság lépett fel. Sok, bonyolult részletről van szó."

Hamilton elárulta, hogy Monacóban – ahol az időmérőn kétszer majdnem odacsapta a falnak az autóját a kör közben is „ki-be kapcsolgató" gumik miatt – a fékerőelosztás okozhatta a hőmérsékleti anomáliát. Ez azért lehetett így, mert a csapatok a fékezéskor felszabaduló hőt is felhasználják a gumik melegítésére.

„A legutóbbi versenyen inkább a fékerőelosztás és a mechanikai balansz okozta a gondot, illetve az, hogy nekünk több körre volt szükségünk a gumik előkészítéséhez – magyarázta Hamilton. – A negyedik körre jobb formában voltak, mint előtte, de a Ferrarik már a legelsőben kihozták belőlük a maximumot."

Igaz, ha a Q2-ben befejeztem volna az utolsó körömet, akkor csak 1 tizedre lettem volna lemaradva Valtteritől, szóval bejutottam volna a Q3-ba."

A Mercedesnek ugyanakkor mihamarabb megoldást kell találnia a problémára, mert a Ferrari minden pályán, a körülményektől függetlenül hatékonyan képes használni a gumikat, így Sebastian Vettel egy versenyen sem végzett a 2. helynél hátrébb, és már 25 pont az előnye Hamiltonnal szemben. Ráadásul a hétvégi Kanadai Nagydíjon megint a három leglágyabb keveréket veti be a Pirelli, és sok a Ferrarinak kedvező rövid kanyar – a hosszú egyenesek viszont a Mercedesnek jöhetnek jól.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!